Isäni häpeää minua koska olen työttömänä
Jouduin irtisanoutumaan kiusaamisen takia ja olen nyt ollut työttömänä noin 5kk. Isä ei ole edes naisystävälleen (asuvat yhdessä) kertonut että olen työttömänä koska häpeää minua. En myöskään ole mitään tukea saanut. Ei halua keskustella asiasta lainkaan.
Kelpaan kyllä kun isän pitää jotain asioita hoitaa netissä. Mihinkään muuhun en kelpaa.
Kommentit (24)
Tuet pitää hakea, harvoin niitä kenellekään tyrkytetään. Ei se ole hirveän suuri vaiva, enemmän henkinen kynnys.
Vanhat ihmiset on sellaisia, heille työ oli kaikki kaikessa. Ennen sitä olikin tarjolla yllin kyllin, sen kun vaan kysyi.
Häpeä sen häpeäjän häpeämistä. Sen itsensä sitä kylläki kuuluis hävetä.
seuraavan kerran ku isän pitää hoitaa jotai netissä, kieltäydy. jos kerran nii paljon häpeää niin etsiköön nettinsä muualta.
Älä välitä. Omat vanhemmat pelkäsivät työttömäksi joutumistani niin paljon että väittivät minun olevan työtön vaikka olin töissä. ;D
Äitini on valitettavasti kuollut, joten häneltä en nyt tulea/apua saa. Hän olisi kyllä tukenut, sen tiedä.
Tuella siis tarkoitin ns henkistä tukea, keskustelua jne, en rahallista tukea.
Ap
Mikset sano isälle että oot töissä
Problem solved
Ei työssäkäynti ole enää tätä päivää moniltakaan osin. Vielä joskus boomerien nuoruudessa töitä riitti kaikille, mutta nykyisin kuntouttava työtoiminta on ainoa paikka mihin kaikki pääsevät.
Vierailija kirjoitti:
Äitini on valitettavasti kuollut, joten häneltä en nyt tulea/apua saa. Hän olisi kyllä tukenut, sen tiedä.
Tuella siis tarkoitin ns henkistä tukea, keskustelua jne, en rahallista tukea.
Ap
Mitä helvettiä?
Onhan se toisaalta välittämistäkin. Ole tyytyväinen. Mun vaan annettiin syrjäytyä nuorena, vanhemmat ei sanoneet mitään vaikka vaan makasin kotona ja valvoin yöt, nukuin päivät. Kunpa joku olisi mua ravistellut silloin.
Mene töihin jos haluat kunnioitusta. Kuka kunnioittaa sellaista joka maksattaa oman elämisensä muiden työllä? Ainoastaan muut samanlaiset korkeintaan.
Et ole hyvä tuollaisena! Et ole!
.
Yritä vähän
.
Sä voit olla paljon enemmän kuin olet nyt!
irtisanouduit kiusaamisen takia??
Kiusaamisen takia irtisanoutunut kuulostaa kyllä aika no-no:lta. Toivottavasti keksit jonkun paremman syyn työpaikalta lähtöösi, ap. Muuten voi nousta seinä vastaan tuleviin työpaikkoihin hakiessa.
Miksi kävisit töissä jos sinun ei tarvitse? Isäsi takia?
No kylläpäs on isä olevinaan jotain yläluokkaa sitten. Varmaan aika turhauttavaa sinulle. Vie elämältä merkityksen. Itse olen kokenut vähän samanlaisen kohtalon, mutta en ihan noin selkeästi.
Suomalaiset kasvatetaan edelleen häpeällä.
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin jos haluat kunnioitusta. Kuka kunnioittaa sellaista joka maksattaa oman elämisensä muiden työllä? Ainoastaan muut samanlaiset korkeintaan.
Ai että ihmisten arvostus ja identiteetti rakentuu pelkästään siihen että käy töissä?
Ei ihme. 5kk jo työttömänä. Niin häpeän minäkin vaikka en ole edes isäsi.
Älä välitä. Olet hyvä sellaisena kuin olet ja riittävä. Onko äitisi parempi tukija joissakin asioissa, vaikkei liikaa keskustelisi asioistaan. Isä ei varmaan osaa tukea, keskittyy omaan elämäänsä.