Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Painon tunne ylävatsalla, pahoinvointi ja ruokahaluttomuus. Useita kuukausia. Lääkäriin?

Vierailija
18.10.2022 |

Jo kuukausia kestänyt painon tunne. Kuin jokin koko ajan koskettaisi rasvakudosta ihon alla. Joskus kihelmöintiä mutta painon tunne on jatkuvaa.
Tämä siis oikealla puolen ylävatsassa.

On myös ollut pahoinvointia. Kuvottaa ja on epämääräisen huono olo aika usein. Jossain vaiheessa pelkäsin olevani raskaana, en ole.

Uutena oireena on tullut ruokahaluttomuus. Ei vain ole nälkä ja vaikka ruokaa tekisi mieli niin täytyn nopeasti. Syön pari haarukallista ja tekisi mieli jo lopettaa. Tämä on erikoista minulle, joka rakastaa ruokaa ja syömistä, parhaimpia nautintoja elämässä.

Välillä jaksan syödä kunnolla, nyt useimmiten tökkii jo nopeasti ja tunnen olevani täynnä. Syömisen jälkeen painon tunne ylävatsalla vielä voimistuu ja on huonovointisuutta.
Tämän lisäksi alkoholikin jota välillä otan, tuntuu lisäävän tuota tunnetta.

En tiedä mitä tämä voisi olla. Nuori olen.
Tässä olen pohtinut jo joitakin viikkoja, kuukausia oikeastaan, että pitäisikö tuosta painon tunteesta mainita lääkärissä. Koskaan aikaisemmin ei tällaista ole ollut.

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa syöpäoireilta, ehdottomasti lääkäriin.

Juuri näitä vastauksia tarkoitin.

Maksa/haimasyöpä oireilee juuri noin. Mutta senpä takia täytyykin mennä kiireesti lääkäriin ja antaa ammattilaisen tehdä diagnoosi. Olen muuten terveydenhuollon ammattihenkilö itsekin.

Ja niin oireilee myös sappi. Esimerkkiruuan (todella rasvainen ruoka) mitä AP sanoi jälkeen tulee selkeät sappioireet. Sappikivut sijaitsee aina oikealla puolella ylävatsaa ja voivat sieltä levätä. 

Sinä et taida olla kuitenkaan lääkäri, ja diagnoosia varten tarvitaan myös kuvantamista ja laboratoriokokeita, joten olepa sinä putkimies nyt vaan ihan hiljaa, ja toivottavasti ap hakeutuu sinne oikean lääkärin pakeille. Joku saattaa vielä uskoakin tuota hölynpölyä ja jäädä odottamaan oireiden pahenemista, tuhoisin seurauksin.

Kuule pelottelija, joka yrittää pelotella AP:ta jollain syövällä. Sen sapin takia pitää mennä myöskin sinne lääkäriin, koska se sappi on leikattava jos tulee oireita. Mutta se sappi on mitä todennäköisempi kuin joku syöpä, mitä sinä näemmä yrität toivoa AP:lle. 

ei jumalauta näitä idioottimaisuuksia, mitä jotkut kirjoittelee. Et sinäkään mikään lääkäri ole, mutta heität heti syöpädiagnoosia. 

Oletko lukutaidoton? Kolmeen kertaan olen neuvonut nimenomaan hakeutumaan sinne lääkärin vastaanotolle, täällä narkit ja sekopäät ja kaikenmaailman hihhulit jakelee suorastaan vaarallisia ohjeita ruokavaliomuutoksista ja vaikka mistä.

Sinä se tässä lukutaidoton olet ja projosoit itseäsi noilla "sekopää narkkari" kommenteilla. 

Jos lukisit mitä kirjoitin aiemmin niin totesin vain, että sen sijaan että se olisi joku syöpä (mitä sinä olit heti ehdottomassa AP:lle) minä totesin vain, että se kuulostaa enemmän sapelta ja sappivaivoilta, kun AP kertoi syömisistään. En sanonut mitään siitä, etteikö lääkäriin pitäisi mennä tai että pitäisi ruokailutottumuksia muuttaa.

Ja johan se AP totesi, että lääkäri oli todennut sen myös kuulostavan sappivaivoilta (jotain, mitä sinä et "ammattilaisena" edes ehdottanut)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi