Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

hämmentynyt näistä Psykoterapeuttien sekasikiö tilkkutäkki- "koulutuksista"...Voitteko vähän avata koulutustanne....

Vierailija
19.10.2022 |

Olin aina kuvitellu että jos on Valviran hyväksymä Psykoterapeutti-nimikesuojattu ammattitutkinto,Kela pätevyyksillä, niin että se koulutus olsii silloin taattua YLIOPISTOTUTKINTO ainakin. Eli et olisi joku eka ammatti (vaikka sairaanhoitaja/psykologi/lääkäri) mutta sit siihen päälle YLIOPISTOTUTKINTO jatkokoulutuksena, eli vähintän joku kandin tai maisterintutkinto. Mut näinhän ei nyt näytä olevan ollenkaan. Katselin yhdenkin CV:tä mikä on sivuillaan ja on siis sairaanhoitaja, mut sit listaa vaan jos jonkinlaista kurssia ranskalaisilla viivoilla allekkain ja vuosiluku siihen perään ja kuukausi.
Enhän minä nyt ihan tyhmä ole. Itekin oon thny tota hämmentääkseni työnantajia CV.ssä, eli joku jonniijoutava kurssi tullu tehtyä joskus, niin paan sen vaan siihen, mut en alku-ja loppu päiviä, joka pajastaisi että on kyse vaan esim yhdestä viikonlopusta, jopa vain parista tunnista....
sit joku toinen terapeutti on vaan pannu et "psykoterapeutti vuosi se ja se". Eli ei opintojen alku ja loppu päiviä, mikä yliopisto ollu kyseessä, jne. KUKA muka hakee nykyään töitä noin vähillä tiedoilla? Pyritäänkö tässä hämäämän asiakkaita?
Mikäs juttu tää on. Eikö ne olekaan yliopistossa suorittaneet KOKO tutkintoa, vaan yksittäisiä viikonloppu kursseja sitä ja tätä, näyttääkseen pätevältä? Kaikenmioista hypnoosia ja seksiterapiaa.....

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa lähihoitaja voi opiskella psykoterapeutiksi.

Maaret Kallio on sosionomi.

Pitäis tuo pohjavaatimus nostaa yliopistotasolle, koska nyt tosiaan on kuin villi länsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä