Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viekö jotkut oikeasti joulukynttilöitä satunnaisten ihmisten haudoille?? WTF?

Vierailija
20.10.2022 |

Kuulin että jotkut harrastaa sellaista että jouluaattona käyvät hautausmaalla ja jättävät kynttilän haudalle jolle ei ole jätetty mitään. Mitä ihmettä, älkää tehkö näin!!! Vainajan omat sukulaiset saattavat tulla myöhemmin tai vasta joulupäivänä. Mua ainakin karmaisisi joku tuntematon jättäisi kynttilän minun sukulaiseni haudalle..

Jos on pakko tuoda kynttilä niin jättäkää se siihen aidan päälle. Ei näin suomalaiset.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret hipit tätä taitaa harrastaa. Asutaan juurettomina kaukana sukulaisista mutta halutaan väkisin osallistua perinteeseen.

Vanha sanonta on myös että älä sytytä tulta jollet halua sielua perääsi. Eli kynttilöitä vaan sellaisille haudoille joita rakastaa. Ties minkä pahan hengen saa mukaansa tyhjien hautojen valaisemisesta. Sillä on varmasti syy miksi kukaan muu ei muista jouluna.

Vierailija
2/9 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, vanhan hautausmaan hylätynnäköisille ikivanhoille haudoille, joista näkee jo päälle päin, ettei kukaan ikinä vie kukkia eikä kynttilöitä. Ja aion tehdä niin ensi joulunakin. Parikymmentä hautakynttilää meni viime vuonna

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoret hipit tätä taitaa harrastaa. Asutaan juurettomina kaukana sukulaisista mutta halutaan väkisin osallistua perinteeseen.

Vanha sanonta on myös että älä sytytä tulta jollet halua sielua perääsi. Eli kynttilöitä vaan sellaisille haudoille joita rakastaa. Ties minkä pahan hengen saa mukaansa tyhjien hautojen valaisemisesta. Sillä on varmasti syy miksi kukaan muu ei muista jouluna.

Erikoisia vanhoja sanontoja :) Valoa haudoille ja iloa vainajille ! 

- nuori hippi

Vierailija
4/9 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, vanhan hautausmaan hylätynnäköisille ikivanhoille haudoille, joista näkee jo päälle päin, ettei kukaan ikinä vie kukkia eikä kynttilöitä. Ja aion tehdä niin ensi joulunakin. Parikymmentä hautakynttilää meni viime vuonna

Ongelma taitaa olla tässä teinit jotka jättävät kynttilöitä uusillekin haudoille ennen kuin sukulaiset ovat ehtineet käymään.

Vierailija
5/9 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytkö siivoamassa ne pois joulun jälkeen?

Vierailija
6/9 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karmaisee? Miksi ihmeessä. Minä kai olisin vain hyvilläni.

Vierailija
7/9 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti käyt myös siivoamassa hylsyt pois. Oravia ja lintuja kuolee turhaan keräämättömien hylsyjen vuoksi.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/85fd877c-4a1e-4477-bbd6-00ecb2eb8869

Vierailija
8/9 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti käyt myös siivoamassa hylsyt pois. Oravia ja lintuja kuolee turhaan keräämättömien hylsyjen vuoksi.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/85fd877c-4a1e-4477-bbd6-00ecb2eb8869

Minä vien lyhdyn ja kynttilän sen sisällä. Haen pois joulun jälkeen. Silloin tällöin joku muu on vienyt lyhdyn mukanaan ennen kuin ehdin itse hakemaan.

Vierailija
9/9 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun täytyy kyllä myöntää, että meillä ei ole perinteenä jättää nimilappuja kynttilöihin, joten en aina tiedä kuka palavan kynttilän on jättänyt. Voi olla tuntematon tai tuttu tai vainajalle tuttu, mutta minulle tuntematon. Ei karmaise itseäni ne palavat kynttilät yhtään eikä kukat tai kanervat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi