Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

--MARRASMURUJEN PERJANTAI--

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kyllä vallan hyvin tunteesi tuosta vieraalla maalla olon yksinäisyydestä. Meidän perhe reissasi kans neljän vuoden ajan, kylläkin Suomessa, miehen työn perässä. Lapset oli tuolloin pieniä vuoden parin ikuisia ja seudut uusia. Tuntui kyllä, että sitä tukehtuu välillä kotiin, pieniin ympyröihin. Miehellähän oli toki nopeasti oma verkostonsa työnsä puolesta ja olin siitä suorastaan kateellinen.

Ajattelin kuitenkin sitten aina hyvinä hetkinä, että aika aikaansa kutakin ja että näitäkin aikoja tulen varmasti vielä joskus kuitenkin kaipaamaankin. Näin onkin, vaikka en ehkä kaipaa niitä aikoja nyt, mutta mukava niitä on muistella kun nyt on välistä niiiiiiin tasaista arkea ja perhe-elämää ystävineen ja sukulaisineen. Se on kuitenkin mukavaa seikkailua loppupeleissä, tätä tasaisuutta riittää kyllä siltikin.

Huomenna mullakin rv:ja 37 ja tunne on mahtava! Aamulla piti kylläkin haastella riitaa miehen kanssa, kun se on niin h*****in hidas aamuissa, kun koulukkaankin jouduttava kouluun sen kyydissä. Hermot menee sitä äykkäröintiä kuunnellessa, kun se joutuu sitten hoputtelemaan hammastaan purren lasta viimetingassa. Se olisi aina kaikkein helpointa, kun ITSE viitsisi nousta laittamaan KAIKKI KUNTOON, että miehen ei tarttisi kuin huolehtia omasta kahvistaan ja lehdenluvustaan - perhana vieköön!!!!!!!!

Nyt on sitten omakin päivä aivan piloilla, kun meni aamu noitumiseksi. Laitoin sille oikein viestin, että täällä muutenkin raskas olo ja sinä tuommoinen - täällä ollaan nyt niin marttyyria, niin marttyyria.

Semmoista, taidanpa siirtyä verkkopankin puoleen katsomaan, raskiiko lähteä ostamaan jotain kivaa itselle, kun kiristää niin pipo päässä.

G: täälläkin käy neuvolatäti pari kertaa kotikäynnillä lapsen syntymän jälkeen, maalla kun asutaan.

travel36+6

Vierailija
22/40 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun on vihdoin tällainen kaunis tuuleton talvipäivä noiden lumimyräkkäpäivien jälkeen. Aamulla vein pojan pulkalla päiväkotiin ja kyllä sitä piristyi itsekin pirteässä pakkassäässä.

Kyllä täällä on aika jännät paikat. Kaikille nyyttinsä jo lunastaneille ja suppareista tunteville onnea ja jaksamista.

En ole pariin päivää saanut kirjoiteltua tänne pinoon. On nimittäin mies ollut kotona etätöissä ja silloin hän yleensä linnoittautuu tänne työhuoneeseen missä oma koneenikin on. Ei sitä viitsi kauheasti häntä päivällä häiritä. Tänään minulla on kuitenkin koko talo ihan kokonaan itselläni kun poikakin on siellä päiväkodissa ja mies lähti ihan fyysisesti omalle työpaikalleen.

Eilen oli neuvolakin. Paino oli laskenut parissa viikossa 700 g. Tämä ei kylläkään johdu siitä, että se oikeasti olisi mihinkään laskenut. Tämä johtuu siitä että viime kerralla painoa mittaili joku oppilas jo ei osannut vaakaa käyttää ja sai ihan järkyttävät lukemat. No eipäs tuolla nyt niin väliä, yhteensä on tullut jotain 10 kg painoa lisää. Hieman sai vain selitellä terkkatädille, että ihan oikeasti olen syönyt näiden kahden viikon välilläkin (itse asiassa aika paljonkin). Verenpaino oli hyvä 112/78 mutta pulssi oli 100, eli hirvittävän korkea. Minulla oli kyllä tosi paha olo kun odottelin pääsyä sinne neuvolatädin luokse. Olisiko vauva ollut hieman huonossa asennossa ja painanut pahasti. Neuvolatäti sanoikin, että aika ylhäällä tuo vauva on ja varmasti voi painaakin esim. palleaan. Josko tuosta johtui tuo korkea pulssi. Sf mitta oli 33,5-34 cm. Pituutta minulla 152 cm ja vatsa kyllä aika iso. Tuntuu että taas parin päivän aikana kasvanut ihan valtavasti. Painoarviossa kuitenkin pari viikkoa sitten arvioitiin että laskettuna aikana olisi tuollaiset 3200 g- 3500 g joten jättivauvaa ei pitäisi olla. Vettä on kaiketi aika mukavasti. Vauva vielä ainakin kääntelee kylkeään aika aktiivisesti eli tilaa hänellä jonkin verran siellä masussa on.

Kävimme eilen miehen kanssa myös hieman katsastamassa noita TAYSin tiloja synnyttämään tuleville. Itse olen kyllä TAYSissa töissä, mutta en kyllä voi sanoa että olisin koskaan käynyt siellä niillä synnyttäneiden osastoilla tai synnytysvastaanotossa. Esikoisenkin synnytin naistenklinikalla Helsingissä. Aika rauhallisen oloista ainakin eilen iltapäivällä oli siellä TAYSissa oli. Osastoilla oli tilaa ja synnystysvastaaotossakaan ei ollut silloin ketään. Sinne vain synnyttämään jos siltä tuntuu.

Aika omaa napaa tämä on tämä teksti taas ollut mutta sellaista se on kun päässä ei paljon mitään muuta pyöri kuin tuo oma napa. Jännityksellä kyllä seurailen täältä pinosta kuinka teidän muiden raskaus sujuu ja kenen vuoro on seuraavaksi lähteä nyyttiänsä lunastamaan.

Rinnuli rv 37+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä väsymys iski.. Tein illalla hurjat lumityöt ja yö menikin ihan plörinäksi. Kyljen kääntäminen vei kaikki voimat, mitä vaan oli, kun liitoskivut vaivasi. Oikeastaan viime yönä ja eilen illalla olin ensimmäistä kertaa koko raskauden aikana tosi kipeänä ja kurja olo. Aamuyöllä mies haki sitten panadolia ja se vähän auttoi. Niitä sukkapuikko pistoksia alkaan nyt olla myös mulla (tähän astihan ei ole ollut mitään, ei supistuksia, ei yhtikäs mitään, mikä edes viittaisi tulevaan synnytykseen), jospa kuitenkin saatais mekin vauva vielä tänä vuonna =o)

Aamulla piti sitten mennä tietysti uudestan lumitöihin ja nyt sitten väsyttää. Ei auta, on alettava tekemään ruokaa, kun isäntä tulee tunnin päästä ruokikselle.

CC: Kuulostaa lohduttomalta. Mulle ympärillä olevat ihmiset on ihan liiankin tärkeitä, tunnustan olevani ihan läheisriippuvainen ja itku ihan tirahti, kun luin sun juttua. Voimia sinne ja kirjoittele toki tänne. Me kyllä jaksetaan lukea. Mullakin nämä kirjoitukset on aina niin omaa napaa ja omaa pahaa oloa ja ja ja, mut eipä tuo ole varmaan ketään haitannut.

Ootellaan: Voimia sulle. Olin ihan varma, että sulla on jo vauva sylissä, mutta eiköhän toi kuitenkin ole jo kovin lupaavaa. Mun yhdellä kaverilla oli aika samanlainen tilanne, sillä se kesti melkein viikon ja hän oli vielä flunssainenkin samaan aikaa. Hän kertoi, että kun ajattelee joka supistuksen jälkeen, että nyt se meni ohi, eikä sama enää takaisin tule, niin sai hurjasti voimia. Tyhmältä tuntuu neuvoa, kun itse en ole vielä ensimmäiseenkään supistukseen tutustunut, mutta noin mua on neuvottu tulevan varalle =o)

Kaunista talvipäivän jatkoa

Annitanni

Vierailija
24/40 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille nyytin saaneille!! =)

Ootellaan: jaksamista sulle. Toivottavasti pian saat vauvan syliisi! Ehkä olet jo uudelleen sairaalassa?!

Eilen mulla oli myös neuvola, en vain jaksanu kommentoida eiliseen palstaan mitään, kun oli niin pitkä. =) Joten tänään sit hieman neuvolakuulumisia. Pissa ok, painoa tullut huimat 1,4kg viikossa (turvotusta), syke 140 paikkeilla, sf 34, vauvan painoarvio 3400g, RR 118/76 joka th mukaan korkea??!! Mittas verenpaineen 3kertaa... Mun mielestä noi lukemat vielä ihan ok. Noh, viikon kuluttua uudestaan. Nyt pitäis juoda runsaasti vettä ja syödä ananasta jos se vähän auttais turvotukseen. Sormet ja nilkat on aika limppuja tällä hetkellä.

Täällä pitäis kans alkaa pakata sairaalakassia ja kattoa vauvan kotiutumisvaatteet valmiiksi. Koskaanhan ei tiedä koska lähtö tulee. La aikaan kaksi kokonaista viikkoa ja 6 päivää.. =) Tänään mies lähti ikaalisten kylpylään töistä ja tulee vasta huomenna. Toivottavasti ei tule lähtöä seuraavan vuorokauden aikana... En usko, mitään vaivoja kun ei ole vielä kunnolla. Häpyluu on kipeä ja liitoskivut vaivaa, eipä muuta. Suppareista ei tietoakaan. Itelle sopii kyllä että pari viikkoa vielä mennään.

Nyt äidin luo syömään, ei tarvi itelle kokata mitään.. =)

Päivänjatkoja! Kukahan on seuraava nyytinnoutaja?! =)

rusina 37+1

Vierailija
25/40 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tsempeistä, niitä kaivataan...

Minä olen vain sellainen ihminen, joka tarvitsee sen sosiaalisen verkon ympärilleen, tarvitsen perheeni ja ystäväni lähelleni. Messenger ja webbikamera ovat toki mahtavia keksintöjä, mutta eivät ne korvaa ystävän halausta, kun mieli on maassa ja itkettää... Aina, kun miehen kanssa tulee jotain kinaa, minä lähden ovet paukkuen ulos tuulettumaan. Vain huomatakseni ettei minulla ole mitään paikkaa minne mennä. :' (

Hohhoi, taitaa olla tämä minun ulkomailla asuminen lähellä loppuaan, ei minun mielenterveys kestä yksinoloa. Toivottavasti mieheni vain löytäisi pian töitä Suomesta...

Hassua, että monet ystäväni sanovat, että sinähän elät unelmaa, asut Pariisissa! Juu, samalle ne kyyneleet täälläkin maistuu, vaikka kuinka on Eiffelit ja muut kaupunkia koristamassa.

Itsekeskeistä tekstiä. :/ Hyi minua... Kiitos kuitenkin kaikille, jotka täällä jaksavat ainaisia valitusvirsiäni kuunnella. :)

CC 36+6.

Vierailija
26/40 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...eilen synnytystapa arviossa ja vauva onkin perätilassa. Vauvaa yritettiin kääntää huonolla menestyksellä. Ensi viikolla uusi käynti ja siellä päätetään leikkauksesta jos se on tarpeen ja se tehdäänkin sitten jo muutaman päivän sisällä. Ymmärsin että ensisynnyttäjillä sektioon useimmiten päädytään jos vauva on perätilassa. Ajatus leikkauksesta ei tee minua erityisen iloiseksi, vaikka tärkeintähän on toki että vauva syntyy turvallisesti.

Alkujärkytys, jos sitä siksi voi kutsua, oli aika kova. Olisin toivonut normia synnytystä, sillä ajatuksena leikkaus tuntuu pelottavalta. Toisaalta voihan synnytys mennä hätäsektioon vaikka alkaisikin luonnollisella tavalla, eihän sitä ikinä voi tietää. Näin ne tilanteet muuttuu...

Vierailija
27/40 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse esikoista odottelin, niin mulla supisteli koko tiistaipäivän säännöllisesti ja ihan napakastikin, mutta yöksi lopahtivat. Ja torstaina tuli sitten lähtö oikeasti... Että eiköhän se sunkin vauva ole ihan tuloillaan :)

Neuvolakäynneistä: täällä äitiysneuvolasta käydään kerran ja lastenneuvolasta kerran kotona. Nyt käytiin ekan kerran kun vauva oli 5vrk, siksi noin aikaisin kun kotiudutiin siis 1vrk synnytyksestä. Toinen käynti oli kun vauva oli melkein 2-viikoinen eli tän viikon tiistaina. Toisella käynnillä ei terkalla ollut kunnon puntaria mukana kun oli pyörällä liikenteessä, vain se " haikaravaaka" ja se ei oikein toiminut, antoi vauvan painoksi jotain 4,1-5,5kg väliltä... Tuolla välilä siis pysyi vaaka tasapainossa. Joten mennään maanantaina käymään neuvolassa punnituksessa.

Onna: meidän pitäis kai pikku hiljaa uskaltaa vauva-puolelle pinoa laittamaan... Kun meitä tosiaan alkaa jo olla aika monta nyytin saanutta marrasmurua!

Mutta eipäs tässä muuta... Ei kun olipa, pakko hehkuttaa tätä " ei raskaana oloa" . Siis aivan upeaa, kun voi kävellä eikä missään tunnu miltään!!! Ei vihlo, ei paina, ei purista... Nukkua voi molemmilla kyljillä, selällään ja jopa puolittain mahallaan kun toinen rinta on imetty tyhjiin :) Sohvalla saa hyvän asennon miten vaan. Ihan ihmeellistä, miten ne kaikki krempat tosiaan katoaa saman tien!!! Ja kilojakin enää 6 ylimääräistä (20 tuli kokonaisuudessaan). Että kyllä se odotus palkitaan sitten sekä sillä vauvalla että oman olon ihanuudella. Tokihan synnytyksessä voi tulla uusia kremppoja, mutta toivotaan että säästyisitte kaikki muutkin niiltä!!!

Marrastoive

Vierailija
28/40 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

travel:

tuo kuulostaa niin tutulta! minun mieheni on kanssa varsinkin aamulla hyvinkin verkkainen, ei osaa arvioida ajan kulumista, ei ollenkaan laskelmoi eteenpäin esim. niin että tekisi hetken aivotyötä esikoisen ja kuopuksen tarhavaatteiden etsimiseksi etukäteen. jos joskus olen vaatimalla vatinut itselleni oikeuden loikoilla ja yrittää nukkua peitto korvilla, se keskeytetään noin miljoona kertaan kirosanoin sävytetyillä lauseilla jotka alkaa aina kysymyssanoilla missä/miten. edes aamupalan syöttäminen ei onnistu ripeasti. meillä muksut herää aina suht nälkäisinä, mutta mies herää toljottamaan telkkaria. nuorimmaisen pissavaippa roikkuu nilkoissa ja se itkeenälkäänsä mun sängynvieressä ja homma todellakin vaatii että mä pidän äijälle huutosession ennenkuin aamupala ilmestyy pöytään..ja sittenkin vielä kysyy, mitä niille annetaan!! nyt kaikkien pienien poikien äidit! älkää lellikö poikianne pilalle, kun sitten niistä tulee tuollaisia ei niin oma-aloitteisia isejä.

kauheeta tekstiä mutta kun on ottanut pari kertaa pattiin.

eilen olin neuvolassa. oli onneksi toinen neuvolatäti kun normaalisti.

otti heti hempan ja sehän oli laskenut surkeeksi 106. ei ihme että on väsyttänyt. pisussa oli sokeria mutta se johtunee ennen neuvolaa nauttimastani suklaakakkupalasta kahvilassa.painoakin oli tullut 1kg/vko, mutta se on turvotusta kun sormet on ekan kerran elämässäni tällaiset tönköt.kyselin vauvan asentoa ja oli tuntevinankin pepun alhaalla, mutta sittenkin lopulta sanoi sen olevan pää. minusta tuntuu että potkuja on ollut niin ylhäällä kuin alhalla säännöllisesti. edellisen lapsen perätila mietitytti ja vielä jäi vähän semmonen kumma olo että mitenköhän se vauva siellä oikeasti on. onneksi oli kuulemma laskeutunut jo alemmas.

eipä auta kun odotella.

Vierailija
29/40 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA SWEHINA JA MARRASNASU PIENISTÄ PRINSESSOISTA!!!

Tyttöjä tosiaan näyttää näin Marrasmuruille pukkaavan. Meille voisi myös tyttö tulla, mutta jos sykkeisiin haluaa uskoa, niin poika taas tulee...

Olenkohan ainoa, joka kasvattaa jättiläisvauvaa?!? Eikä kellään muulla ole asiasta huolta kuin minulla =( Tänään oli neuvola ja kiinnittynyt on, mutta sf-mitta vain kasvaa! KÄÄK! Terkka naureskeli, että " Mitäs vielä tänne tulit" Oli aika varma, että voisi vauva kohta syntyä, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Totesi vain, että kaikki sieltä aikanaan tulevat =) Minulla on aivan mukava terkka ja meillä kemiat toimii kivasti. Painoa ei ollut tullut lisää viikossa (onneksi!), mutta paineet huitelevat aina vaan omiaan, nyt 139/90. Limatulppaa on keskiviikon ja torstain aikana tullut selvästi. Sellaista veriviirullista. Supparit ovat aina vain ikävämpiä, mutta eivät kellotettavia. Yritän olla toivomatta liikoja, mutta saisi kyllä viikonlopun aikana syntyä! Selkä on tosi kipeä (issiaksen tyyppistä) ja liikkuminen tuskaa. Terkka opasti ottamaan särkylääkettä, jotta pärjään ja sanoi, ettei kannata tehdä kuin pakolliset. Ettei pidä kantaa huolta, jos nyt ei päivään pariin ulos mene... Sain vielä ensi viikolle ajan ja jos sinne menen, sen jälkeen pitää soittaa HYS:iin yliaikaiskontrolliin aika. Meinasi, että saisin siinä tapauksessa *liioitella* ja *valittaa*, jotta ottavat nopeammin, kun laskettua aikaa kuitenkin rukattu myöhemmäksi ja selkä huonossa kunnossa. Minun jaksaminen kuulemma tärkeää... No, parempi kun nyt syntyisi pian!

Meillä myös tulee terkka ensimmäiselle (ainakin) käynnille kotiin. Tosin saa neuvolaankin mennä. Me olemme molempien kanssa käyneet neuvolassa, kun asumme niin lähellä ja mies ollut mukana. Pitää nyt sitten tämän kohdalla katsoa, josko antaisi terkan tulla kotikäynnille. Riippuu omasta voinnista ja onko mies silloin kotona.

Ihanaa lukea joka päivä vauvauutisia! Zemppiä kaikille nyyttiään noutamaan lähteville!!!

TalviSalama + Tiitiäinen 40+1

Vierailija
30/40 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli viikon pikaremontti ja viime viikonloppuna muutto siihen päälle. Siitä vähän täällä kävinkin stressailemassa. Nyt kuitenkin pahin ehdottomasti takana, ja koti näyttää hyvältä. Viikon olin ilman nettiä, joten kaikki kuulumisia en nyt tiedä - ilmeisesti lisää vauvaantuneita, onneksi olkoon!!

