Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytyssairaalaan tavarat!

22.08.2008 |

Mitä mukaan sairalaan lapselle ja itselle?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse synnytykseen en ollut varannut mitään erikoista ja hyvä niin kun ehin olla sairaalassa vain tunnin kun esikoisemme jo syntyikin. Ehkä jos pitkään joutuu olemaan on varmaan ihan paikallaan, että miehelle ois jotain evästä.

Osastolla oloa ajatellen olin varannut mukaan tietenkin kameran ja kännykän ja muutaman lehden. Lehtiä ois voinut olla paljon enemmänkin, Ne oli niin hyviä ajantappajia sillä välin kun vauva nukkui eli jotakin millä kulutat aikaasi. Lisäksi pyysin miestä tuomaan seuraavana päivänä jotain pientä naposteltavaa ja juomista. Omat hygieniajutut tietty kannattaa ottaa, pesuaineet, meikit ja muut sellaset. Siteitä olin varannut matkaan, mutta ne osoittautui täysin hyödyttömiksi. Sairaalan omat oli paljon pehmeempiä ja mukavampia. Omia vaatteitakaan ei musta tarvi olla mukana imetysliivejä lukuun ottamatta. Kaiken saa sieltä. Kotiin paluuta varten ohjeistin miehen mitä tuo mulle ja vauvalle päälle pantavaksi. Vauvalle jotkut ottaa tutin mukaan, ite annoin vasta myöhemmin.

Suosittelen pakkaamaan kuitenkin valmiiksi kaiken!! Siis ihan kaiken!! En ymmärtänyt synnyttäväni pian ennen kuin meni lapsivedet ja sitten en enää niiltä kivuilta olisi kyennyt ajattelemaan järkevästi mitä tarvin mukaan.

Onnea synnytykseen!

Vierailija
2/7 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

- hygieniatarvikkeet, harja, hammasharja, pesuaineet yms..

- imetysliivit

- omia alushousuja (sairaalan on musta kamalia)

- liivinsuojia

- sideharso vauvalle

- tutti

- lakua ja luumuja, pehmentämään vatsaa

- lukemista

- kännykän laturi

- rahaa

- kamera (ladattuna!)

muuta ei juuri nyt tule mieleen... kotiutumisvaatteet olen myös aina laittanut valmiiksi, ettei miehen tarvitse miettiä mitä mustaa paitaa tarkoitan 10 erilaisesta mustasta paidasta... =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta viikkoa jo olin suunnitellut ja kysellyt, että mitähän kaikkea siellä mahtaakaan tarvita ja tosiaan oli tarkoitus pakata laukku valmiiksi.. Noh, poika päätti tulla 3 viikkoa etuajassa ja keräilinkin tavaroita sitten saman päivän aikana, kun sairaalaan lähdettiin..

Mulla oli mukana omat pesuaineet (käytin kuitenkin niistä vain hoitoainetta, kun muut löyty suihkuhuoneesta), hammasharja -ja tahna, siteitä, liivinsuojia, hiusharja, ponnari, omat sandaalit ja lehtiä. Mies oli lisäksi tunkenut repun täyteen karkkia, hedelmiä, omat uikkarinsa allasta varten ja monta kameraa :) Pakkasin valmiiksi jo myös sekä omat että vauvan kotiutumisvaatteet.

Suurin osa tavaroista oli ihan turhia, omat sandaalit oli mukavat mutta esim. omat normaalisiteet ei olisi riittäneet alkuunkaan siihen vuotoon vaan käytin ihan suosiolla sairaalan tyylikkäitä verkkohousuja metriräteillä varustettuina :) niin ja myös sairaalan vaatteet on käteviä (ja minusta myös ihmeen mukavia, vaikkakin rumia:), kun ei tartte itse huolehtia pesusta!

Kamera oli tietty ehdoton, mutta omat syötävät ihan turhia. Yhtenä yönä söin muutaman namin, muuten sairaalan sapuskat riitti oikein hyvin. Myös lehtiä oli hylly täysi, eli niitäkin raahasin turhaan mukana.. Toisaalta eipä niitä edes kiinnostanut juurikaan lukea, kun oli paljon mielenkiintoisempaa katsella sitä uutta pientä :)

Laturin mies toi tullessaan kun sitä tarvitsin ja molempien kotiutumisvaatteet + kaukalon kun tuli kotiutumislupa. Olisihan tietysti voinut käyttää omia vaatteita sekä itsellä että vauvalla, mutta tosiaan helpommalla pääsi niillä sairaalan vermeillä.

