Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö paikkaansa, että kaikissa ihmisissä on narsistisia piirteitä?

Vierailija
18.10.2022 |

Ovatko ihmiset pääsääntöisesti lähtökohtaisesti itseään ajattelevia?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää. Mutta vain harvalla on piirteitä niin paljon, että diagnostiset kriteerit täyttyvät.

Vierailija
2/47 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen ihminen on itsekäs.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Tämä on jotain mitä itsekkäät ihmiset hokee itselleen koska kuvittelevat että kaikki on samanlaisia hyeenoja kuin he itse.

Vierailija
4/47 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää. Narsismia on myös tervettä laatua. Ja epätervettä narsismia voi olla tosi vähän, vähän, kohtuullisesti, normaalin verran, korostuneesti, huomattavasti, paljon, häiritsevästi, sairaalloisesti.

Vierailija
5/47 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos omaa jonkinlaisia itsetunnon rippeitä. Ihminen joka ei näe itsessään pienintäkään hyvää, ei ole narsistinen, vaan todennäköisesti itsetuhoinen.

Vierailija
6/47 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Tämä on jotain mitä itsekkäät ihmiset hokee itselleen koska kuvittelevat että kaikki on samanlaisia hyeenoja kuin he itse.

Ahaa. No tuletko pesemään mun ikkunat vai oletko itsekäs?

Vierailija
7/47 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseään on niin paljon helpompi ajatella kuin muita. Inhimillistä sinänsä. Sanoisin, että ennemminkin on kyse mukavuudenhalusta kuin narsistisista piirteistä.

Vierailija
8/47 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella ihmisellä on jonkinsortin itsesuojeluvaisto, elämänhalu ja kuoleman pelko.

Vierailija
9/47 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et edes tiedä mitä itsekkyys tarkoittaa. Ja tulisin jos olisit joku jonka tunnen.

Vierailija
10/47 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti tarkoittaa vain itsekästä henkilöä tai itserakkautta. Narsisti ei tarkoita, ettäkö on narsistinen persoonallisuushäiriö.

Jokaisella ihmisellä tulisi olla jollakin tasolla tervettä narsismia, eli itserakkautta ja itsekkyyttä itseään kohtaan.

Jos et ole itsekäs ihminen niin se tarkoittaa vain sitä, että olet ovimatto muille ihmisille, jonka päälle voi kävellä milloin kukin tahtoo. Sellaiset ihmiset usein joutuvat hyväksikäytetyksi ja heillä on todella huono itsetunto.

Vierailija
11/47 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et edes tiedä mitä itsekkyys tarkoittaa. Ja tulisin jos olisit joku jonka tunnen.

Nyt se taidat olla sinä, joka ei ymmärrä mitä itsekkyys tarkoittaa. 

Vierailija
12/47 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä olisi tosi vaikeaa jos ei yhtään olisi. Miten pystyisi käsittelemän mm maailman kärsimyksiä jos ei ajattele lainkaan, että on tärkeintä itse selvitä? Tai yrittämään mitään jos ei ajattele koskaan että kyllä onnustun tässä varmasti vaikka en koskaan ole ennen edes kokeillut? Tietty prosentti itsekeskeisyyttä ja perustelematontakin itsevarmuutta on lähes välttämätöntä onnelisuuteen (kuten on tietysti myös osuus empatiaa ja nöyryyttä).

Vierailija
13/47 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tutustutaan. Aloitetaan siitä mikä sun nimesi on ja sen jälkeen lisään sut facessa kaveriksi.

Vierailija
14/47 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella ihmisellä on jonkinsortin itsesuojeluvaisto, elämänhalu ja kuoleman pelko.

Siinä pisteessä missä voi kuolla voi tosiaan tulla itsesuojeluvaisto esiin. Mutta ihmisenä millä ei ole ollut mitään elämänhalua ja on elossa pelkästään siksi koska lapsilla pitää olla vanhempi niin hyvin matalalla liekillä on eletty. Vaatii ihan hirveitä ponnisteluja ymmärtää mikä se itse on ja aika hyvät perustelut miksi minulla on mukamas joku oikeus mihinkään.

Vierailija
15/47 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa meissä on vähän pahuutta.

Vierailija
16/47 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tutustutaan. Aloitetaan siitä mikä sun nimesi on ja sen jälkeen lisään sut facessa kaveriksi.

Ei kiitos. Olen jo eläkkeellä traumoista ja minua on käytetty ihan riittämiin muiden ihmisten iloksi ja rääkätty heidän huvinaan.

Vierailija
17/47 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä.

Vierailija
18/47 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää ihmisen tietysti omaakin etuaan ajatella, mutta se on eri asia kuin itsekkyys eli se, ettei ota muita huomioon.

Vierailija
19/47 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kiitos. Olen jo eläkkeellä traumoista ja minua on käytetty ihan riittämiin muiden ihmisten iloksi ja rääkätty heidän huvinaan.

No onpas itsekästä. Nyt minun ikkunani jäävät likaiseksi. Voitko lähettää rajaa palveluun? Laita numerosi niin pistän mobilepaylla pyyntöä.

Vai joko ymmärrät mitä on terve itsekkyys?

Vierailija
20/47 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä on pahuus?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme