Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pentulive Marraskuu 2022 Shiba Inut Official <3

Vierailija
19.10.2022 |

Voi miten ihanaa! Uusi pentulive on tulossa piristämään marraskuuta <3

Shiba Inu palleroisia <3

https://www.suomenshiba.fi/wordpress/rotu-2/rotu/

Kommentit (2803)

Vierailija
1701/2803 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairaslomalla niin nyt tätä on kiva seurata.

Vierailija
1702/2803 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi vaaleat shibat on just niinku ne mistä tehdään paljon meemikuvia netis :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1703/2803 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on varmaan kiehtova rotu. Ja ymmärrän miksi tätä sanotaan kissamaiseksi

Vaatii kuitenkin varmaan hyvin tietyn tyyppisen ihmisen omistajakseen. Voisin kuvitella että helposti tästä tulee väärissä käsissä ongelmakoira.

Vierailija
1704/2803 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä rodun toivoisit seuraavaan pentuliveen? 

ROTTWEILERIN

vaikkapa australian paimenkoiran, bordercollien, karjalan karhukoiran tai vaikkapa suomen pystykorvan

Alaskan malamuutti :3 tai husky

Vierailija
1705/2803 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tuo mustaviiksinen näyttää olevsn yhtä hulluna palloihin ja vinkuuvin kuin möpsö :)

On varmaan nuori koira. Ihan innoissaan, kun on noin paljon uusia leluja. Meidän koirat vain nukkuu, kun ovat yksin. Eivät edes syö, jos ei ole ihmiset kotona.

itsekin arvelin jotain tuollaista. Se valkoviiksinen koira asettui aika nopeasti nukkumaan, ei näytä kauheasti kiinnostavan leikkiminen juuri nyt. Mutta möpsö on leikkisä edelleen, oliko ikää jo 6. ei tosin vielä mene vanhan koiran luokkaan, keski-ikäinen shiba inuksi koiraksi - ehkä (?)

Vierailija
1706/2803 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen miten paljon pentulive kiinnostaa myös sellaisia ihmisiä, jotka eivät koirista tykkää. Itseäni ei autot kiinnosta niin en kyllä auto-ohjelmia välitä katsoa.

Vierailija
1707/2803 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollutkaan eläinlääkärireissu 😁

Vierailija
1708/2803 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollutkaan eläinlääkärireissu 😁

Paljon hauskempaa! 

Vierailija
1709/2803 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen miten paljon pentulive kiinnostaa myös sellaisia ihmisiä, jotka eivät koirista tykkää. Itseäni ei autot kiinnosta niin en kyllä auto-ohjelmia välitä katsoa.

Koiranpennuthan on aina söpöjä. Oli ne minkä rotuisia vaan.

Vierailija
1710/2803 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhallisempi Seita on siis 11 vuotias jo ja Hurma vielä pentu, 7 kk.

Vierailija
1711/2803 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rauhallisempi Seita on siis 11 vuotias jo ja Hurma vielä pentu, 7 kk.

Toivottavasti ei Möpsyn pentu sentään. Mutta tuleeko tänne siis 6 kk:n välein uusia shiboja. Toivotaan, että on eri taloudesta!

Ei ole Möpsön pentu

Vierailija
1712/2803 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin. Itse en pidä juustoista, mutta ei tulisi mieleen mennä töllöttämään kaupan juustohyllyä ja sitten vielä taivastella av:lla miten kamalaa siellä on. Arvostan itseäni ja omaa aikaani liikaa.

Vierailija
1713/2803 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autolive😁.

Vierailija
1714/2803 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä koiranpennun elämää on mahtava seurata,on ne niin suloisia,olipa rotu mikä hyvänsä.Minä en omista koiraa,mutta seurasin jo Akan pentuja,ja seuraan instassa vieläkin ja nyt tämä rotu oli mulle ihan uusi,ja olen tykännyt ja assistentti on mahtava.Kyllä tälläiset ohjelmat tuovat monen elämään iloa tämän maailman kauheuksien keskellä.

Vierailija
1715/2803 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä Möpsöllä oli hätänä juuri äsken? :( Haukkui ja vinkui paljon juuri nyt, pentulaatikon ulkopuolella. Haluaako ulos, mutta kukaan ei päästä?

Taloudessa on useampi koira.

Montako koiraa taloudessa pitää olla, mulle kyllä riittäisi se yksi, ihmisen paras ystävä?

