Jos pystyisit maksamaan okt:n lainan loppuun nyt myymällä kakkosauton, tekisitkö niin?
Tässä maailmantilanteessa? Sähkösopimuksen hinta kaksinkertaistunut lokakuun alussa.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Onnistuisi maksamaminen myymättä kakkosasuntoa.
Kakkosautoa ei siis ole.
Jos mulla olisi kakkosauto, jota en arjessa tarvitsisi, luopuisin siitä tietenkin. Luopuisin ykkösautostakin, jos en tarvitsisi. Auton omistaminen on yhtä maksamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuossa olisi mitään järkeä.
Perusteluja kiitos?
Kakkosautosta saisi ehkä 2000 euroa. Jos nyt sattuisi lainaa olemaan sen verran jäljellä niin ei mun tarvitsisi luopua kakkosautosta. Harkinnassa tosin on ollut toisesta autosta luopuminen mutta sekin aiheuttaisi lisäkustannuksia ja toisaalta vuoden päästä tarvitaan jo ehkä kolmaskin auto joten nyt siitä kakkosautosta ei ole mitään järkeä luopua.
Eli puhut nyt omasta tilanteestasi, joka on ihan eri verrattuna aloittajan tilanteeseen, jossa vähällä käytöllä olevan kakkosauton hinnalla kuittaisi lopun velan.
Miten mä voisin ottaa aloittajan tilanteeseen kantaa kun en sit tiennyt. Enkä mä aloittajan lainojen takia luopuisi kakkosautostani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnistuisi maksamaminen myymättä kakkosasuntoa.
Kakkosautoa ei siis ole.
Miten siitä silloin voisi luopua?
Luuletko että autoja hankitaan pelkkään huviajeluun ja niistä voi luopua ongelmitta milloin tahansa?
No ei tuollasesta lainamäärästä maksa juuri korkojakaan, vaikka korot nousussa. Ja sitten joutuisit kohta hommaanaan uuden auton. Makselet asuntolainaa normi-tahtiin ja köytössö 2 autoa. Näin ainakin itse tekisin.
Nyt kannattaa myydä kaikki ylimääräinen hittoon. Jos et tarvitse sitä autoa, miksi turhaa maksat siitä vakuutuksia ja huoltoa? Kyllä, myisin ja olisin velaton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perusteluja kiitos?
Kakkosautosta saisi ehkä 2000 euroa. Jos nyt sattuisi lainaa olemaan sen verran jäljellä niin ei mun tarvitsisi luopua kakkosautosta. Harkinnassa tosin on ollut toisesta autosta luopuminen mutta sekin aiheuttaisi lisäkustannuksia ja toisaalta vuoden päästä tarvitaan jo ehkä kolmaskin auto joten nyt siitä kakkosautosta ei ole mitään järkeä luopua.
Eli puhut nyt omasta tilanteestasi, joka on ihan eri verrattuna aloittajan tilanteeseen, jossa vähällä käytöllä olevan kakkosauton hinnalla kuittaisi lopun velan.
Miten mä voisin ottaa aloittajan tilanteeseen kantaa kun en sit tiennyt. Enkä mä aloittajan lainojen takia luopuisi kakkosautostani.
Eli vastasit ketjuun lukematta edes otsikkoa, jossa tilanne kuvataan. Huikeaa. Ja joku toinen puhuu kakkosasunnosta. Ai että, muistin taas, millainen palsta tämä on.
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että autoja hankitaan pelkkään huviajeluun ja niistä voi luopua ongelmitta milloin tahansa?
Kyllähän autoja hankitaan harrastusmielessä.
Mun kakkosautosta saisi ehkä 3 tonnia. Tarvitsen autoa työssä käyntiin enkä tuolla hinnalla todellakaan saisi mistään parempaa autoa, eli en tietenkään myisi autoa vaikka saisin sillä 3 tonnin kuvitteellisen lainan maksettua.
Jos olisi pakko jotain myydä niin sit se omakotitalo, ja vaihtaisin halvempaan asuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perusteluja kiitos?
Eli vastasit ketjuun lukematta edes otsikkoa, jossa tilanne kuvataan. Huikeaa. Ja joku toinen puhuu kakkosasunnosta. Ai että, muistin taas, millainen palsta tämä on.
Aloitus ei kyllä kerro mitään aloittajan tilanteesta jos ei oleta että kaikki muutkin lukee rivienvölistä eli tekee oletuksia eli lukee ajatuksia. Harvinaista toki sekään ei palstalla ole että sitä ainakin kokeillaan.
Jos autoa ei oikeasti tarvitse työmatkoihin niin möisin ja maksaisin lainan pois jos ylimääräiselle rahalle on tarvetta. Tilalle voi ostaa jonkun parin tonnin pikkuauton ja ajaa sen loppuun.
Saisin maksettua tilillä olevalla rahalla lainat pois. En silti maksa, parempaa käyttöä mulla tuolle rahalle on. Asuntolaina on edelleen halpaa rahaa ja parempi on pitää rahaa maltillisissa sijoituksissa. Sitten jos korot alkavat huidella 5 prosentissa, palataan asiaan.
En niin kauan kuin ei ole pakko. Ei asuntolainaa ole mitään järkeä maksaa pois ylivauhtia.
Sen sijaan voisin myydä kakkosauton ja laittaa sijoitusasunnon käsirahaksi. Mutta juuri nyt markkina elää niin paljon, että seuraan tilannetta.
Riippuu siitä, tarvitaanko kakkosautoa vai ei. Minä tarvitsen.