mikä auttaa vauvan poskien rohtumiseen? johtuuko kylmästä ilmasta?
vauva 6,5kk.. nyt viikon ajan posket ollut rohtuneet kun on ollut kylmät ilmat.. voiko niitä rasvata vai joutuuko sitten rasvauskierteeseen?
Kommentit (5)
Tytöllämme (4kk 1vko) on myös posket rohtuneet/pienen pientä nyppyä ja olen miettinyt, mistähän se johtuu. Kylmenneestä ilmasta vaiko parina iltana juodusta maissivellistä?
Mitähän rasvaa voisi tuollaiseen laittaa?
Voiko pienelle lapselle laittaa kortisonivoidetta?
vedetöntä vaseliinia pienelle poskiin ja kovilla pakkasilla isommillekin, eipähän posket rohdu!
on todella hyvä rasva rosoisiin ja kuiviin poskiin. Itse laitan tytölle aamuisin ja iltaisin pesujen yhteydessä. Iho paranee aina vähäksi aikaa kokonaan. Sitten laitellaan taas uudelleen, kun tulee kuivumia. Emme ole joutuneet " rasvakierteeseen" .
Kortisonia en lähtis laittamaan ihan pienelle. Kokeile tuota Bebantheniä, se on ihan mielettömän tehokasta.
Täällä kanssa yksi,jonka posket rohtuu aina pakkasella.Samoin todettu atooppinen iho,joten myöskin kuivia rohtumia on muuallakin.Jaloissa todella runsaasti. Kesäaikaan tätä vaivaa ei meillä ollut.
Meille lääkäri suositteli rasvaksi Basan3:sta, joka on erittäin rasvainen perusvoide.(saa ihan apteekista ilman reseptiä).Lisäksi mietoa kortisonia voi laittaa pienillekkin vähän,meilläkin sitä laitetaan yöksi. Ennen ulos menoa ei tosiaan näitä rasvoja kannata laittaa.
Runsasta rasvausta vaan!
Mä olen rasvannut perusvoiteella, jopa pari kertaa yötä vasten bepantenilla. Kunhan ei rasvaa juuri ennen ulos menoa että rasva ehtii imeytyä hyvin eikä pahenna siten tilannetta.
Meillä esikoisellakin rohtui posket vauvana pakkasella ja alle vuoden ikäisenä todettiin atooppinen iho pojalla, veikkaan että tällä kolmosellakin on taipumusta samaan.
Rasvaa vaan niin kauan kuin tarvits, meillä ainakin kolmen päivän rasvaus auttoi tosi paljon ja nyt rasvaan enää pesun jälkeen..