Toivottavasti ainakin itse olen ensi kerralla viisaampi, enkä raahaa mukaan edes noinkaan paljon (turhaa) tavaraa :)

Vierailija
4/7 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellä olikin jo kattavia listoja. Lisäisin vielä erikseen huulirasvan. Ei vie tilaa ja oli se mitä edellisellä kerralla eniten kaipasin kunnes äiti tuli tuomaan (oltiin perhehuoneessa eikä miestä raaskinut päästää mihinkään). Yleensä en edes tarvitse huulirasvaa mutta jotenkin synnytyksen jäljiltä oli huulet ihan koppurana. Pillimehut oli myös ihan kivoja jo synnytyksen jälkeen synnytyssalissa, ja yhden mandariininkin taisin siinä vaiheessa syödä omia eväitä. Käytin koko ajan sairaalan vaatteita, mutta sen karsean yöpaidan päällä oli kiva pitää edes omaa neulepaitaa kun tuli vieraita käymään. Joku tyhjä pieneen tilaan mahtuva muovi- tms. kassi mahdollisille lahjoille olisi myös ollut tarpeen. Tulee vielä mieleen korvatulpat jos sattuu olemaan herkkäuninen (en tiedä uskaltaako niitä vielä ekan vauvan kanssa käyttää, mutta toisen kanssa nyt kyllä ajattelin, ainakin jos ei päästä perhehuoneeseen). Niin ja jotkut ohuet lapaset vauvalle ettei raapisi itseään! Sukat toimii itse asiassa paremmin kun niissä on pitkät varret.

Vierailija
5/7 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen joka kerta varannut mukavat trikoohousut ja imetykseen sopivan paidan osastolle. Ei ole niin raihnainen olo kun pukeutuu "kunnolla". Tuntui jotenkin hassulta lähteä yöpaidassa ja aamutakissa syömään tai kahville :). Alusvaatteet ja sukat tietty myös omat.

Vierailija
6/7 |
28.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse synnytin Kätilöopistolla ja ainoa negatiivinen muisto on NÄLKÄ! Ei siis synnytyksen aikana mutta osastolla. Siellä ainakin aamiaisella oli jokaisena kolmena aamuna puuro loppu ja parilla paahtoleivällä ei ainakaan mun kohdalla pitkälle pötkitty. Muutenkin annokset oli mulle aika pieniä eikä jotenkaan niin energiapitoisia ruokia kuin olisin kaivannut. Esim. mehukeitot ei vie nälkää pitkäksi aikaa.

Normaalisti en ole mikään suursyömäri ja painoindeksikin on normaalin alarajoilla mutta jotenkin synnytyksen jälkeisinä päivinä ruokahalu oli valtava ja odotin ruoka-aikoja kuin kuuta nousevaa. Mies joutuikin mulle käymään ylimääräisillä ruuanhakureissuilla :-)

Muuten en oikeastaan kaivannut mitään ihmeempää mukaan, tärkein taisi olla kamera ja akun laturi. Ja imetysliivit oli ehdottomat! Mies unohti tuoda mulle vaatteet tullessaan, joten kotiuduin sairaalan alushousuissa ja muuten samoissa vaatteissa, kun synnyttämään mennessäni. Onneksi olivat säilyneet puhtaina :-) Ensi kerralla taidan siis itse pakata omat vaihtovaatteetkin mukaan.

Vierailija
7/7 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä pitä olla neuvolakortti. Muuta ei tarvita kun menee synnyttään. Isä voi tuoda myöhemmin hammasharjan, imetysliivit ja lapsen kotiinlähtövaatteet. Itse kotiuduin samoilla vaatteilla kun sinne meninkin. Ei siellä oikeesti mitään tarvita, ja jos tarve tulee niin isä tuo perässä. Siellä ollaan kuitenkin monta päivää, joten aikaa on.

Paniikkia kannattaa ottaa aivan muista asioista!!!