Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka piikittelette ja ilkeilette ystävillenne, miksi ?

Vierailija
20.10.2022 |

Saain inspiraation eräässä toisessa keskustelussa sivuttuun aiheeseen. Miksi ystävät piikittelevät, nälvivät tai vähättelevät toisiaan? Onko kyseessä kateus tai oma epävarmuus, vai ärsyttääkö se ystäväksi luokiteltu ihminen tai sen tavat niin suunnattomasti? Miksi olette ystäviä ihmisten kanssa, joille ei ole mitään hyvää sanottavaa, ja sen sijaan, että kannustatte heitä, torppaatte ja vähättelette ? Itselläni on tälläisiä ihmisiä elämässäni (toivottavasti ei enää kauaa), ja en käsitä miksi he käyttäytyvät minua kohtaan niin ?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertainen selitys, koska eivät oikeasti ole ystäviä tai ainakaan se ilkeilevä osapuoli ei koe sitä toista ystäväksi.

Vierailija
2/8 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten omassa elämässä on jotakin pielessä, siksi heidän pitää saada boostia toisten kiusaamisesta. Säälittää nämä ihmiset jotka eivät saa muulla tavalla boostia. Kiusaaminen sattuu uhriin mutta on muistettava että kiusaaminen vaikuttaa myös kiusaajaan. Kiusaaminen voi lisätä kiusaajan pahaaoloa pitkällä välillä, vaikka siitä saisi sen hetken boostin. Voisivat hakea apua ongelmiinsa ja jättää muut rauhaan. Minulla on ollut aikuisiällä "kavereita" joiden kiusaamista kestin vuosia. Sitten tuli mitta täyteen ja lopetin suhteet heihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat savolaisia?

Vierailija
4/8 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siitä sanottaisiin, jos naispuolinen tuttava, työkaveri tai naapuri saisi toiselta naiselta ylistäviä kommentteja? Samoin tietysti miesten kanssa, jos mies kehuu toista miestä ja mielistelee tätä, niin silloin sitä sanotaan homosteluksi.

Vierailija
5/8 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä siitä sanottaisiin, jos naispuolinen tuttava, työkaveri tai naapuri saisi toiselta naiselta ylistäviä kommentteja? Samoin tietysti miesten kanssa, jos mies kehuu toista miestä ja mielistelee tätä, niin silloin sitä sanotaan homosteluksi.

No ei sanota. 

Vierailija
6/8 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanomisissa on eroja, että onko kysen hyväntahtoisesta sanailusta vai ilkeilystä.

Vierailija
7/8 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanomisissa on eroja, että onko kysen hyväntahtoisesta sanailusta vai ilkeilystä.

Miksi sanailla, jos on riski, että toinen kokee sen ilkeilynä?

Vierailija
8/8 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin täytyy osata erottaa ilkeily ja yhteinen huumori. Se ei välttämättä vaikuta huumorilla ulkopuoliselle, joka ei ymmärrä koko homman aihetta. Esimerkiksi minä olen aina osannut nauraa myös itselleni ja huumorintajuni on melko tummaa sorttia. Joskus kerroin esimerkin palstalla ja täysin ventovieraat kommentoijat tulivat kertomaan, kuinka VÄÄRIN sellainen vitsailu on ja mitä lie kaikkea haukkumista, että kyllä on kummallista touhua, että tuollaista katselet jne. No minusta se oli sattumoisin hauskaa läppää ja ihan suvunkin kesken on aina ollut vähän samantyyppinen huumori. En minäkään millekään ILKEILYLLE naura, vaan sellaiselle hauskalle pienelle vinoilulle.

Sitten on kateelliset 🤡 t, jotka ilkeilevät kavereille. Minulla oli tällainen "kaveri", ja hän EI ollut yksi näistä edellisen esimerkin kavereista, joita oli kolme kipaletta.

Hänen kanssaan oli huomattavasti hankalampaa tulla toimeen enkä ymmärrä, miksi katsoin sitä touhua niinkin pitkään. Huh, ikuiset traumat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi