Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pentulive Marraskuu 2022 Shiba Inut Official <3

Vierailija
19.10.2022 |

Voi miten ihanaa! Uusi pentulive on tulossa piristämään marraskuuta <3

Shiba Inu palleroisia <3

https://www.suomenshiba.fi/wordpress/rotu-2/rotu/

Kommentit (2803)

Vierailija
2401/2803 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olis kiva jos pääsis ulkoiluttaan koiraa 🙂 semmonen olis hyvä, jos koiran omistaja ei ite jostain syystä, pääsis koiran kanssa ulos, niin pistäis jonkun ilmoituksen, että jos joku haluais viedä koiraa lenkille, niin sinne menisin😊

Jatkuvasti eläkeläisten koirat eivät pääse tarpeeksi lenkille kun omistajien voimat vähenevät. Laita ilmoitus vaikka lähikaupan ilmoitustaululle yhteystietojen kera eli nimi ja puhelinnumero. Itse olen kolmen koiran ilmaislenkittäjä. En pelkää pimeässä ulkoilua kun minulla on vaikka lainakoira kaverina. Yksin ei tulisi lenkkeiltyä.

Vierailija
2402/2803 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kameroita pitänyt asentaa pihallekin, jotta yleisö näkee pentujen ulkoilua enemmän? Eipä ole kuvakulmat sinne osoittaneet vaikka pennut päässeet ulos.

Luuletko Ylen resursseja loputtomiksi? Täällä on purnattu pentulankin kameroista. Niiden liiasta määrästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2403/2803 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten jos nuo on jo viikon päästä luovutus valmiita ja emo vieläkin imettää niitä. Eikös yleensä emot jo ennen luovutusta vieroita pennut kokonaan.

Tai minkä ikäisinä luonnossa esim sudet kokonaan vieroittaa pennut.

Reppanat vielä imee tissiä ja yhtäkkiä vieraassa paikassa ei emoa näy missään.

Nyyh nyyh ja kyynel 🥺

olen pohtinut samaa, mutta pennut eivät kuitenkaan enää vaikuta sellaisilta, että tissi oisi elintärkeää ja toisaalta imetyksessä voi olla muitakin funktioita kuin pelkkä maito.

Vierailija
2404/2803 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

saa totta kai kertoa, että on ärhennellyt. On tosi asia, että emä komentaa pentujaan ja pennut nahistelevat myös keskenään. Näitä kaikkia kommentteja lukiessa vaan ihmettelee, miksi joillain ihmisillä on ikäänkuin tarve nähdä "ärhentely", murinat tai vastaava ja esittää ne jotenkin "epänormaalina" käytöksenä (ihan normaali koiran toiminta), mutta ei halua nähdä sitä emonhoivaa ja muita asioita, joita laatikossa tapahtuu. 

Niin osaa ihmisistä kiinnostaa esim. se, että miksi emo kohtelee pikiä eri tavoin. Sitä te jotkut ette halua nähdä. Haluatte nähdä ainoastaan emon hoivan, ettekä mitään muuta. Ette kestä normaalia keskustelua aiheista, joita väitätte itse normaaleiksi.

Näköjään ette ikinä näe, kuinka hyviä hetkiä Möpsö ja Piki viettävät kahdestaan? Esimerkiksi eilinen vesikupilla käynti ja välillä köyden- tai siilinvetoleikit sekä vierekkäin porkkanansyönti.

Tämä. Olen nähnyt myös itse lukuisia hetkiä, joissa Möpsö jopa hellii Pikiä. On pyytänyt Pikiä leikkimäänkin kanssaan. Kaikenkaikkiaan  möpsö on vaikuttanut oikein hyvältä emolta. möpsö on myös hyvin aktiivinen koira, vähän kuin oma kissani: joka helvatan asiaan pitää osallistua ja olla mukana. toisinaan ärsyttävää, mutta lopulta ihanaa ja rakastettavaa

Vierailija
2405/2803 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö kameroita pitänyt asentaa pihallekin, jotta yleisö näkee pentujen ulkoilua enemmän? Eipä ole kuvakulmat sinne osoittaneet vaikka pennut päässeet ulos.

Luuletko Ylen resursseja loputtomiksi? Täällä on purnattu pentulankin kameroista. Niiden liiasta määrästä.

Kyllä yli 600 miljoonalla eurolla luulisi pystyvän muutaman kameran ostamaan.

Vierailija
2406/2803 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Möpsöllä oli 4 rinkeliä ja vahti niitä kaikkia. Emo vei pikiltä 2 rinkeliä.

Ja antoi Pikin ottaa ne joka kerta takaisin ilman pienintäkään ongelmaa.

Koirat vie toisiltaan esineitä aina. Puolin ja toisin.

Voit olla huoletta. Pikin mielenterveys ei ole kärsinyt eikä Piki vöh8mmässäkään määrin pelkää, arastele tai karta emoaan.

Vierailija
2407/2803 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy miksi ihminen kiinnittää huomiota emoon ja Pikiin on siinä että Piki kiinnittää huomion koska se on ainoa eri värinen. Se nyt vaan näkyy paremmin.

Tuolla pennuilla ja emolla ei ole niin minkäänlaista häikkää. Mutta ei yllätä että av:llä on ongelmia.

