Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin alkuraskaudessa eka neuvolaan?

03.11.2006 |

Hei, millä raskausviikolla pitää mennä ekaa kertaa neuvolaan? Olen nyt ihan alkuvaiheessa, mutta eikö se pitänyt tilata aika pian se eka aika?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Ota yhteys neuvolaan viimeistään viikolla 10.

Riittävän aikainen yhteydenotto on erityisen tärkeää, jos sinulla on ollut raskauden aikana verenvuotoa tai alavatsakipuja. Tutkimukset täytyy tehdä alkuraskauden aikana myös, jos haluat selvittää, onko sikiöllä kehitysvaurioihin viittaavia merkkejä." - siteeraus suoraan Odotus & synnytyslinkistä, odottajan kalenteri tms.

Vierailija
2/8 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin sekä esikoisesta, että tästä kakkosesta 7+2. Tämä siis Tampereella. Mutta olen kuullut, että jotkut pääsevät vasta rv 9 tai 10.

Toisaalta tuossa myöhemmässä neuvolassa on se hyvä puoli, että sydänäänet saattavat jo kuulua :)

Iloista odotusta sinulle!

Onnipapunen rv 13+3 & " iivari" 1v1kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paikkakunnasta, kuinka pian saa ajan. Joten voihan sen varata vaikka heti. Mutta kahdenneksalle viikolle se yleensä aikaisintaan annetaan se aika.

Vierailija
4/8 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori. Vastasin liian nopsaan ja pikkasen vierestä eli ajan voi varata vaikka heti mut se neuvolakäynti sijoittuu tosiaanki sinne n.10 viikon tienoille. Paikkauntariippuvainen määritys ekalle neuvolakäyntiajankohdalle. Itse menossa 13.päivä ja olen nyt rv8 + 3d.

Vierailija
5/8 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse varasin ajan heti ja sain vkolle 8, tosin ultrassa selvis et silloin oltiinkin vkolla 6 kun eka neuvola.

Vierailija
6/8 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo samana päivänä neuvolaan kun olin plussanut ja eka neuvolakäynti oli rv 6+4 jos nyt oikein muistan.

Ajan saaminen ja sen ajoittuminen viikoille on ihan paikkakuntakohtaista!

Sussu+Timpu rv13+2

Vierailija
7/8 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin siksi, koska alku on aina riskiaikaa, eikä sitten tarvitse olla perumassa aikaa. Eka aika kuitenkin ajoittuu vasta noin kymmenelle viikolla. Lisätietoja löytyy hel.fi sivuilta.

Vierailija
8/8 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain vasta rv 11, tosin omien laskujeni mukaan menen jo rv 13 ja olen vasta menossa kun aikaa ei annettu. Eka kerralla Tampereella tosin rv 8. Heittoa on aikapaljon!