Koirien kasvattaminen olisi ehkä heikkoa, jos olisi vain yksi koira. Pelkästään lemmikkinäkin "lauma", eli edes 2 on usein koirille parempi kuin yksi, koirilla on selvästi enemmän seuraa toisistaan kun ihminen -koira "perhe".

Vierailija
1716/2803 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmä rämä on palannut kotiin. Kaikki nukkuvat.

Vierailija
1717/2803 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ryhmä rämä on palannut kotiin. Kaikki nukkuvat.

Nyt tuli ääntä mutten osaa tulkita miksi. Pennut on vaan että kyllä mami hoitaa asian. 

Vierailija
1718/2803 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Möpsö taitaa tietää, että pennut ovat tulleet äitiinsä ja ovat hankala luonteisia ja tarvitsevat kovaa kuria.

Olet vähän ehkä lapsellinen ja huomionhakuinen.

Luulen kyllä että provoilisit tavalla tai toisella vaikka ketjun aihe olisi mustikkapiirakan leivonta.

Täällähän sitä korostetaan jatkuvasti, kyllä möpsö tietää! Mikä muu syy voi olla kovaan kuriin, kuin hankala luonne? Ja luonne on peritty mistä?

Tiukka luonne ei ole sama asia kuin hankala luonne.

Noh, tässä taitaa olla kyse näkemyseroista. Minun ja monen muun näkökulmasta tiukka luonne on hankala, mitä kaikkea se pitääkään sisällään. Shibaa myydään pääasialliseti seura ja harrastekoiraksi, sellaiseen käyttöön  tuollainen luonne on hankala.

Niin sinun mielestäsi. Moni tykkää itsenäisestä ja terävästä koirasta. Itse rakastan sähäköitä terrierirotuja, joku toinen pitää niitä ärsyttävinä. Joku taas harrastaa laumanvartijoita, mä taas en ikinä edes harkitsisi. Vinttikoirat, metsästyskoirat, huskyt myös ehdoton ei minulle. Se ei tee niistä huonoja koiria, eikä edes hankalia.

Niinhän minä sanoinkin. Shiboja otetaan myös ensimmäisiksi koiriksi ja lapsen koiraksi tai nuoren koiraksi. Taitaa monelle tulla se " tiukka " luonne yllätyksenä. Sopivampi vaihtoehto olisi varmasti ollut se tylsä lapatossu noutaja.

Kasvattajilla on iso huoli ettei pentu päädy omistajalle joka tykkää "haastaa" ja "kouluttaa" koiraansa, eli suomeksi sanottuna tapella koiransa kanssa.

Vierailija
1719/2803 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kivaa katsella aikuisia koiria. Heti kun Möpsö ja pennut palasivat, niin alkoi emon rähinä pennuille. Liveen voisi vaihtaa nuo aikuiset.

Vierailija
1720/2803 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koirat eivät näe muuten värejä kuten ihmiset eikä koirilla ole mitään "vihaan mustaa" ajatuskaavaa.

Koiran värinäkö on dikromaattinen, eli sen verkkokalvolla on kahdenlaisia tappisoluja,

kuten kuva 10 näyttää. Suurin osa koiran tappisoluista on herkkiä erityisesti 555 nm17

aallonpituudelle, eli vihreälle valolle, ja loput 429 nm aallonpituudelle (Neitz ym. 1989,

Mowat ym. 2008). Näitä lyhyille aallonpituuksille, eli siniselle värille, herkkiä tappisolu-

ja on 9-12 prosenttia keskeisen näkemisen alueen ja 15-18 prosenttia verkkokalvon

ulkoreunojen tappisoluista.

Jos koiran päälle hyökätään vaikkapa lenkille toisen koiran toimesta se voi alkaa pelkäämään tai vihaamaan sen väriiä koiria. Saman rodun muita värejä se ei koska.

Koira ei ehkä erota värejä samalla tavalla kuin ihminen, mutta kyllä se erottaa tummuudet ja tummuusasteet, valot ja varjot. Ajattele vaikka mustavalkoista valokuvaa, niin musta näyttää siinä erilaiselta kuin vaikkapa ruskea tai punainen. Kyllä Möpsön silmät erottavat Pikin turkin erilaisena kuin Ruskan ja Roihun. Eräs tuttu koira alkoi pelätä sen jälkeen mustia koiria kun sen kimppuun oli musta koira hyökännyt.

en missään väittänyt että möpsö ei erottaisi turkkeja toisistaan, on se nyt stn kun pitää tahallisesti vääristellä toisten viestejä!!!!!!!!!

Olet varmaan se, joka kirjoittelee kivasti :)

Ketju on lukittu.