Pentulive Marraskuu 2022 Shiba Inut Official <3
Voi miten ihanaa! Uusi pentulive on tulossa piristämään marraskuuta <3
Shiba Inu palleroisia <3
Kommentit (2803)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt Piki ei tehnyt mitään muuta kun istui vaan emon vieressä niin Möpsö otti Pikin kuonon suuhun ja muraji. Roihu tai Ruska sen sijaan hetki aiemmin näykki Möpsön korvaa, mutta ei ollut siitä milläänsäkään.
Niin? Juuri tällä hetkellä Möpsö köllöttelee siellä, Piki puri sitä korvasta samalla kun Roihu painii hampaat irvessä. Ja Möpsö hyvin pitkämielisesti ottaaa painit ja näykkäisyt vastaan.
Kummasti nämä arvostelijat eivät ole koskaan linjoilla näinä hetkinä... nytkin kaikki neljä nukkuvat suloisesti boksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Shiban ääntelyvarasto on monipuolinen, ja se ilmaisee itseään erilaisin murinoin, vinkaisuin ja jodlausta muistuttavin äännähdyksin, haukkuenkin. Sen erikoisuus on ällistyttävän kimeä kiljunta. Shiba saattaa myös päästää riemunkiljunnan esim. kun omistaja palaa pitkän poissaolon jälkeen tai kun miellyttävä ihmisvieras saapuu.
Shiba ei ole kovin haukkuherkkä.Mikä lie oikeaa tietoa shiban haukkuherkkyydestä, mutta tämän kyseisen koiran omistajakin on monta kertaa sanonut, että shiba ei ole hiljainen rotu, kun Möpsö on pitänyt elämää taustalla. Miksi tätä rotua kaupataan seurakoiraksi? Ilmeisesti se on saman tyyppinen, kuin muutkin metsästyspystykorvat. ja näistä sanotaan aina ettei ne sovi seurakoiraksi. Ihan sama silloin ottaa vaikka suomenpystykorva. Pystykorvan puolella on helppo saatavuus ja edullinen hinta.
Kuka shibaa muka seurakoiraksi tarjoaa?
Tuskinpa rotu on metsämiesten suosiossa. Hankikoira.fi sanotaan: suomessa shiboja ei käytetä juurikaan metsästyksessä. Täällä niiden kanssa harrastetaan esim, agilityä ja rally-tokoa. Käyttötarkoitus nykyisin seura- ja harrastuskoira. Että se siitä.
Äsken huolehtiva Möpsö imetti pitkään pentujaan. Kaikki kolme imivät maitoa rauhassa ja pitkään.
Piki Mustikka jäi pisimpään Möpsön luo. Ruskakin tuli vielä leikkipainimaan Pikin kanssa.
Möpsö on hyvä, huolehtiva, siisti emo, joka imettää noin 5 viikkoisia pentujaan.
Shiba emo puhuu pennuille shiban tavoin (murina/ärhentely, vinkumiset, kiljumiset on normaalia).
Jos Möpsö puhuisi kuten ihminen, niin sitä voisi ihmetellä
Äsken oli herttainen, rauhallinen hetki Möpsölässä. Möpsö ja pikku Möpsökät nukkuivat, lepäilivät kaikki neljä yhdessä ja hyvässä sovussa. Lämminhenkinen tunnelma.
Hyvinvoivat, ihanat pennut 💕
Onnellisia ja onnekkaita ovat Ruska, Roihu ja Piki, kun he saavat kasvaa ja kehittyä huolehtivassa, osaavassa Möpsölässä 8 viikon ikäiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Hauska klippi, jossa Roihu mönkii pitkin, poikin Möpsö -emon päällä.
Möpsö on itse rauhallisuus ja lepää silmät kiinni.
Tää oli hauska. Katoin kans
Möpsö on hyvä, fiksu ja älykäs. Samoin Möpsön pennut.
Kasvattaja opetti pentuja, että ensin istutaan, sitten odotetaan pientä ruokamaistijaista ja sitten saa ruoan.
Piki Mustikka oli mallioppilas 💕 Roihukin oppi hyvin vierellä mutta väsy tuli. Ruska oli malttamattomin ja vaativin, mutta oppi myöskin.
Tärkeitä arkielämän taitoja opeteltiin ja kokeiltiin. Huikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Katsokaa kohta 13.39 <3 aww
Aijaa, eli miinusten perusteella ei ollut muiden mielestä suloinen leikkihetki äidin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa Leppoisaa yhdessäoloa pennuilla ja Möpsöllä 🥰
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aijaa, eli miinusten perusteella ei ollut muiden mielestä suloinen leikkihetki äidin kanssa.
Minulla näkyy pelkkiä yläpeukkuja tässä kommentissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän emot yleensä (myös luonnossa) ovat kovin pitkämielisiä ja kärsivällisiä suhteessa pentuihinsa ja niitä ojennetaan epäröimättä heti kun on aihetta. Näillä pennuilla ei näytä olevan mitään pennun oikeuksia. Jo pelkkä liian lähellä oleminen aiheuttaa rähähdyksen. Emotkin on tietty yksilöitä - toiset sietää enemmän kuin toiset. Mutta kyllä minunkin käy sääliksi noita pikkuisia.
Minun kokemus on myös, että emot ovat pääsääntöisesti hyvin pitkämielisiä jälkeläisiään kohtaan ja tietenkin niitä myös ojennetaan tilanteen vaatimalla tavalla. Kokemusta on koirista, kissoista, hevosista ja myös muista eläimistä. Kaiketi Möpsön käytös menee normaalin rajoissa, mutta aika rimaa hipoen. Tuo käytös on periytyvää, minun mielestä sitä ei olisi välttämättä kannattanut siirtää niin usean pentueen verran eteenpäin.
siis hyvää pentujen kasvatusta ei kannattaisi siirtää eteenpäin. Ok.
Möpsö ei ole kertaakaan vahingoittanut pentujaan. Pennut eivät pelkää möpsöä. Pennut ovat oppineet hienosti koirien kommunikaatiota, ne jopa näyttävät nahsitelevan keskenään suurinpiirtein tasa-arvoisesti (tämä itsessään on aika hienoa, kun koiralaumoissa yleensä yhtä aletaan sortamaan ihan kunnolla. muistan esim. akan pentueesta yhden pennun, joka tuntui hyvin usein saavan ns. selkäänsä muilta pennuilta. Silti sekin oli täysin normaalia, ei sekään pentu kasvanut mitenkään vinoon). Pennut ovat ihmisrakkaita: tulevat hyvin vieraidenkin ihmisten luo. Pennut ovat myös saaneet purra möpsöä monta kertaa esim. kuonoon eikä möpsö ole tehnyt mitään. näin kerran, kun piki alkoi tassullaan sulkea möpsön suuta sen jälkeen kun möpsö oli haukahtanut jotain. EIkä möpsö tehnyt mitään, antoi pikin tehdä niin, odotti, että piki oli takaisin istumassa ja sitten pesi pikiä.
koiraroduissa on hirveästi eroja.
minulla on koira, joka on hirveän ihmisarka eikä oikein tykkää muistakaan koirista. hänen emonsa teki kaikkensa mihin pystyi, mutta oli pentutehtailuemo ja sai huonot olosuhteet pentujen kasvatukseen muutenkin. Lisäksi tämä minulla oleva koira oli se kuuluisa pahnan pohjimmainen. Kun emo ei saanut rauhassa opettaa pentujaan, niin koko pentueesta kasvoi päästään viallisia koiranpentuja. Koulutus on ollut hyvin raskasta, mutta tätä nykyä koirani jopa kykenee olemaan samassa tilassa täysin vieraan ihmisen kanssa ja ohittamaan vieraan ihmisen tutussa tilassa. Tiedän siis millaisia pentuja tulee, kun koiraemo menee rimaa hipoen. Riman alittavat koiraemot ovat niitä, jotka vahingoittavat pentujaan. möpsö ei ole edes hiponut rimaa.
Olen nähnyt möpsön monesti ihan vain hegailevan pentujen kanssa boksissa. Yöllä möpsö selvästi nukkuu pennut lähellään. Kuka on kaivautunut möpsön etutassujen väliin, kuka on kääriytynyt möpsön häntään, milloin mitenkin. Ja pennut ovat alkaneet hienosti katsomaan elekielestä, että voiko tulla.
Niin koiralla kuin kissallakin on oma elkielensä, jolla se kertoo saako tulla häiritsemään tai ei. Ja jos sanoo ei, niin se ei ole huonoa koiruutta tai kissuutta, vaan normaalia kommunikaatiota. Niin ihmislastenkin äidit toisinaan sanovat lapsilleen että nyt ei voi tulla ja myös lapsen pitää oppia että ei aina saa mennä sinne minne haluaa. pitää oppia odottamaan.
Pennut alkavat olla aika pirtsakoita, kunnes väsy tulee.
Ruska leikkii ja ärhentelee pehmoleluille.
Roihu ja Piki leikkipainivat ja ärhentelevät toisilleen 💕
Hyvä pennut!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minullakin, kuusi yläpeukkua eikä yhtään miinusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä te tätä miinustatte? :D Nyt siinä on 10 yläpeukkua ja yksi miinus, eli en edelleenkään ymmärrä, näkyykö nämä nuolet eri tavalla eri käyttäjille? Kun tuon lainatun viestin perusteella luulisin että olisi peukut toisinpäin. Voisiko joku siis selittää mitä olen ymmärtänyt väärin? :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä te tätä miinustatte? :D Nyt siinä on 10 yläpeukkua ja yksi miinus, eli en edelleenkään ymmärrä, näkyykö nämä nuolet eri tavalla eri käyttäjille? Kun tuon lainatun viestin perusteella luulisin että olisi peukut toisinpäin. Voisiko joku siis selittää mitä olen ymmärtänyt väärin? :)
Ei kannata kysyä, saat vain alapeukkuja, koska viestisi ei ole 100% positiivinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne varmaan vaihtoivat ylänuoliksi jälkikäteen :) minulle näkyi 1 ylänuoli ja 3 alanuolta alunperin. Ihmettelin, että eikö muiden mielestä ollut hauska kohta. Söpön näköistä oli kun toinen vaaleista pennuista tarttui tassuillaan möpsön poskiin :3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne varmaan vaihtoivat ylänuoliksi jälkikäteen :) minulle näkyi 1 ylänuoli ja 3 alanuolta alunperin. Ihmettelin, että eikö muiden mielestä ollut hauska kohta. Söpön näköistä oli kun toinen vaaleista pennuista tarttui tassuillaan möpsön poskiin :3
Ihmettelin siis että miksi siihen ilmeistyi heti 3 miinusta, luuliko jotkut kommenttiani piilov*ttuiluksi vai. Ja ääniä voi myös vaihtaa jälkikäten, eli jos painaa ensin alas, voi vaihtaa ylänuoleksi jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos :). En ole vakiopalstailija niin melkein ho oikeasti luulin että olen sokea tai tullut hulluksi :P.
Niin? Juuri tällä hetkellä Möpsö köllöttelee siellä, Piki puri sitä korvasta samalla kun Roihu painii hampaat irvessä. Ja Möpsö hyvin pitkämielisesti ottaaa painit ja näykkäisyt vastaan.