Meneekö liiallisuuksiin?
Joululahjoja olen tässä pohtinut lapsilleni ja osan jo ostanutkin. Mitä mieltä olet, onko liikaa vai sopivasti.
Meillä siis 2 lasta.
Isompi:
Bratz
Rooliasu (lumikki)
Mauri Kunnaksen kirja
CD
Magnetix-sarjaa
pienempi:
Bratz
Rooliasu (tuhkimo)
Mauri Kunnaksen kirja
DVD
Pipsa Possu unikaveri
yhteiseksi:
nauhoittava mifrofoni vahvistimella, peli sekä 3000 helmen askartelusarja
Kommentit (22)
nukketalon kalusteineen ja nukkeineen. Lisäksi muutama kirja tietenkin. Niitä tulee ostettu kyllä joka kuukausi ei ainostaan jouluna.
englantilaiset nukkekodit, 50v vanhat nukenvaunut, peltinen hella emalikattiloineen, puuhedelmiä ja posliiniastiota, babybornit, brion junaradat, legot, barbiet ja playmobilit. Pelejä ja kirjoja on mysö paljon. Mitään sekalaista muovitavaraa meillä ei ole noiden em. lisäksi.
Ei mulle yksinkertasesti tuu mitään kivaa mieleen ja sitten ajattelin, että ostetaan sitten ne mitä lapset toivoi. Onko muilla ideoita korvaamaan noita alkuperäisiä ehdotuksia?
t ap
10 lahjaa.. Ja lisäksi sitten sukulaisten lahjat, niin ja kummien. Vaikeaa enää yrittää vähentää kun ovat tottuneet. Mutta kyllä on kivaa kun tulee joulu!!
Vierailija:
Itse olen tottunut, että jouluna saa niitä " isompia" lahjoja, mutta muutaman.Lasteni isän suvussa on kuitenkin ollut tapana, että lahjoja on paljon, mutta " tilpehööriä" .
Eli lapseni ovat tottuneet, että jouluna saa sekä isoja/kalliita lahjoja ja paljon pikkujuttuja. Ja siitä en tykkää.
Olen yrittänyt mieheni vanhemmille tuoda esille tätä seikkaa, että lapset eivät kertakaikkiaan tarvitse sitä määrää kumia, viivotinta, suklaata, villasukkaa, koruja, puuhapusseja yms. krääsää. Sillä rahalla minkä upottavat noihin, saisi yhden jonkun järkevämmän lahjan...
Meillä saa lapset yhdet lahjat meiltä (ostettu mummojen ja tätien kanssa yhteislahjaksi), villasukat kummitädiltään ja mahdollisesti jotain vaatetta muilta kummeiltaan. Ihan riittäväsi mielestäni.
kun kuitenkin saa vielä sukulaisilta ja tutuilta lahjoja lisäksi. Itse ainakin korvaisin osan lelulahjoista hyötylahjoilla, vaatteilla jne.
paljon lahjoja kaikille. Tänä vuonna en, ei ole rahaa ja lapset ovat niin isoja, että itse esittivät toivomuksen, että sälää ei tulisi. Hyvä niin.
Me ostamme kummallekkin 2-3 lahjaa ja sukulaisilta tulee niin paljon, että todellakin riittää...
yhtään mitään. He eivät siitä mitään ymmärrä, joulupukkihan lahjat tuo. Saavat kummeilta ja mummeilta varmaan kymmenisen pakettia kumpikin. Isoimmalle olen ostanut, mutta en mitään kamalan kallista. Jotain kivaa vähän hänen oman toiveensa mukaan. Hän kun jo varmistaa, että kaikki ostavat hänelle lahjan ;o)
Toivon todella vilpittömästi, ettei meille tänä jouluna tule yhtään isoa muovihirvityslelua. Niillä ei kauan leikitä kuitenkaan. Joko rikkovat tai kyllästyvät. Kaikkein parhaat lelut kautta aikojen on olleet tyhjät pahvilaatikot, Legot, sekä iskän kanssa yhdessä tehdyt puupalikat. Kirjat olisi minusta mieluisia, mutta toisaalta käymme säännöllisesti kirjastossa, ja sieltäpä niitä saa.
Meillä lapset saavat ehkä pari-kolme omaa lahjaa meiltä ja ehkä yhden yhteiseksi. Mutta tiedänkin että isovanhemmat hukuttavat lapset joululahjoihin joten niitä tulee varmaan taas säkkikaupalla.
Niin, siis lapset saavat meiltä yhden isomman (=kalliimman) lahjan ja lisäksi pari pientä.
Itse opiskelija YH:na ostan lapsilleni vain yhden tai kaksi lahjaa kummallekin. Haluaisin mielelläni ostaa enemmänkin, mutta toisaalta nuo saavat aivan hirveät määrät muiltakin.. Menee sitten jo ideakin kun on liikaa uusia leluja.. vaikka muistan kyllä itse miten mahtavaa oli saada PAAAALJOn paljon lahjoja.. niin ,kyllä kyllä.. erittäin kaupallista. Silti, on ihanaa kun lapset saavat nauttia kaupallisesta joulusta =)
mutta jos lisäksi tulee paketteja mummeilta ja kummeilta ja vaikka keneltä, niin liikaa tavaraa on... Mutta tämähän on vain minun mielipiteeni.
noiden omien ym. lisäksi tulee n. 15 lahjaa /lapsi ja tiedän jo entuudestaan, että yhdet isovanhemmat ostavat marimekon vaatteita sekä kirjan, ja toiset isovanhemmat leluja ja kolmannet leluja, kirjoja sekä vaatteita.
Itse olen tottunut, että jouluna saa niitä " isompia" lahjoja, mutta muutaman.
Lasteni isän suvussa on kuitenkin ollut tapana, että lahjoja on paljon, mutta " tilpehööriä" .
Eli lapseni ovat tottuneet, että jouluna saa sekä isoja/kalliita lahjoja ja paljon pikkujuttuja. Ja siitä en tykkää.
Olen yrittänyt mieheni vanhemmille tuoda esille tätä seikkaa, että lapset eivät kertakaikkiaan tarvitse sitä määrää kumia, viivotinta, suklaata, villasukkaa, koruja, puuhapusseja yms. krääsää. Sillä rahalla minkä upottavat noihin, saisi yhden jonkun järkevämmän lahjan...