Vierailija
2408/2803 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankikoirat pulkassa, minulle riitti tuo 2 minuutin ulkoilusessio.

Vierailija
2409/2803 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piki lähtee huomenna uuteen kotiin

Vierailija
2410/2803 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Ja sitten seuraavana päivänä lähtee Ruska. Ja sitten Roihu.

Vierailija
2411/2803 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi Piki 💕 ikävä tulee sua😪

Vierailija
2412/2803 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieni suloinen riiviö. Kaikkea hyvää uuteen kotiin.

Vierailija
2413/2803 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kasvattajalla muita tyttö koiria ku Möpsö

Eikö Hurma ole tyttö?

Vierailija
2414/2803 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

saa totta kai kertoa, että on ärhennellyt. On tosi asia, että emä komentaa pentujaan ja pennut nahistelevat myös keskenään. Näitä kaikkia kommentteja lukiessa vaan ihmettelee, miksi joillain ihmisillä on ikäänkuin tarve nähdä "ärhentely", murinat tai vastaava ja esittää ne jotenkin "epänormaalina" käytöksenä (ihan normaali koiran toiminta), mutta ei halua nähdä sitä emonhoivaa ja muita asioita, joita laatikossa tapahtuu. 

Niin osaa ihmisistä kiinnostaa esim. se, että miksi emo kohtelee pikiä eri tavoin. Sitä te jotkut ette halua nähdä. Haluatte nähdä ainoastaan emon hoivan, ettekä mitään muuta. Ette kestä normaalia keskustelua aiheista, joita väitätte itse normaaleiksi.

Näköjään ette ikinä näe, kuinka hyviä hetkiä Möpsö ja Piki viettävät kahdestaan? Esimerkiksi eilinen vesikupilla käynti ja välillä köyden- tai siilinvetoleikit sekä vierekkäin porkkanansyönti.

Asiaa A ei voi vertailla seuraamalla asiaa B. Asia A selviää seuraamalla asia A:ta. Asia B ei myöskään poista tai muuta A:ta. B:tä voi seurata erikseen.

Vierailija
2415/2803 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole missään minusta kerrottu milloin pennut lähtee.

Vierailija
2416/2803 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos katsoisit ja varsinkin kuuntelisit pentuliveä, niin asioita selviäisi :)

Vierailija
2417/2803 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos katsoisit ja varsinkin kuuntelisit pentuliveä, niin asioita selviäisi :)

Ok. Olen lähinnä vilkuileva seuraaja joten paljon lienee jäänyt väliin.

Reagoikohan muut pennut ja Möpsö. Miten kun pentuja alkaa hävitä.

Onhan se surullista mutta niinhän sen on mentävä.

Vierailija
2418/2803 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten jos nuo on jo viikon päästä luovutus valmiita ja emo vieläkin imettää niitä. Eikös yleensä emot jo ennen luovutusta vieroita pennut kokonaan.

Tai minkä ikäisinä luonnossa esim sudet kokonaan vieroittaa pennut.

Reppanat vielä imee tissiä ja yhtäkkiä vieraassa paikassa ei emoa näy missään.

Nyyh nyyh ja kyynel 🥺

Pennut ihan oikeasti ovat syöneet kiinteää ruokaa ja juovat vettä emon esimerkiksi mukaan kupista. Tavaraa tulee ulos kun sitä menee sisään toisesta päästä. Möpsö on asteittain vähentänyt syöttöjä. Aiemmin Möpsö oli hyvin lähellä pentulaa ja aluksi siinä loungen puolella omalla patjallaan. Nythän pentula ja lounge yhdistettiin ja pennut valtasivat Möpsön patjan.

Mitä luultavimmin pennut saavat mukaansa jonkun kankaan, jossa ovat emon ja muiden pentujen hajut. Se lievittää ikävää ja alentaa pennun stressitasoja.

Miten tiedät nämä asiat näin tarkasti?

Olen ollut syntymästä lähtien ollut koirataloudessa sekä teinistä lähtien, alan kirjallisuuden lukemisen jälkeen, alkanut kasvattaa niin sanotusti ensimmäistä ikiomaa koiraani ja sen jälkeen minulla on ollut muitakin koiria, joista kaksi on saanut pentuja. Olen koko ikäni lukenut koirakirjallisuutta suomeksi, ruotsiksi, englanniksi ja saksaksi.

Vierailija
2419/2803 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä yli 600 miljoonalla eurolla luulisi pystyvän muutaman kameran ostamaan.

Aivan kuin töitä tekeville ihmisille ei pitäisi maksaa palkkaa, joista he maksavat myös Yle-veronsa siinä missä me muutkin teemme. Tässä on menty sillä majavan järsimällä kameralla ja mitään kauheaa ei ole tapahtunut. Välillä kuva on majavan hampaanjäljistä johtuen suttuisampaa, mutta sille ei voi mitään jälkikäteen.

Pentulivea toteuttava ryhmä ei päätä siitä, mitä resursseja he saavat käyttöönsä. Heidän esihenkilönsä tai vastaava ryhmä päättää asiasta.

Vierailija
2420/2803 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli muutamia mukavia leikkihetkiä aiemmin.

Ketju on lukittu.