Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienikokoisten naisten syöminen

Krisse97
18.10.2022 |

Olen 25v nainen ja 155cm pitkä. Painoni on tällä hetkellä 66 ja yritän saada sitä tippumaan hiljalleen alemmaksi. Haluaisin kuulla miten te muut pienikokoiset naiset syötte? Entä miten olette pitäneet kilot loitolla elämässä? Kiitos kommenteista:)

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäsuosittu mielipiteeni: kannattaa liikkua ja paljon. Syön ihan perusterveellisesti (aamupalaksi jugurtti ja vähän pähkinöitä, lounaaksi esim salaatti tai kasviskeitto ja leipä, lautasmalli illalla ja iltapalaksi reilu annos jugurttia/raejuustoa, hedelmiä ja ruisleipä). Välillä herkuttelen ja/tai juon viiniä, n kerran viikkoon. Olen kuitenkin 20 vuotta liikkunut reippaasti juosten, kävellen, joogaten, kausittain salilla. Viitisen tuntia viikkoon tai yli riittää pitämään kunnossa. Vaikka on kaksi lasta ja raskauskiloja tuli molemmista, olen nyt 39 vuotiaana hyvässä normaalipainossa 159/59. Näytän sopusuhtaiselta ja voin hyvin.

Perusaineenvaihdunta on lyhyellä pieni, joten riittävä liike voi olla olennaisempaa kuin pitkällä. Kaikki lihasmassa on avuksi energianpoltossa.

Ja nukkuminen on olennaista myös. Väsyneenä hormonit on sekaisin ja pääkään ei tee fiksuja valintoja.

Vierailija
2/29 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä syö meitä. T. Pienikokoinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😃😃😃

Vierailija
4/29 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannibalismi on käsittääkseni Suomessa kielletty. Britanniassa ei ole, luin tästä kesällä netistä. Eli siellä saa syödä luonnollisesti kuolleen. Afrikassa pienikokoisten vaaleiden naisten syöminen on tietyissä kylissä arkipäivää.

Vierailija
5/29 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isokokoisissa on enemmän syötävää.

Vierailija
6/29 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön ihan tavallisesti, myös herkkuja. Mutta annokset on pieniä, en vaan jaksa enempää. Koska varmaan vatsakin on pieni. Eikä sitä energiaa tolkuttomasti tarvitse, jos painaa 51kg.

Vierailija
7/29 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mmmm

T. Dahmer

Vierailija
8/29 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mutta liha on rasvaisempaa. säilyy huonommin pakastimessa

Vierailija
9/29 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannibalismi on käsittääkseni Suomessa kielletty. Britanniassa ei ole, luin tästä kesällä netistä. Eli siellä saa syödä luonnollisesti kuolleen. Afrikassa pienikokoisten vaaleiden naisten syöminen on tietyissä kylissä arkipäivää.

Intiassa keittivät vastikään 2 naista ja söivät saadakseen hyvää onnea tms. On siinä hieno henkinen maa.

Vierailija
10/29 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko pippuri ja suola riittävä maustaminen pienikokoisille naisille vai käyttäisitkö jotain eksoottisempia mausteita?

Vierailija
11/29 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mutta liha on rasvaisempaa. säilyy huonommin pakastimessa

Ulkogrillissä kesällä tirisee kivasti.

Olen tosin kasvissyöjä, mutta mielellään sitä katselee ja haistelee kypsää lihaa.

Vierailija
12/29 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onko pippuri ja suola riittävä maustaminen pienikokoisille naisille vai käyttäisitkö jotain eksoottisempia mausteita?

Todennäköisesti joutuu voita käyttämään, että saa mureaa.

Vierailija
13/29 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäsuosittu mielipiteeni: kannattaa liikkua ja paljon. Syön ihan perusterveellisesti (aamupalaksi jugurtti ja vähän pähkinöitä, lounaaksi esim salaatti tai kasviskeitto ja leipä, lautasmalli illalla ja iltapalaksi reilu annos jugurttia/raejuustoa, hedelmiä ja ruisleipä). Välillä herkuttelen ja/tai juon viiniä, n kerran viikkoon. Olen kuitenkin 20 vuotta liikkunut reippaasti juosten, kävellen, joogaten, kausittain salilla. Viitisen tuntia viikkoon tai yli riittää pitämään kunnossa. Vaikka on kaksi lasta ja raskauskiloja tuli molemmista, olen nyt 39 vuotiaana hyvässä normaalipainossa 159/59. Näytän sopusuhtaiselta ja voin hyvin.

Perusaineenvaihdunta on lyhyellä pieni, joten riittävä liike voi olla olennaisempaa kuin pitkällä. Kaikki lihasmassa on avuksi energianpoltossa.

Ja nukkuminen on olennaista myös. Väsyneenä hormonit on sekaisin ja pääkään ei tee fiksuja valintoja.

Apua miten vähän kuuloiselta tuo sinun päivittäinen ruokasi kuulostaa! Olen itse 40+, minulla on useampi lapsi ja 157/47 - syön kyllä ainakin kuvauksesi perusteella paljon enemmän kuin sinä ja painan silti n 10 kg vähemmän. Liikun ja urheilen myös paljon, mutta samoissa mitoissa olin esim korona-ajan kun liikuntaharrastukset olivat tauolla. Syön aamulla isohkon aamupalan, lounas työpaikalla ihan normaalia ruokaa (olen tosin kasvissyöjä) salaatteineen ja jälkiruokineen, välipalalla yleensä pieni määrä jotain makeaa ja sitten päivällinen, esim jokin kasvispasta. Iltapallala leipää/puuroa tms. Alkoholia ja suklaata ym yleensä viikonloppuisin. Liikun/urheilen 3-4 krt viikko. Olen ollut teini-iästä lähtien suunnilleen samoissa mitoissa, raskauksia lukuunottamatta, mutta silloinkin taisi tulla vain noin 10 kg jotka lähtivät muutamassa kuukaudessa imettämisen aikana. 

Vierailija
14/29 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kohderyhmää ja syön usein cayennella, kurkumalla ja chilillä maustettuja ruokia, joten olen valmiiksi hyvin marinoitu. Pippuria ja valkosipulia uppoaa myös, joten suola on tässä kombossa jo turhaa - nostaa vain suotta syömärin verenpainetta..

Vierailija
15/29 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveellinen perusruoka ja muuta kohtuudella. Oman kokemukseni mukaan liikunnalla enemmän merkitystä. Minäkin olen muutoin kasvissyöjä, mutta syön kalaa. Ehkä sillä on jotain vaikutusta.

Vierailija
16/29 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä olenko pieni 160 cm/ 48 kg, teen ruokani itse joskus hän pizzan tai grilliruokaa, pizzasta jää aina seuraavalle päivällä ja grilliltä otan hampurilaisen, en mitään mättöjä. Aamulla syön puuron, töissä on eväänä joku vanukas/viili ja ruisleipää pari viipaletta, kurkulla ja juustolla. Sitten teen ruokaa, jos ei ole jäänyt, ihan normi kotiruokaa ja lisäksi kasvikset, iltapalaksi sitten leipää ja muki kaakaota. Aamulla ja päivällä juon kahvia, janojuomana Vichy. Suklaata syön pienen patukan tai levystä pari riviä. Hyvin olen pärjännyt näin, paino on raskauksienkin jälkeen palautunut nopeasti.

Vierailija
17/29 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön 5x päivässä, pieniä annoksia, paljon kasviksia ja hedelmiä. Liikun paljon ( hyötyliikunta). Salaisuus on se, että syön usein, mutta ei koskaan ns ähkyyn , paljon kasviksia, aina puolet annoksesta. En syö roskaruokaa, pizzaa yms, en syö karkkia, juo limpparia tms. En syö rasvaisia ruokia, ranskalaisia yms. Syön ns perusruokaa, mutta kalaa, kanaa yms. Herkuttelen myös, mutta kohtuudella ja järkevästi, esim pieni pulla tai ravintolassa otan jälkiruuan + viinilasin. Alkoholia En juo, kuin viiniä joskus. Ruokajuoma vesi, en juo tuoremehuja, erikoiskahveja tms.

Vierailija
18/29 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö mitä kulutat ja syö kerralla mitä syöt, äläkä puputa pitkin iltaa telkkua katsoessa. Se on minun neuvo.

Olen 35 vuotias kahden lapsen äiti. Pituus 157 cm ja painan 54 kg eli painoindeksin mukaan olen normaalipainoinen. 

Aamupalaksi syön useimmiten pari palaa leipää, toisen tummaa ruisleipää ja toisen vaaleaa kauraleipää joiden päällä levitettä sekä  juusto / leikkelesiivu ja tietenkin tomaattia, kurkkua ja jotain vuodenaikaan sopivia hedelmiä. En myöskään koskaan juo kahvia ennen puoltapäivää vaan vasta lounaan jälkeen iltapäivällä ja illalla miehen kanssa iltakahvit joskus klo 18 tietämissä.

Päivällä töissä syön yleensä jonkun tarjolla olevan kevyen keiton ja siivun pari tummaa leipää päällä levite.

Illalliseksi laitan kotona usein jotain ihan perusruokia, kuten jauhelihakastike ja perunat, paistettua kalaa muusilla, keitetyt nakit muusilla, makkaraa sekavihannes pedillä, erilaisia helppotekoisia keittoruokia etc.

Viikonloppuisin etenkin kesäaikaan mies myös mielellään laittaa meillä ruuat, eli useimmin silloin grillataan ja etupäässä se on silloin kanan ja porsaan lihaa tai hänen itse poikien kanssa pyytämäänsä kalaa, joskus myös erilaisia makkaroita ja tietenkin lisukkeena  erilaisia salaatteja. Jälkiruokia meillä on todella harvoin ja alkoholia en ole nauttinut viimeiseen 15 vuoteen enää kertaakaan humalahakuisesti.

Myös minulla molemmissa raskauksissa painotaulukot paukkuivat, mutta ne raskauskilot lähtivät melko nopeasti synnytyksen jälkeen. Jäljelle raskauskiloista jäi muistoksi rumat raskausarvet etenkin vatsanseudulle.

Vierailija
19/29 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon rytmi ja ruokailuajat kunniaan ja se jatkuva napostelu pois. Ne jatkuvat välipalat ja pikku napostelu ovat juuri niitä, jotka saa salakavalasti kilot kasvamaan. 

Vierailija
20/29 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokamäärät taitaa olla se tärkein juttu, ei isoja annoksia . Ja säännöllinen syöminen, noin 5x

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi