Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pentulive Marraskuu 2022 Shiba Inut Official <3

Vierailija
19.10.2022 |

Voi miten ihanaa! Uusi pentulive on tulossa piristämään marraskuuta <3

Shiba Inu palleroisia <3

https://www.suomenshiba.fi/wordpress/rotu-2/rotu/

Kommentit (2803)

Vierailija
1401/2803 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lausuin täällä  kriittisiä mielipiteitäni pennuista, ja viestejäni poistettiin. Ilokseni saatoin huomata tänään, että en sentään ollut ainoa, joka tähän vähän kriitisemmin suhtautuu.

jos suhtautuu johonkin kriittisesti, niin on oltava esittää myös faktoja. Fakta ei ole se, että itselle tulee tunne asiasta x tai y. Tunteet eicät ole faktoja, siksi niitä kutsutaan tunteiksi. Sen jälkeen, kun tunne on syntynyt, on syytä tarkistaa ne faktat. Näinkö oikein? Perustuiko havaintoni koko tapahtumaketjuun/tilanteeseen vai muodostinko näkemykseni vain rajallisen osan perusteella? Osaanko arvioida oikein, onko minulla terpeeksi tietoa aiheesta.

Pitää osata olla rehellinen itselleen ennnenkuin menee oksentamaan havaintojaan vaikkapa nettiin. Sitäkin saa tehdä, utta silloin syytä sanoa rehellisesti, että tämä ehkä pohjautuu vaillinaisiin havaintoihin/minulla ei ole tarpeeksi tietoa jne.

Aiemmin ketjussa esitettiin kirjasta lähteitä. Nekin taidettiin poistaa syyttä.

-eri

Vierailija
1402/2803 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Shiba-rodun koiraa en kyllä koskaan huolisi/valitsisi itselleni.

Eipä kukaan kasvattaja Sinulle antaisikaan.

lol, tuo on jo lapsellista Sinulta.

-eri

Se on vain totta.

-eri

Totta on tässä vain se, että kukaan kasvattajista ei tiedä ketkä prepaidin kautta anonyyminä ilmoittelevat, että eivät shibaa ottaisi. Näin ollen ei ole totta, etteikö lainaamasi voisi shibaa saada jos joku päivä sellaisen sattuisikin haluamaan. Te olette selvästi ekaluokkalaisia, jotka opettaja on kannustanut Möpsön puolustajiksi. On teillä sen verran lapselliset väitteet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1403/2803 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ILMOITAN KETJUN ASIATTOMAKSI. Täältä poistetaan vietejä puolueellisesti ja asiattomasti.

Rauhoitu hyvä ihminen.

Tämä on koiralive eikä mikään Spernanny ohjelma.

Vierailija
1404/2803 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiantuntijat, kertokaahan nyt, onko toisen pennun hännän pureminen normaalikäyttäytymistä vai häiriökäyttäytymistä?

Ihan normaalia pennun käytöstä. Voi hyvää päivää.

Vierailija
1405/2803 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ILMOITAN KETJUN ASIATTOMAKSI. Täältä poistetaan vietejä puolueellisesti ja asiattomasti.

Rauhoitu hyvä ihminen.

Kannatta myös teidän muidenkin muistaa, että tämä julkinen keskustelupalsta, eikä poistattaa ei mieluisia viestejä.

Vierailija
1406/2803 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan herkempiä, kuin linnanneito tornissaan, niin vakavasti " negatiiviset viestit " otetaan. Tämäkin viesti täältä oli jo poistettu. eli se taitaa olla totta.

Vierailija
1407/2803 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lausuin täällä  kriittisiä mielipiteitäni pennuista, ja viestejäni poistettiin. Ilokseni saatoin huomata tänään, että en sentään ollut ainoa, joka tähän vähän kriitisemmin suhtautuu.

Kriittinen mielipiteesi siis tulkittiin solvaukseksi tai riidan haastamiseksi tai pelkästään ilkeäksi. Kirjoita mielipiteesi asiallisesti ja kriittinen mielipide mielellään perustellen, niin tuskimpa sitä poistetaan.

Kyllä täällä melkoisen mutulla mennään ja kirjoitetaan asiat totena eikä suinkaan tyyliin haluan kysyä.

Kuten möpsö puree pentuja ja vahingoittaa.

Möpsö syyttäsuotta ärjyy ja puree.

Möpsö on pääviallinen ja epäkelpo emo.

Möpsö syrjii pentuaan.

Pennut pelkäävät emoaan jne jne...

Lauotaan vain mitä mieleen tulee.

Näinhän se kirjatiedon mukaan alussa tekikin. Syyttä suotta eli pentu tuskin näki, ei vielä edes kuullut, eikä ollut lähelläkään emoa. Sen saisi tietää lisätutkimuksilla tnteeko pentu pelkoa silloin kun emo vetää sitä päästä tms. Sinä et sitä tiedä, kuten ei kukaan muukaan ennen kuin asia on tutkittu laittein/verikokein y.

Vierailija
1408/2803 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein on mukava täällä kommentida, kun huomaa, että ei ole yksin ajatuksineen. 

Vierailija
1409/2803 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rauhoitu hyvä ihminen.

Kannatta myös teidän muidenkin muistaa, että tämä julkinen keskustelupalsta, eikä poistattaa ei mieluisia viestejä.

Vilkaisen tätä kerran päivässä. En ole poistellut mitään enkä edes oikein tiedä mistä puhut. Olen vain huomannut että täällä joku jaksaa jankaia jotain, mitä en oikein ymmärrä miksi.

Relaa nyt

Vierailija
1410/2803 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minä näin täällä viestin, jossa suoraan syytettiin tiettyjä nimettyjä tahoja, ei heidän nimiään mainittu, mutta oli täysin selvää keistä puhuttiin. Kyseisiä tahoja en itse tunne, enkä tiedä edes missä asuvat, mutta niin törkeä oli se viesti, että ilmoitin asiattomaksi. Ja varmaan joku muukin, koska niin nopeasti se viesti poistui. JA se oli oikein.

Minä puolustan täällä koiraliveä ja sen tapahtumia siksi, että olen kyllästynyt tämän palstan järjettömään negatiiviseen ilmapiiriin: oli aihe mikä vain, niin sinne tulee haukkujia ja vääristelijöitä. Puolustan myös siksi, että en pidä siitä, että edetään olettelujen ja tulkintojen perusteella. Jos näen väärän väitteen ja voin sen kumota, koen velvollisuudekseni tehdä sen. Ihmistne pitää oppia olemaan sivistyneesti myös verkossa.

Vierailija
1411/2803 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rauhoitu hyvä ihminen.

Vilkaisen tätä kerran päivässä. En ole poistellut mitään enkä edes oikein tiedä mistä puhut. Olen vain huomannut että täällä joku jaksaa jankaia jotain, mitä en oikein ymmärrä miksi.

Relaa nyt

Kun kommentti poistetaan, se pitää kirjoittaa uudestaan. Ongelma olisi paljon pienempi, jos viestin antaisi olla. 

Vierailija
1412/2803 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos suhtautuu johonkin kriittisesti, niin on oltava esittää myös faktoja. Fakta ei ole se, että itselle tulee tunne asiasta x tai y. Tunteet eicät ole faktoja, siksi niitä kutsutaan tunteiksi. Sen jälkeen, kun tunne on syntynyt, on syytä tarkistaa ne faktat. Näinkö oikein? Perustuiko havaintoni koko tapahtumaketjuun/tilanteeseen vai muodostinko näkemykseni vain rajallisen osan perusteella? Osaanko arvioida oikein, onko minulla terpeeksi tietoa aiheesta.

Pitää osata olla rehellinen itselleen ennnenkuin menee oksentamaan havaintojaan vaikkapa nettiin. Sitäkin saa tehdä, utta silloin syytä sanoa rehellisesti, että tämä ehkä pohjautuu vaillinaisiin havaintoihin/minulla ei ole tarpeeksi tietoa jne.

Aiemmin ketjussa esitettiin kirjasta lähteitä. Nekin taidettiin poistaa syyttä. Niin on tutkittuun tietoon perustuvia viestejä lähteineen poistettu. Ja jos ne laitetaan uudestaan ne myös poistatetaan, koska ne ei miellytä.

-eri

Vierailija
1413/2803 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissan ja koiranpennut on pieninä melkoisia riiviöitä. Emon ja kasvattavan ihmisen tehtävä on sitten hioa niistä kunnon karvakansalaisia.

Ja kun katsoo luonto videoita niin samanlaisia riiviöitä ne on kaikkien varsinkin petoeläinten pennut. Nehän opettelee tappamista.

Sitähän se niiden leikki oikeasti on. Leijonan pentu joka vaanii ja hyökkää emon heiluvaa hännän kimppuun kynsin hampain opettelee tappamaan.

Ja kun kotikissa leikkii höyhenongen kanssa niin mitä muuta se on kuin korvike siitä ettei se voi oikeasti saalistaa.

Vierailija
1414/2803 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

minä näin täällä viestin, jossa suoraan syytettiin tiettyjä nimettyjä tahoja, ei heidän nimiään mainittu, mutta oli täysin selvää keistä puhuttiin. Kyseisiä tahoja en itse tunne, enkä tiedä edes missä asuvat, mutta niin törkeä oli se viesti, että ilmoitin asiattomaksi. Ja varmaan joku muukin, koska niin nopeasti se viesti poistui. JA se oli oikein.

Minä puolustan täällä koiraliveä ja sen tapahtumia siksi, että olen kyllästynyt tämän palstan järjettömään negatiiviseen ilmapiiriin: oli aihe mikä vain, niin sinne tulee haukkujia ja vääristelijöitä. Puolustan myös siksi, että en pidä siitä, että edetään olettelujen ja tulkintojen perusteella. Jos näen väärän väitteen ja voin sen kumota, koen velvollisuudekseni tehdä sen. Ihmistne pitää oppia olemaan sivistyneesti myös verkossa.

Itse en ole henkilöön meneviä tai nimettyjä tahoja esitteleviä kommentteja kirjoitellut. Kriittinen olen kommenteissani ollut. Alkupäivinä, kun kysyin jotain asiallista, sain tosin itsekin hyvin ylimielisiä vastauksia. 

Vierailija
1415/2803 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outoa siis, että nekin viestit aiemmin poistettiin, joissa ilmaistiin mielenkiitoa lisätutkimuksille. Silloin kenenkään ei tarvitsisi olettaa kun olisi mitattua tietoa olemassa. Sitä odotellessa kaikki ovat aivan yhtä oikeutettuja arvailemaan niin Möpsön kuin pentujenkin käytöstä ja syitä. Jos sinulla ei ole tutkimustietoa, niin et tiedä yhtään sen oikeammin.

Vierailija
1416/2803 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei eläinten käytöstä pidä arvioida ihmiskäytöksen kriteereillä.

Silloin mennään juuri metsään jos eläintä aletaan liikaa inhimillistää. Eläimen on annettava olla eläin ja ihmisen on pyrittävä ymmärtämään eläimen tapaa elää ja kokea ja reagoida.

Vierailija
1417/2803 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan. Mutta poistamalla kaikki muut kuin ihkutusviestit, voidaan huijata, että "kaikki muut miljoonat" katsojat ovat pelkkiä ihkuttajia.

Vierailija
1418/2803 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei eläinten käytöstä pidä arvioida ihmiskäytöksen kriteereillä.

Silloin mennään juuri metsään jos eläintä aletaan liikaa inhimillistää. Eläimen on annettava olla eläin ja ihmisen on pyrittävä ymmärtämään eläimen tapaa elää ja kokea ja reagoida.

Eikö siis olekin mielenkiintoista, että tutkimuksissa on havaittu koirilla ja ihmisillä samankaltaisia tuloksia? Voitkin vielä oppia paljon tästä maailmasta ja eläinmaailman ihmeellisyyksistä, vaikka luulit jo tietäväsi kaiken ja olevasi oikeassa.

"Oksitosiini on hormoni, jota erittyy sosiaalisessa vuorovaikutuksessa. Se on erityisen tärkeä liima äidin ja lapsen tai emon ja pennun välillä."

”Tämä on yhteinen fysiologinen ominaisuutemme, joka on hyvin vanhaa perua ja säilynyt lajien kehittyessä”, Vainio sanoo.

Vainion oman ryhmän tutkimus vahvisti, että myös koirilla oksitosiini on ratkaisevassa roolissa, kun se kiintyy omistajaansa.

”Rakkauden ja kiintymyksen tunteet ylittävät lajirajat. Koira rakastaa ihmistään yhtä lailla kuin ihminen koiraansa.”

Vierailija
1419/2803 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan. Mutta poistamalla kaikki muut kuin ihkutusviestit, voidaan huijata, että "kaikki muut miljoonat" katsojat ovat pelkkiä ihkuttajia.

Monikin suhtautuu tähän ei niin ihaillen, mutta ne viestit poistetaan hyvin pikaisesti. Ja ihmettelee tätä, mutta eivät kirjoittele siitä minnekkään.

Vierailija
1420/2803 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan lunta linjoilla, täällä ainaki ärsyttävästi kuva pätki ja jäi jumiin, välillä niinku hidastettuna

Paljon häiriötä ollut kyllä. Menee mustaksi, sutuksi, jumiin jne...

Majavan jyrsimällä kameralla ei saa ihmeitä aikaan. Jos olen käsittänyt oikein niin Pentulive pomppii yhtäkkiä Ylen kanavillekin muiden ohjelmien päälle. Dementikot menevät varmaan sekaisin kun ensin katsovat vaikka joululaulujen laulantaa ja sittem tulee pentujen tappelua ja rähinää ja sen jälkeen tulee ihmislasten joulukalenteri.

😄

Ketju on lukittu.