Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Painon tunne ylävatsalla, pahoinvointi ja ruokahaluttomuus. Useita kuukausia. Lääkäriin?

Vierailija
18.10.2022 |

Jo kuukausia kestänyt painon tunne. Kuin jokin koko ajan koskettaisi rasvakudosta ihon alla. Joskus kihelmöintiä mutta painon tunne on jatkuvaa.
Tämä siis oikealla puolen ylävatsassa.

On myös ollut pahoinvointia. Kuvottaa ja on epämääräisen huono olo aika usein. Jossain vaiheessa pelkäsin olevani raskaana, en ole.

Uutena oireena on tullut ruokahaluttomuus. Ei vain ole nälkä ja vaikka ruokaa tekisi mieli niin täytyn nopeasti. Syön pari haarukallista ja tekisi mieli jo lopettaa. Tämä on erikoista minulle, joka rakastaa ruokaa ja syömistä, parhaimpia nautintoja elämässä.

Välillä jaksan syödä kunnolla, nyt useimmiten tökkii jo nopeasti ja tunnen olevani täynnä. Syömisen jälkeen painon tunne ylävatsalla vielä voimistuu ja on huonovointisuutta.
Tämän lisäksi alkoholikin jota välillä otan, tuntuu lisäävän tuota tunnetta.

En tiedä mitä tämä voisi olla. Nuori olen.
Tässä olen pohtinut jo joitakin viikkoja, kuukausia oikeastaan, että pitäisikö tuosta painon tunteesta mainita lääkärissä. Koskaan aikaisemmin ei tällaista ole ollut.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nythän on hyvä hetki muuttaa ruokailutottumuksiaan. Kokeile syödä nakkien ja karjalanpiirakoiden sijaan vaikkapa kasvisosekeittoa tai salaattiannos. Ehkä kehosi vaan yrittää saada sinut syömään terveellisemmin?

p.s. mikroannos on ihan riittävä, ei ole oire, että siitä täyttyy

Vierailija
22/41 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa syöpäoireilta, ehdottomasti lääkäriin.

Juuri näitä vastauksia tarkoitin.

Maksa/haimasyöpä oireilee juuri noin. Mutta senpä takia täytyykin mennä kiireesti lääkäriin ja antaa ammattilaisen tehdä diagnoosi. Olen muuten terveydenhuollon ammattihenkilö itsekin.

Lähihoitajan koulutuksella ei anneta diagnooseja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksa/haimasyöpä oireilee juuri noin. Mutta senpä takia täytyykin mennä kiireesti lääkäriin ja antaa ammattilaisen tehdä diagnoosi. Olen muuten terveydenhuollon ammattihenkilö itsekin.

Ja niin oireilee myös sappi. Esimerkkiruuan (todella rasvainen ruoka) mitä AP sanoi jälkeen tulee selkeät sappioireet. Sappikivut sijaitsee aina oikealla puolella ylävatsaa ja voivat sieltä levätä. 

Sinä et taida olla kuitenkaan lääkäri, ja diagnoosia varten tarvitaan myös kuvantamista ja laboratoriokokeita, joten olepa sinä putkimies nyt vaan ihan hiljaa, ja toivottavasti ap hakeutuu sinne oikean lääkärin pakeille. Joku saattaa vielä uskoakin tuota hölynpölyä ja jäädä odottamaan oireiden pahenemista, tuhoisin seurauksin.

Kuule pelottelija, joka yrittää pelotella AP:ta jollain syövällä. Sen sapin takia pitää mennä myöskin sinne lääkäriin, koska se sappi on leikattava jos tulee oireita. Mutta se sappi on mitä todennäköisempi kuin joku syöpä, mitä sinä näemmä yrität toivoa AP:lle. 

ei jumalauta näitä idioottimaisuuksia, mitä jotkut kirjoittelee. Et sinäkään mikään lääkäri ole, mutta heität heti syöpädiagnoosia. 

Vierailija
24/41 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateriaksi kuusi nakkia ja karjalanpiirakoita.

Missä vihannekset ja hedelmät?

Vierailija
25/41 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuo ole minun perus ruokavalioni. Olen syönyt viime viikolla myös esim lohta ja perunaa, keittoa ja salaatteja. Ihan itsetehtyjä.

Tiedän, että parantamisen varaa olisi ja aion siihen pyrkiä.

Ps. Minulle ei ole normaalia, että tulen todella täyteen vajaasti syödystä mikroateriasta ja kuvottaa sen jälkeen. Täyteen kyllä mutta ei niin, että etoo.

Nyt varaan ajan lääkärille.

Ap

Vierailija
26/41 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tuo ole minun perus ruokavalioni. Olen syönyt viime viikolla myös esim lohta ja perunaa, keittoa ja salaatteja. Ihan itsetehtyjä.

Tiedän, että parantamisen varaa olisi ja aion siihen pyrkiä.

Ps. Minulle ei ole normaalia, että tulen todella täyteen vajaasti syödystä mikroateriasta ja kuvottaa sen jälkeen. Täyteen kyllä mutta ei niin, että etoo.

Nyt varaan ajan lääkärille.

Ap

Kun mulla oli isot sappikivet, niin en kyennyt edes yhtä leivänpuolikasta syömään ennen kuin tuli huono ja oksettava olo. Ajan mittaan kaikki oireet paheni ja alkoi tulemaan sellaisia isoja kipukohtauksia, jotka eka luulin olevan sydänkohtauksia. 

Vierailija
27/41 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakka jumissa, ei huolta

Vierailija
28/41 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitajan koulutuksella ei anneta diagnooseja.

Eikä elämämkoululaisen. Ja juuri siksi pitää mennä sinne lääkäriin eikä etsiä sekopäiden neuvoja roskapalstalta. Vain lääkäri saa lain mukaan tehdä diagnoosin.

Vierailija
29/41 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja niin oireilee myös sappi. Esimerkkiruuan (todella rasvainen ruoka) mitä AP sanoi jälkeen tulee selkeät sappioireet. Sappikivut sijaitsee aina oikealla puolella ylävatsaa ja voivat sieltä levätä. 

Sinä et taida olla kuitenkaan lääkäri, ja diagnoosia varten tarvitaan myös kuvantamista ja laboratoriokokeita, joten olepa sinä putkimies nyt vaan ihan hiljaa, ja toivottavasti ap hakeutuu sinne oikean lääkärin pakeille. Joku saattaa vielä uskoakin tuota hölynpölyä ja jäädä odottamaan oireiden pahenemista, tuhoisin seurauksin.

Kuule pelottelija, joka yrittää pelotella AP:ta jollain syövällä. Sen sapin takia pitää mennä myöskin sinne lääkäriin, koska se sappi on leikattava jos tulee oireita. Mutta se sappi on mitä todennäköisempi kuin joku syöpä, mitä sinä näemmä yrität toivoa AP:lle. 

ei jumalauta näitä idioottimaisuuksia, mitä jotkut kirjoittelee. Et sinäkään mikään lääkäri ole, mutta heität heti syöpädiagnoosia. 

Oletko lukutaidoton? Kolmeen kertaan olen neuvonut nimenomaan hakeutumaan sinne lääkärin vastaanotolle, täällä narkit ja sekopäät ja kaikenmaailman hihhulit jakelee suorastaan vaarallisia ohjeita ruokavaliomuutoksista ja vaikka mistä.

Vierailija
30/41 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri (digiklinikka) sanoi myös, että sappivaivoilta kuulostaa. Saan ajan vastaanotolle.

Ap

Vierailija
31/41 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittele tänne jos muistat mitä tohtori diagnosoi

Vierailija
32/41 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo kuukausia kärsinyt vaivasta ja nyt tulee mieleen kysellä nettipalstalta pitäisikö mennä lääkäriin. Kuinka typerä voi ihminen olla.

Tää palsta on nykyisin täynnä yhtä tyhmiä.

Ap mikä sua vaivaa että kyselet täältä asioita sen sijaan että oisit menny lekuriin ja valittanut kunnes tutkitaan kunnolla?????

Vierailija
33/41 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa palleatyrältä, nuorille salitreenaajille tulee helposti!

Vierailija
34/41 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tressistä kyse .

Vierailija
35/41 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman muuta lääkäriin! Älä täältä kysele neuvoja, voit saada aika erikoisia vastauksia.

Niin. Sun neuvo on yhtä erikoinen kuin kaikkien muidenkin, mutta juuri Sinun mielipidettäsi pitäisi kuunnella? Narsismia parhaimmillaan.

Vierailija
36/41 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Refluksi tai muu vatsavaiva. Lääkäriin kannattaa mennä.

Vierailija
37/41 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No et kyllä kovin ammattimaiselta kuulosta. Ensimmäisenä pelottelemassa ja lyömässä pahimmat vaihtoehdot potilaalle. Häpeä.

Vierailija
38/41 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niihin pahimpiin on meidän kaikkien kuitenkin syytä olla valmis. Koskaan ei voi tietää.

Vierailija
39/41 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

rintaranka jumissa vaa

Vierailija
40/41 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko olla palleatyrä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan