Millainen palkka sulla on? Ammatti ja tuletko sillä toimeen?
Kommentit (54)
Brutto 2370€ kokki. Rahat riittää välttämättömään ja perheen elättämiseen. Puoliso kantaa oman vastuun.
Pankissa rahoituspuolella, brutto 3200 ja netto 2200. Pärjään kohtuuhyvin, koska ei enää asuntolainaa, maksettiin ripeässä tahdissa pois. Perheessä pari teiniä, joten menoja silti kiitettävästi. Olen perusluonteeltani hyvin säästäväinen, mutta oikeasti kyllä tulevaisuus hirvittää, sähkölämmitteisessä talossa kun asutaan.
Vierailija kirjoitti:
Myyjä. Ihan perus kaupan täti joka tekee 3-vuoroa. Suurin palkka, suurimmat lisät, osari 32h/vko niin käteen 1300-1700e/kk.
Ja vielä. Asunto vuokralla, ei autoa, ei lainoja. Asumiskulujen jälkeen jää huonoimmillaan 200e/kk. Josta puhelin, ruoka ym. Ei osareita, ei lainoja vaan vuokra, vesi, sähkö ja puh&nettikulut.
Palkka vaihtelee 2000-3500€:n välillä. Pohjapalkan lisäksi saan provisiota tuloksen mukaan. Myyntityö.
DI, noin 6500 brutto. Ei kauheasti jää käteen verojen ja asuntolainan jälkeen.
Ruokakaupan täti, 32h/vko, kaikkine vastuu- ja vuorolisineen brutto enemmän tai vähemmän yli 2000. Pärjään hyvin.
Nämä ketjut olisivat kiinnostavia, jos ihmiset puhuisivat totta. Oma bruttoni on noin 3600 ja netto aavistuksen yli 2500. Pärjään hyvin. Asun puolison kanssa ja oma puolikkaani asumis-, ruoka- ja autokuluista on muutamasta satasesta reiluun tonniin/kk riippuen vuodenajasta (=lämmityksestä). Joka kuukausi jää säästöön.
Brutto 4500, netto 3000. Lainanlyhennykset, vaatikkeet ym. menot vie ison siivun. Loppukuusta tili on tyhjä. Tällaista on köyhän keskituloisen elämä.
Ammatti it-asiantuntija.
Brutto 3200e/kk, lukion opettaja. Tulen erinomaisesti toimeen tällä ja jää vielä paljon säästöön.
6200€ , projektipäällikkö
ok tili, mutta tilipäivä pitäisi olla useammin, sillä vaimo kuluttaa enemmän kuin ehdin ansaita. Tiukkaa tekee.
3400€ toimistorotta HR:ssä. Tulen toimeen. Ei lainoja.
2900e
Olen vanhempainvapaalla, mutta opiskelen samalla yliopistossa. Kyllä tämä vanhempainvapaaraha aina opintotuet voittaa. Nyt toinen vuosi opintoja menossa sekä myös toinen vuosi vanhempainvapaata menossa eli kaksi pientä lasta on.
Myyjänä työskentelin aiemmin, mutta pitkiä päiviä, joilla mahdollistui tämä vanhempainpäivärahan määrä.
Tulen hyvin toimeen. Pienet menot, joten riittävästi jää säästöönkin, vaikka lastenhoitajakin käy pakollisten tenttien yms. aikana.
Brutto 3000, sairaanhoitaja mutta toimistotöissä yrityksessä. Säästän rahastoihin pari sataa euroa kuukaudessa, sen lisäksi mitään ei jää yli. Yksin vuokralla Hki.
Mun palkkani vaihtelee mm. lisien ja viikkotuntien mukaan. Olen leipomotyöntekijä ja viime kuun palkka ennen veroja oli 3066,78. Koulutukseltani olen ylioppilas.
2000e brutto. Myyjä ruokakaupassa.
Tiukilla alkaa olla pärjääminen. Velaton omakotitalo, ympärivuotisessa käytössä oleva vapaa-ajan asunto, 2 autoa, 2 teini-ikäistä lasta.
Aiemmin pärjättiin mainiosti ja matkusteltiin useamman kerran vuodessa. Nyt ei tartte matkustella. "Ylimääräinen" kulutus karsittu jo minimiin, rahaa laitettu sivuun tulevna talven sähkölaskuihin ja ylipäätään kaikki kulut kasvaneet niin, ettei sitä löysää enää juurikaan edes ole.
1500, pienyrittäjä. Toivottavasti jatkossa vähän enemmän, mutta yel-uudistus varmaan pilaa suunnitelman. Hyvin pärjään, elätettävänä vain kissa.
Vierailija kirjoitti:
DI, noin 2800 e/kk brutto
Olet varmaan väitöskirjatutkija yliopistolla? :D
DI-kohtalotoveri täällä, brutto himpun alle 3000 €/kk.
3200, kääntäjä. Toimeen tulen.