Pentulive Marraskuu 2022 Shiba Inut Official <3
Voi miten ihanaa! Uusi pentulive on tulossa piristämään marraskuuta <3
Shiba Inu palleroisia <3
Kommentit (2803)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyn nyt asiallisesti:
Tälle rodullehan on tyypillistä, että ei tule toimeen muiden koirien kanssa. Kuuluuko Möpsynkin koulutukäyttäytymiseen se, että opetta pentunsa "taistelijaksi"?
Ei, tuo on inhimillistämistä asiaan, joka ei ole inhimillinen vaan koiran luonnollista käyttäytymistä. Möpsö ei opeta "taistelijaksi", vaan opettaa vahvoiksi ja itsenäisiksi, pärjäämään tässä maailmassa koiran näkökulmasta. Koira ei ajattele kuten ihminen, se on koira.
Kyllä minä oman perhekoirani (jos sellainen olisi) yrittäisin sellaiseksi kasvattaa, että tulisi muiden kanssa toimeen, mutta toisaalta, että osaisi myös puolustautua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piki otettu hampaisiin tällä palstalla.
Pentulive ihanan viaton ohjelma, kun ei lue vauva. fi - sivustoa. En sitten millään näe pentulaatikossa minkäänlaista kummallista draamaa. Mulla on varmaan huono mielikuvitus.Ei sitä hampaisiin ole muut ottaneet kuin emo, välillä rajustikin..
Ihana Möpsö rauhoittaa, opettaa, korjaa Pikiä, kun Piki sitä niin tarvitsee. Myös muita pentuja, jos tarvetta.
Samaa asiaa on selitetty muiden toimesta monta kertaa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keppari kirjoitti:
Ainahan täällä otetaan joku hampaisiin, oli sitten kyse Tanssii tähtien kanssa, Ensi treffit alttarilla, Vain elämää tai ihan mikä tahansa ohjelma, josta täällä "keskustellaan". Nyt jo Möpsön lisäksi aletaan arvostella kasvattajaa.
luin eilen tuon kasvsttajan blogia ja minusta hänellä oli hyvin järkeviä ajatuksia ja selvästi kokemusta rodusta. shiba ei minulle sovi mitenkään rotuna (voimakkaasti allergisoiva), mutta varmaan ottaisin hänet ihan vakavissani harkintaan, jos tuon rodun koiran haluaisin. Pidän ajatuksesta, että ihmisen pitää myös opetella tuntemaan koiransa ja olla koiraa varten.
Eräällä naapurillani oli saman rodun koiria ja yhdeltä oli potkinut alahampaat pois, kun koira tykkäsi leikkiä puunoksilla noutoleikkejä. Tämä henkilö sitten yleensä otti koiraltaan oksan haltuun astumalla kengällä sen päälle ja usein sitten siinä tohinassa tuli potkaisseeksi koiraansa. Ei hän sitä tietenkään tahallaan tehnyt, mutta asia aika kuitattiin naureskellen, että koiralta puuttu hampaita, koska olen potkaissut ne pois vahingossa. Kyllä hän muuten hoisi koiriaan hyvin, mutta itseäni ärsytti se vähättely
Kauhea stoori. Rikkonaiset hampaat voi tulehtua ja hiertää kieltä ja suuta. Miksi oksa piti ottaa koiralta pois, jota se ylpeänä kantaa. Esineiden pois luovuttamiseen on toimivampaa opetusta kuin päälle astuminen ja potkiminen. Kaikenlaiset ne tosiaan saa koiria pitää.
siis ne hampaat oli käyty sitten postattamassa eläinlääkärillä tapahtuneen jälkeen, kun niitä ei voitu enää jättää suuhun. sääliki kävi niitä koiria, koska kyseessä oli niin kiltti rotu ja vaikka hänen koiransa olivat etenkin noissa keppiennoutohommisa hirveän energisia, niin aika helposti esim minulle ne vain tipauttivat kepin suustaan, kun annoin niille aikaa vähän ajatella itse, että mitä kannattaa tehdä, jotta saisi ihmisen heittämään keppiä uudelleen. tuo omistaja oli vain vähän vanhempi ihminen eikä ehkä siksi osannut ymmärtää koiran kanssa kommunikointia. Ei sillä, väärin silti toimia tavoilla, jotka vahingoittaa toista elollista olentoa.
Nuo kaksi muuta shibaa, jotka olivat paikalla livessä, olivat minun mielestä täysin erityyppisiä, kuin pentujen emo. Ne olivat jotenkin "hienostuneemman"ja "viehättävämmän" oloisia. enemmän sellaisia mitä olin kuvitellut shibojen olevan. Emä taas vaikuttaa karummalta eikä siinä ole sellaista seesteisyyttä mitä tässä rodussa pitäisi kaiketi olla. Eikä tämä vaikutelma pelkästään väristä johdu.
Vierailija kirjoitti:
Täällä ollaan, niin herkkiä niin herkkiä.
Asiattomien viestien jankuttajat ovat tosiaankin hyvin herkkä, pinnakin palaa
Vierailija kirjoitti:
Nuo kaksi muuta shibaa, jotka olivat paikalla livessä, olivat minun mielestä täysin erityyppisiä, kuin pentujen emo. Ne olivat jotenkin "hienostuneemman"ja "viehättävämmän" oloisia. enemmän sellaisia mitä olin kuvitellut shibojen olevan. Emä taas vaikuttaa karummalta eikä siinä ole sellaista seesteisyyttä mitä tässä rodussa pitäisi kaiketi olla. Eikä tämä vaikutelma pelkästään väristä johdu.
Joo,"hienohelmoja"
Tänään tapahtui esim semmonen (noin 30 min sitten), että pentu ei ollut lähelläkään emoa. Istui toisen nukkuvan pennun kanssa, mutta jotain liikkui. Niin emo joka makasi ja yritti nukkua? tuli noin metrin päästä rähisemään pennulle. Outoa käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko se niin että nämä muut koirat ja Möpsö ei tuu toimeen
Niin, miks muuten kasvattaja mies, usein "huutaa" pentulaatikkoon kasvattajalle, kysyy että onko piha vapaa, vapaa viemään muita koiria ulos vai
Miksi kasvattajaperhe ei saisi elää ja kommunikoida kotonaan toisilleen normaalisti? Toki se asia menee yksityisyyden puolelle.
Vierailija kirjoitti:
Tänään tapahtui esim semmonen (noin 30 min sitten), että pentu ei ollut lähelläkään emoa. Istui toisen nukkuvan pennun kanssa, mutta jotain liikkui. Niin emo joka makasi ja yritti nukkua? tuli noin metrin päästä rähisemään pennulle. Outoa käytöstä.
Ja sitten täällä on näitä jankuttajia, jotka vaativat, että kaikkien pitäisi tälläinen käytös ymmärtää ja hyväksyä.
Vierailija kirjoitti:
Johtuu siitä että on emo ja pennut. Möpsö on taas elegantti ja seesteinen lady kunhan unohtaa nuo riiviöt. En tiennyt että tuuraajat oli kasvattajan koiraperhettä, oliko? Ovatko kenties Möpsön lapsia tai sisaria?
Vierailija kirjoitti:
Luin vaan jostain, että 6 pentuetta saa tehdä.
Mistä lähteestä luit?
Terveitä ja hyvinvoivia pentuja ovat.
Muutoinkin hyvin toteutettu tämä live. On noita aktiviteetteja niinkuin katsojiakin ajatellen. Olisi aika tylsää jos siellä ei tapahtuisi mitään.
Kolme pentua on varmaan oikein sopiva määrä tällaiseen. Siinä tulee hyvin nuo pentujen persoonallisuudet esille. Jos olisi kovin suuri pentue niin ne helposti vain olisi massaa.
En viitsi enää katsoa liveä äänet päällä kun aina pentujen kanssa ollessaan Möpsö ei muuta tee kuin irvistelee ja rähisee pennuille leluista ja muista heti kun pennut vähänkin tulevat lähelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko se niin että nämä muut koirat ja Möpsö ei tuu toimeen
Niin, miks muuten kasvattaja mies, usein "huutaa" pentulaatikkoon kasvattajalle, kysyy että onko piha vapaa, vapaa viemään muita koiria ulos vai
Miksi kasvattajaperhe ei saisi elää ja kommunikoida kotonaan toisilleen normaalisti? Toki se asia menee yksityisyyden puolelle.
Kyse oli alunperin siitä, tuleeko Möpsö toimeen näiden muiden koirien kanssa, mutta sitähän voi ens chatissa, kysyä kasvattajalta, sillähän se selviää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin vaan jostain, että 6 pentuetta saa tehdä.
Mistä lähteestä luit?
Olisiko ollut jonkun tv-ohjelman tekstityksessä, en muista. Onkohan näissä kerroissa rotukohtaisia eroja?
Vierailija kirjoitti:
En viitsi enää katsoa liveä äänet päällä kun aina pentujen kanssa ollessaan Möpsö ei muuta tee kuin irvistelee ja rähisee pennuille leluista ja muista heti kun pennut vähänkin tulevat lähelle.
Mun ukkoki sanoo että kato tota ilman ääntä, ku on niin hirveetä rähinää koko ajan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No lopeta nyt herranjeekale katsominen. Olet ihan kakara.
Se näkee varmaan niissä koirissa itsensä 😂
Vierailija kirjoitti:
Viime vuoden pentulive oli tosi herttainen :)
Ja tämän vuoden Pentulivekin on todella upea.
Ihana kasvattaja, emo ja pennut. Upeat pentulaatikot ja kehittäviä aktiviteetteja. Assistentti, chat, asiantuntijat ja videoklipit tuovat paljon lisätietoa ja hauskoja hetkiä.
Mainio rotuvalinta. Moni on oppinut paljon tästä MöpsöläLivestä. Osa on varmaan joutunut menemään epämukavuusalueen kautta uuden oppimiseen ja oivaltamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No lopeta nyt herranjeekale katsominen. Olet ihan kakara.
Siis eikö tämä ole lähinnä lapsille suunnattu vai joku aikuinenko tuota tuijottaa päivästä toiseen?
Kokemuksia Shibojen omistajilta, millaisia kohtaamisia on ollut?