Pentulive Marraskuu 2022 Shiba Inut Official <3
Voi miten ihanaa! Uusi pentulive on tulossa piristämään marraskuuta <3
Shiba Inu palleroisia <3
Kommentit (2803)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Möpsö taitaa tietää, että pennut ovat tulleet äitiinsä ja ovat hankala luonteisia ja tarvitsevat kovaa kuria.
Olet vähän ehkä lapsellinen ja huomionhakuinen.
Luulen kyllä että provoilisit tavalla tai toisella vaikka ketjun aihe olisi mustikkapiirakan leivonta.Täällähän sitä korostetaan jatkuvasti, kyllä möpsö tietää! Mikä muu syy voi olla kovaan kuriin, kuin hankala luonne? Ja luonne on peritty mistä?
Tiukka luonne ei ole sama asia kuin hankala luonne.
Noh, tässä taitaa olla kyse näkemyseroista. Minun ja monen muun näkökulmasta tiukka luonne on hankala, mitä kaikkea se pitääkään sisällään. Shibaa myydään pääasialliseti seura ja harrastekoiraksi, sellaiseen käyttöön tuollainen luonne on hankala.
Niin sinun mielestäsi. Moni tykkää itsenäisestä ja terävästä koirasta. Itse rakastan sähäköitä terrierirotuja, joku toinen pitää niitä ärsyttävinä. Joku taas harrastaa laumanvartijoita, mä taas en ikinä edes harkitsisi. Vinttikoirat, metsästyskoirat, huskyt myös ehdoton ei minulle. Se ei tee niistä huonoja koiria, eikä edes hankalia.
Niinhän minä sanoinkin. Shiboja otetaan myös ensimmäisiksi koiriksi ja lapsen koiraksi tai nuoren koiraksi. Taitaa monelle tulla se " tiukka " luonne yllätyksenä. Sopivampi vaihtoehto olisi varmasti ollut se tylsä lapatossu noutaja.
Kasvattajilla on iso huoli ettei pentu päädy omistajalle joka tykkää "haastaa" ja "kouluttaa" koiraansa, eli suomeksi sanottuna tapella koiransa kanssa.
Toinen ryhmä sitten ne, jotka leikkivät emoa ja riiputtavat niitä niskasta ja purevat niitä. Oikeastaan hyvin harva ihminen osaa olla koirien kanssa. Eihän se ihme ole, koska olemme eri lajia ja puhumme eri kieltä. Silti toivoisi, että ihmisellä olisi edes halu saada yhteisymmärrystä aikaan, itse ihmisenä kuunnella koiraa ja halu ymmärtää ja arvostaa sitä.
Joittenkin kommentoijien olisi hyvä harjoitella tunteidensa hallintaa. Sen verran räjähdysherkiltä vaikuttavat.
Vierailija kirjoitti:
Olipa kivaa katsella aikuisia koiria. Heti kun Möpsö ja pennut palasivat, niin alkoi emon rähinä pennuille. Liveen voisi vaihtaa nuo aikuiset.
Jankutat vaan omaa tyhmää mantraasi, joka johtuu siitä ettet ymmärrä koiria ollenkaan. Pentuliveen kuuluu oppiminen ja kasvaminen, jota hyssyttely tai poispäin katsominen ei ole. Pentulive nyt vaan on pentulive, ei aikuisten maailma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa kivaa katsella aikuisia koiria. Heti kun Möpsö ja pennut palasivat, niin alkoi emon rähinä pennuille. Liveen voisi vaihtaa nuo aikuiset.
Jankutat vaan omaa tyhmää mantraasi, joka johtuu siitä ettet ymmärrä koiria ollenkaan. Pentuliveen kuuluu oppiminen ja kasvaminen, jota hyssyttely tai poispäin katsominen ei ole. Pentulive nyt vaan on pentulive, ei aikuisten maailma.
Viime vuoden pentulive oli tosi herttainen :)
Vierailija kirjoitti:
Miten ihminen voi loukkaantua siitä, jos koiran kakka- aukkoa arvostellaan?
Tämä palsta on tällainen lasten hiekkalaatikko. Täällä eivät kaikki ole aikuisia joko iältään tai henkisesti ja verinen loukkaantuminen Möpsölän puolesta on sen mukaista. Toisaalta eihän siinä ole mitään arvosteltavaa. On sellainen kuin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko se niin että nämä muut koirat ja Möpsö ei tuu toimeen
Niin, miks muuten kasvattaja mies, usein "huutaa" pentulaatikkoon kasvattajalle, kysyy että onko piha vapaa, vapaa viemään muita koiria ulos vai
Olisiko pentujen takia? Pennuthan ulkoilevat.
Pentujen päiväretken jälkeen on taas jotkut trollit kavunneet luolistaan. Niissä varmaan haisee ihan liikaa ja välillä pitää yrittää haukkoa happea, mutta maailma vääristyy siitä löyhkästä. Ei varmaan kovin kummallinen kasvatusasiantuntija tarvitse olla nähdäkseen pentujen tai emän todellisen tilan
Kyllä oli äsken taas tuskalliset minuutit katsoa kun Möpsö kuritti selällään olevaa Pikiä. Ei voi olla enää kuvittelua että Piki ei olisi Möpsön hampaissa kaikkein eniten, vaikka ei muita pentuja kurittomampi ole.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä oli äsken taas tuskalliset minuutit katsoa kun Möpsö kuritti selällään olevaa Pikiä. Ei voi olla enää kuvittelua että Piki ei olisi Möpsön hampaissa kaikkein eniten, vaikka ei muita pentuja kurittomampi ole.
Sama.
Vierailija kirjoitti:
Näin sen. Leikkiä. Vihaisen koiran merkkejä on korvat luimussa ja jännittynyt olemus. Möpsö oli rentona ja Piki harjoitteli siinä puolustusta alakynnessä huitoen pikku käpälillään, Pennut oppivat myös miten pitää olla, jos ei halua emon haukkaisua ja karjaisua päällensä.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi pentuetta tämä Möpsö kai saa vielä maailmaan "kouluttaa"!
Ei tee enää pentuja. 4 on jo.
Piki otettu hampaisiin tällä palstalla.
Pentulive ihanan viaton ohjelma, kun ei lue vauva. fi - sivustoa. En sitten millään näe pentulaatikossa minkäänlaista kummallista draamaa. Mulla on varmaan huono mielikuvitus.
edellisen sivun yhteen viestiin viitaten: tottakai saat vastaopponointia, jos väität möpsön rähisevän, kun se ei ole rähissyt. Rähinä liittyy käsitteenä riitaan ja tappeluun. Emo ei tappele pentujensa kanssa kuin leikistä eikä sillä ole tarvetta riidellä myöskään pentujensa kanssa. Möpsö opettaa pennuilleen koirana olemista, taitoja, joita ne tarvitsevat myöhemmin elämässään. Sitä miten toisen koiran tilaa kunnioitetaan ja miten kysytään lupa ja myös miten ilmaistaan, jos ei halua tehdä jotain mitä toinen haluaa tehtävän.
Vai onko alustan tekninen ongelma, monesti olen huomannut, että kun alkuperäistä viestiä kommentoidaan, se häviää kun pieru saharaan, jää kuitenkin ketjuun harmaalla pohjalla?
Ainahan täällä otetaan joku hampaisiin, oli sitten kyse Tanssii tähtien kanssa, Ensi treffit alttarilla, Vain elämää tai ihan mikä tahansa ohjelma, josta täällä "keskustellaan". Nyt jo Möpsön lisäksi aletaan arvostella kasvattajaa.
Vierailija kirjoitti:
edellisen sivun yhteen viestiin viitaten: tottakai saat vastaopponointia, jos väität möpsön rähisevän, kun se ei ole rähissyt. Rähinä liittyy käsitteenä riitaan ja tappeluun. Emo ei tappele pentujensa kanssa kuin leikistä eikä sillä ole tarvetta riidellä myöskään pentujensa kanssa. Möpsö opettaa pennuilleen koirana olemista, taitoja, joita ne tarvitsevat myöhemmin elämässään. Sitä miten toisen koiran tilaa kunnioitetaan ja miten kysytään lupa ja myös miten ilmaistaan, jos ei halua tehdä jotain mitä toinen haluaa tehtävän.
Hyvä opettaja silittää päästä paria oppilasta, ja irvistää ja käy käsiksi kolmanteen. Niinkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi pentuetta tämä Möpsö kai saa vielä maailmaan "kouluttaa"!
Ei tee enää pentuja. 4 on jo.
Mihin tämänkin edellisen vastauksen alkuperäinen kysymys hävisi. Sairasta sensurointia. Kysyin, että kaksiko pentuetta vielä kouluttaa, joku Möpsö-höpsö ilmeisesti oli käskenyt viestin poistaa. Osuinko arkaan paikkaan taas? Jotain kieroa tässä kyllä on, jotain, mikä halutaan viimeiseen asti kieltää.
Jos olisit trollaamisen sijasta ihan vähän etsinyt tietoa, tietäisit, että oli viimeinen ja se oli jo pentuliven alussa kerrottu, että 4 pentue jonka kasvattaja teettää (saisi kennelliiton sääntöjen mukaan vielä yhdet tehdä, 5 on sallittu määrä).
Eli kommenttisi oli tarpeeton ja vain vääristävä, ehkä haluat esittää Möpsön huonossa valossa ihan omista syistäsi, mitkä lie ovat. "kaksi vielä" on siis väärin, sääntöjenkin mukaan ja vielä enemmän väärin sen perusteella kuinka kasvattaja aikoo toimia.
Itse vastaukseen "Ei tee enää pentuja. 4 on jo" olen tyytyväinen. Luin vaan jostain, että 6 pentuetta saa tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Itse vastaukseen "Ei tee enää pentuja. 4 on jo" olen tyytyväinen. Luin vaan jostain, että 6 pentuetta saa tehdä.
Ei saa, 5 enintään
Täällä ollaan, niin herkkiä niin herkkiä.