Meillä oli aika shokkihoitoa toissapäivänä, kävin ekaa kertaa uudessa neuvolassa (vaihtui muuton takia siis) ja siellä sanottiin että vauva olis kääntyny perätilaan ja pulssi ei laske alle 180, ja virtsassa näkyy valkuaista. Sanottiin et pitää lähteä pikana päivstykseen. No hirveä hätä iski tietenkin, soitin miehen tulemaan sairaalaan ja itse taksilla sinne. Kaikki kuitenkin oli kuin olikin ok, eli väärä hälytys kaikkinensa...?!? Siellä oltiin monta tuntia, ultrattiin ja seurattiin sydänääniä. Kaikki siis ok, mutta entistä enemmän erilaisia kauhukuvia pyörii mielessä. Vauva ei ole vielä laskeutunut, joten pystyisi periaatteessa kääntymäänkin vielä. Saisi syntyä jo, että tietäisi onko babylla kaikki hyvin....

Ei auta kuin odotella, tässä voi mennä useampikin viikko pahimmassa tapauksessa. Tsemppiä loppusuoralle muillekin!!

Anyara rv 38+6

Vierailija
31/40 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ulkomailla (Skotlannissa) asuva suomalainen, mutta naimisissa paikallisen kanssa. Tama helpottaa taalla oloa, kun on ainakin toinen puoli perheesta kohtalaisen lahella. Siltikin on kiva tulla katselemaan mita muut suomalaiset kirjoittelee, kun neuvola sun muut kaytannot nayttaa olevan vahan erinlaisia.

Come_Clarity, loysin pikaisesti netista oheiset yhteystiedot Pariisin suomikouluun (Ecole finlandaise à Paris, Mme Erja Alterio, Tél. 01 43 46 16 45). En tieda kuinka aktiivisia he ovat, mutta sielta voi loytya muita suomalaisaiteja jotka ovat samassa tilanteessa kun sina. Mina olen enemman ja vahemman aktiivisesti ottanut osaa Glasgowin suomikouluun ja varmaan vauvan tulon jalkeen jatkan suuremmalla innolla. Tama auttaa lapsen suomenkielen yllapitoon ja aidin sosiaaliseen elamaan.

En ole aikaisemmin kirjoitellut, mutta lueskellut palstaa pari viikkoa. Laskettuun aikaan on alle viikko jaljella, mutta viela ei ole olo pahemmin muuttunut. Kiloja on tullut noin 14k ja sf mitta ole viime viikolla 38cm (en oo varma onko mitattu samalla tavalla kun suomessa, kun tuntuu niin isolta muihin verrattuna). Limatulpasta ei ole tietoa ja kipeammat supistukset on aika harvassa, ei valttamatta edes paivittain. Joten ei tassa auta kun odotella ja katsoa mita tapahtuu.

adetuulia 39+2

Vierailija
32/40 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä on toisaalta ihan hoopo, kun väsyttää itsensä tälläsellä rehkimisellä. Oon siivoillut tänään. Ekan kerran helatorstain jälkeen imuroin! Yöllä supisteli muutaman kertaan ja sitten sellainen ikävääkin ikävämpi vihlaisu. Ei sukkapuikko vaan kirves tms...

Taitaa olla Ootellaan jo sairaalassa. Näinköhän tekee sitä viiden prosentin historiaa, että vauva syntyy laskettuna päivänä!

CC olikos siitä puhe, onko sun mies kuitenkin suomalainen?

Mä oon kans niin läheisriippuvainen, et Vaasa 80 km:n päässä oli liian kaukana! Tosi iso osa sukulaisista asuu alle 2 km:n päässä. Jos ei siskosta kuulu kahteen päivään, pitää jo soittaa. Samoin äitin kanssa. Yleensä ei ole mitään " asiaa" .

Mä jotenkin niin toivon, että vauva syntyisi tänä viikonloppuna. Miehen pelireissu Lahteen asti peruuntuu nyt sen vuoksi, että JOS vauva syntyy. Eli voi toisaalta joutua jäämään pois " turhaan" . Mutta auta armias, jos lähtis...

Nyt pitää jo vähän levätä...

Bubbles 39+6

Vierailija
33/40 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jaksa pinoa lukea.. anteeksi!

sain nukahdettua joskus kasilta aamulla ja yhtä jaksoista unta peräti 12 asti. ihan tajuttomia supistuksia. mut takasin sairaalaan en enää mee ennen ku oon ihan varma et vauva tulee todella! eilen en oikeen ihan tiennyt mitä tarkottaa kovat supistukset mut tän aamusen jälkeen tiedän. mua eniten täs pelottaa se että kun nää mun tän aamun ja päivän supistukset on kovia eikä vieläkään oikeita ni mä en tuu kestämään niitä oikeita. siis jos kukaan nyt tajuu mitä koitan selittää.. eli eilen oli kovia, tänään kovempia ja jos tästä vielä koventuu nää supistukset ni en usko kestäväni niitä!

oon ihan pöhnässä! torstai aamuna seiskalta herännyt, nukkunut päivällä 1.5h päikkärit ja sit aamulla kasilta nukahtanut ja kaheltatoista herännyt..

mä uskon että tää vauva vkl aikaan tulee, toivon sitä sunnuntaita niin kovasti!

käytiin apteekissa hakemassa estolääkitys, hieman myöhään mutta kuitenkin.. ja kaupasta glögiä ja pipareita.. vähän lohdutusta :) kuumeinen olo.

musta vähän tuntuu siltä et kuinka hulluja naiset on tehdessään lapsia? kuka tätä kipua jaksaa ja kestää? pienestä minäkin valitan, kipuherkkä kun olen.. toivon et kaikki kuittaantuu _pian_ kun saa vaan pikkusen syliin ja omaksi! :)

hyvät perjantait.. tuun pyörii vielä mut nyt huilaa..

ootellaan 40+0

Vierailija
34/40 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voimat hiipuvat kun ei saa nukkua ja aina vaan sattuu (tiedän). Kun pääset sairaalaan ja tutkivat alapään tilanteen niin pyydä kivunlievitystä heti. Sano ettet kestä enää. Näin myös jos varsinaisen synnytyksen alkaminen vaan venyy.Sano kätilölle että et jaksa kohta synnyttää ,eiköhän synny vipinää.

Peukut pystyyn että tänä yönä poksahtaa!!

Vierailija
35/40 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi kovat kivut ja oli pakko lähtee, ei siis supistukset vaa semmone voimakas kipu, otettiin osastolle mut pääsin sieltä pois kun kivut lakkas. Vauvan painoarvioksi saatiin nyt 4,2kg et ei toi koko enää pelota kun esikoinen oli sen 4,3kg toki toi voi heittää, et onki isompi mut ihan hyvillä mielin ollaan kumminki. Tiistain aika polille säilyi katotaan sit mitä sielä sanotaan, nyt vain ootellaan :)

Tuuli jälleen kerran :)

Vierailija
36/40 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

odotellut tuota " Ootellaan tilanteen edistymistä" .Oletkohan vielä kotosalla vai päässyt synnyttämään?

Toivottavasti olotila on kuitenkin siedettävä ja olet saanut levätä jos kotona vielä.

Meillä oli tänään neuvola...painoa tullut 12kg..muuten kaikki o.k.

Viikkoja tasan 40.Eilen kaikki supistukset yn. synnytysoireet pysähdyksissä.

Nyt on parin tunnin ajan voimistuneet supistukset ja ristiselän polttelut.

Olisin ihan levollisin mielin lähdössä tänään jos näin suodaan...aikaisemmat pelot hälvenneet...onnellista asiaahan tässä sitten hakemaan mennään vaikka sitten tuskalla.

Tämä on nyt kolmas synnytys joten vähän on " suuntaa antavaa" mitä odotettavissa.

Nyt laittelemaan isompia nukkumaan ja hörppäämään magnesiamaitoa.

(kauhee närästys)

Täytyy vielä käydä palstalla kurkkimassa muiden kuulumisia illemmalla

kun kaikki on jo pakattu ja isompien lasten hoitajakin paikalla.

On siis vain aikaa....ja vähän muuta ajateltavaa kuin omat supistelut kun lukee muiden tuntoja.

Vierailija
37/40 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi viesti katosi taivaan tuuliin. No sisältö ei paljon päätä huimannut vaan lähinnä valitusta siitä, että ei jaksa enää odottaa.

Voisko tää vauva jo pian syntyä, et pääsis tästä piinasta?!? Siis ei ole suurempia vaivoja, muuta kuin tylsyys ja odottamiseen ja epätietoisuuteen väsyminen.

Mieskin lähti kaverinsa synttäreille. Itse vaan kärvistelen täällä kotona. Kuukauden ollut jo äitiyslomalla ja ei huvita enää mikään. Miten te jotka ootte olleet saikkarillakin jo viikkoja ennen äippävapaata saatte ajan kulumaan?

Huomenna lähden kyllä esikoisen ja isovanhempien kanssa mökille saareen, jos ei mitään ihmeempää yön aikana tapahdu. Jos vaikka hankalat olosuhteet " provosoisivat" vauvan syntymään... No sairaalaan sieltä pääsee kyllä noin 45 minuutissa, joten ei eiköhän sitä sitten ehdi ihan mainiosti perille, kun vaan sitten lähtee jos jotain merkkejä alkaa esiintyä. Toiveajattelua sekin varmaan, että jotain tapahtuis...

No en viitsi urputtaa enempää. Öitä kaikille, Lempi 39+0

Vierailija
38/40 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan muitakin lähdössä synnyttämään samoihin aikoihin ja samaan paikaan, kiva Silvain :) ja olikos kumiorava myös??

Ootellaan: Paljon tsemppiä!!! Toivottavasti olet joko nukkumassa tai tositoimissa!

Mulla oli tänään vika lääkärineuvola: elikäs rv 36+5 ja rr 116/76, painoa +350g/vko, hb 126 (syön rautaa), pissa puhdas, sf 32cm, Ultran mukaan vauva nyt 3600g (APUA!) lääkäri sanoi, että reisiluun mukaan pitkä vauva tulossa. Tosin oli sitä mieltä, ettei vauva käteen tunnu ihan näin isolta, mutta merkkas sen kuitenkin neuvolakorttiin. Vauva raivotarjonnassa ja kohdunsuu pehmeä, mutta kiinni. Kanavaa jäljellä 2cm.

Meillä tytöt olleet syntyessään 3330g/45cm(rv 39+1), 3226g/49cm(rv 40+1) ja 3790g/50cm(rv 41+3). Eli sen takia tuntuu tää vauvan koko toosi suurelta tässä vaiheessa! Tytöt olleet alle kolmekiloisia vikassa lääkärissä! Oliskohan tää sitten poika kuin on näin suuri??

Seuraava neuvola 13.11 eli rv 38+1.

Nyt väsyttää ihan hirveesti, meen nukkumaan. Mieskin on yön töissä.

äitikki rv 36+5

Vierailija
39/40 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin supisteluja tullut pitkin iltaa. Vaaka-asennossa on helpointa olla. Yhden panadolin otin että helpottaa. En ole kuitenkaan vielä huolissani, ei nämä NIIN kipeitä tai säännöllisiä ole. Onneksi. Tuntuu kyllä että miten pysyn kasassa torstaihin asti.. no kyllähän ne leikkaa aiemmin jos tilanne vaatii.

Onko tänä iltana sairaalaan lähtijöitä? On niin hienoja viikkoja monilla jo..

Äitikkikö eilen puhui vauvan hassusta liikkumisesta masussa? Tasaista, sykkivää liikettä. ei kuitenkaan hikkaa.. Meillä sellaista on useinkin ja oon miettinyt onko se ihan normaalia ja mistä vois johtua. Onko muilla tuntunut vauvalla sellaista liikettä?

t.V&V

Vierailija
40/40 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu tuo sykkivä kuvaa hyvin tuota vauvan liikettä!! Meillä sitä on tosiaan ihan joka päivä, hassua! Tänään olisin neuvolassa voinut kysyä, jos olisin tajunnut. Itse asiassa juuri nyt rupesi vauva tuota taas tekemään :D

Oliskohan sitä kuin juo lapsivettä?? En muuta keksi!?

Toivottavasti ne sun supparit nyt laantuis kerran sektioon olet menossa! Tai sitten tosiaan leikkaavat aijemmin, mutta kuitenkin.

t. äitikki... ja nyt nukkumaan!