Minkä takia joku eronnut ei ole ok sen kanssa, että oman exän kanssa alkaisi olla tuttavapariskunnan eronnut osapuoli?
Kun tällaista jo ihan asetelmana paheksutaan. Jos esim. on tunnettu hyvin löyhästi, lähinnä jonkun toisen pariskunnan kautta. Ja jos erossa ei ole *jätettyä* osapuolta, vaan vain kasvu erilleen.
En siis tuollaisessa tilanteessa onneksi ole, mutta minusta se ex asettuu siinä täysin ulkopuolisen onnen tielle.
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
ainaski nainen haluaa nähdä sen itsestä eronneen kurjana ja onnettomana koska itsekeskeisyys sanoo että minä olin tuon tyypin elämän huippukohta ja tietysti sen pitääki kärsiä kun lakkasi olemasta minun, lähes jumal-olennon kanssa.Noin hiukan kärjistäen.
Ei. Uuden naisen fantasioita tuommoiset. Minä olen niin ihana, että kaikki minuun lankeaa. Niinpä niin... 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kavereiden eksiin ei kosketa, eikä exän kavereihin. Jos ei ymmärrä miksi, kannattaa se sanoa heti sille kumppanille ja kavereille, niin tietävät sitten millaisen ihmisen kanssa ovat tekemisissä.
Niin, mutta MIKSI ei? Sehän on EX. Älä sitten eroa, jos et halua, että kumppanisi saattaa vaihtaa tuntuisi.
ap
Mitä tarkoittaa saattaa vaihtaa tuntuisi? Ap:llä taitaa olla todella pahat lukihäiriöt, ja selkesäti myös ymmärryksessä vikaa. Myös aikuisena saa näihin pulmiin apua kunhan vain viitsii hakea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kavereiden eksiin ei kosketa, eikä exän kavereihin. Jos ei ymmärrä miksi, kannattaa se sanoa heti sille kumppanille ja kavereille, niin tietävät sitten millaisen ihmisen kanssa ovat tekemisissä.
Niin, mutta MIKSI ei? Sehän on EX. Älä sitten eroa, jos et halua, että kumppanisi saattaa vaihtaa tuntuisi.
apJokainen saa tuntea, kuten haluaa. Et sinä voi päättää kaikkien muiden puolesta, miten parisuhteet ja niistä eroaminen menee. Kunnioita toisten mielipiteitä.
-eri
Joo saa, kunhan itsekin sitten kunnioittaa sitä, että toiset tuntevat eri lailla kuin hän haluaa.
ap
Kuten sulle jo sanottiin, kerro kavereillesi ja puolisollesi että sinulle on ok että itse, ja he alakvat olemaan eronne jälkeen yhdessä exän/kaverin kanssa, niin ei tule ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ainaski nainen haluaa nähdä sen itsestä eronneen kurjana ja onnettomana koska itsekeskeisyys sanoo että minä olin tuon tyypin elämän huippukohta ja tietysti sen pitääki kärsiä kun lakkasi olemasta minun, lähes jumal-olennon kanssa.Noin hiukan kärjistäen.
Ei. Uuden naisen fantasioita tuommoiset. Minä olen niin ihana, että kaikki minuun lankeaa. Niinpä niin... 😂
Eihän se mikään fantasia ole, lankesihan sinunkin ukkosi häneen kun ero tuli ;)
Juu, kenenkään kaveripiireissä, omassa tai exän kanssa olleen kanssa ei saa alkaa olemaan. Työpaikalla ja harrastusporukoissa sama juttu. Käytännössä ainoa hyväksytty vaihtoehto on mennä tinderiin ja lisätä uppo-outo uusi ihminen fb kaveriksi ja jos on yhteisiä kavereita pitää lempata. Joka kerta. Voi käydä maailma vähän pieneksi aika äkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se mikään fantasia ole, lankesihan sinunkin ukkosi häneen kun ero tuli ;)
No viddy olisikin tullut ero, mutta ei. Ja oli vissiin niin huono kyyti, ettei kehtaa tunnustaa. Antakaa mammat GPS koordinaatit mihin osoitteeseen 🐷 voi lähettää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apMitä tarkoittaa saattaa vaihtaa tuntuisi? Ap:llä taitaa olla todella pahat lukihäiriöt, ja selkesäti myös ymmärryksessä vikaa. Myös aikuisena saa näihin pulmiin apua kunhan vain viitsii hakea.
saattaa vaihtaa tuttuusi, sen piti olla. Puhelin korjailee itsekseen. En viitsinyt korjata, koska asiayhteydestä pitäisi kyllä tajuta.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apJokainen saa tuntea, kuten haluaa. Et sinä voi päättää kaikkien muiden puolesta, miten parisuhteet ja niistä eroaminen menee. Kunnioita toisten mielipiteitä.
-eri
Joo saa, kunhan itsekin sitten kunnioittaa sitä, että toiset tuntevat eri lailla kuin hän haluaa.
apKuten sulle jo sanottiin, kerro kavereillesi ja puolisollesi että sinulle on ok että itse, ja he alakvat olemaan eronne jälkeen yhdessä exän/kaverin kanssa, niin ei tule ongelmia.
En kerro, jokainen saa päätellä asian ihan itse.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ystävättäreni Minna Miestennielijäkö siellä kyselee? Joo, ota vaan ukkoni, mutta muista että ei palautusta. 😁
Ai niin, ja en itse koskisi sun hoitoihin ihan hygieniasyistä.
Minnalle vielä tiedoksi, että en ole ollut yhdenkään sun miehen kanssa. En ennen teidän suhdetta, en teidän suhteen aikana enkä teidän suhteen jälkeen, vaikka ovat kuinka vonganneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä ongelma on siinä, että pariskunnat tietävät toisistaan ja toistensa historiasta paljon hirveän intiimejä asioita. Ne väistämättä sisältävät aikaisempien parisuhteiden asioita, j ane taas väistämättä ovat myös minun asioitani, vaikka en enää ole tuossa suhteessa mukana. Voivat olla parisuhteeseen liittyviä, tunteisiin, seksiin, työhön, epåvarmuuksiin, terveyteen yms liittyviä tai ihan arkipäiväisiä asioita, mutta kuitenkin sellaisia, joista en puhu oman perheen ulkopuolelle. Ne eivät kuulu exäni uuteen suhteeseen mitta kyllä ne kuitenkin jossain välissä voivat puheeksi ohimennen tulla. Esim kuinka paljon vapaampi on nyt uuden naisen kanssa kun ei tarvi miettiä, miten kylmäsäilytettävät lääkkeet saa matkalle mukaan. Tai että se exä (minä) ei voi hakea lapsia paikasta y koska se ei puuttuvan varpaan takia pääse kävelemään sinne. Tai se exä (minå) käyttäytyy tietyllä tavalla, koska sen työnantaja vaatii ja se on liian pelkuri ollakseen välittämättä.
Ei ole kiva ajatella, että uuden pariutumisen myötä joku muu tietää minun intiimejä asioitani ja vielä hirveämpää on se, että se joku on joku tuttu!
Tulee vain mieleen, että millä tolalla luottamus on aiemmassa suhteessa ollut, jos siinä ei ole voinut luottaa kumppaninsa tajuavan, että noille itsen kokemille asioille on jokin syy? Että hän on tosi halpamainen ihminen, jos pitää niitä joinain heikkouksina.
apLuulet näin rationaalisesti ajatellen. Ja yhtä rationaalisesti ajatellen sinulla "ei ole mitään salattavaa". mutta asia on ihan toinen silloin kun sen sijasta, että nämä tiedot olisi sinun intiimillä partnerillasi - johon tosiaan luotit, ja jonka kanssa jaoit intiimin elämäsi - ne leviävätkin sen sinun ex-partnerisi nykyiselle kumppanille, johon sinulla ei koskaan ole ollut noin intiimiksi tarkoitettua ja luottavaista suhdetta. Joka on sinulle ulkopuolinen, muttei kuitenkaan niin tuntematon, että asian voisi vain unohtaa. Näiden asioiden, ei tarvitse olla mitään suuria noloja saialaisuuksia, vaan yksinkertaisesti vain sellaista tietoa, jota et haluaisi kaikille levitellä.
Minun on jotenkin vaikea uskoa kahden aikuisen ihmisen saavan mielihyvää siitä, että käyttävät aikaa sen pohtimiseen, että heidän aikaisemmilla kumppaneillaan on ominaisuuksia, joille nämä eivät mitään voi ja jotka ovat jotenkin *huonoja* tai näitä heikommiksi ihmisinä tekeviä.
Sen tasoisille ihmisille annan itse ainakin piut paut, niin epäkypsää sellainen olisi.
Se voisi vähän ajatuksena satuttaa, että ex hakisi arvostusta ja hyväksyntää siltä uudelta luettelemalla minun tyhmyyksiäni. Mutta koska sellainen kielii tyhjyydestä kyseisen ihmisen sisällä, ei ole syytä pahemmin ahdistua. Se suhtautuminen ei kerro minusta ihmisenä yhtään mitään.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä ongelma on siinä, että pariskunnat tietävät toisistaan ja toistensa historiasta paljon hirveän intiimejä asioita. Ne väistämättä sisältävät aikaisempien parisuhteiden asioita, j ane taas väistämättä ovat myös minun asioitani, vaikka en enää ole tuossa suhteessa mukana. Voivat olla parisuhteeseen liittyviä, tunteisiin, seksiin, työhön, epåvarmuuksiin, terveyteen yms liittyviä tai ihan arkipäiväisiä asioita, mutta kuitenkin sellaisia, joista en puhu oman perheen ulkopuolelle. Ne eivät kuulu exäni uuteen suhteeseen mitta kyllä ne kuitenkin jossain välissä voivat puheeksi ohimennen tulla. Esim kuinka paljon vapaampi on nyt uuden naisen kanssa kun ei tarvi miettiä, miten kylmäsäilytettävät lääkkeet saa matkalle mukaan. Tai että se exä (minä) ei voi hakea lapsia paikasta y koska se ei puuttuvan varpaan takia pääse kävelemään sinne. Tai se exä (minå) käyttäytyy tietyllä tavalla, koska sen työnantaja vaatii ja se on liian pelkuri ollakseen välittämättä.
Ei ole kiva ajatella, että uuden pariutumisen myötä joku muu tietää minun intiimejä asioitani ja vielä hirveämpää on se, että se joku on joku tuttu!
Tulee vain mieleen, että millä tolalla luottamus on aiemmassa suhteessa ollut, jos siinä ei ole voinut luottaa kumppaninsa tajuavan, että noille itsen kokemille asioille on jokin syy? Että hän on tosi halpamainen ihminen, jos pitää niitä joinain heikkouksina.
apLuulet näin rationaalisesti ajatellen. Ja yhtä rationaalisesti ajatellen sinulla "ei ole mitään salattavaa". mutta asia on ihan toinen silloin kun sen sijasta, että nämä tiedot olisi sinun intiimillä partnerillasi - johon tosiaan luotit, ja jonka kanssa jaoit intiimin elämäsi - ne leviävätkin sen sinun ex-partnerisi nykyiselle kumppanille, johon sinulla ei koskaan ole ollut noin intiimiksi tarkoitettua ja luottavaista suhdetta. Joka on sinulle ulkopuolinen, muttei kuitenkaan niin tuntematon, että asian voisi vain unohtaa. Näiden asioiden, ei tarvitse olla mitään suuria noloja saialaisuuksia, vaan yksinkertaisesti vain sellaista tietoa, jota et haluaisi kaikille levitellä.
Minun on jotenkin vaikea uskoa kahden aikuisen ihmisen saavan mielihyvää siitä, että käyttävät aikaa sen pohtimiseen, että heidän aikaisemmilla kumppaneillaan on ominaisuuksia, joille nämä eivät mitään voi ja jotka ovat jotenkin *huonoja* tai näitä heikommiksi ihmisinä tekeviä.
Sen tasoisille ihmisille annan itse ainakin piut paut, niin epäkypsää sellainen olisi.
Se voisi vähän ajatuksena satuttaa, että ex hakisi arvostusta ja hyväksyntää siltä uudelta luettelemalla minun tyhmyyksiäni. Mutta koska sellainen kielii tyhjyydestä kyseisen ihmisen sisällä, ei ole syytä pahemmin ahdistua. Se suhtautuminen ei kerro minusta ihmisenä yhtään mitään.
ap
Vielä, että jos jokin asia tekee toisen ihmisen heikommaksi, niin se on asia, mille hän itse ei voi mitään. Tahallista huonoutta ei ole, tai en ainakaan itse ikinä pariutuisi tahallaan huonon kanssa.
Joten sellaiselle naureskelu on niin pienisieluista, että olisi voitto (itselle ihmisenä verrattuna naureskelijaan) todeta se.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Itsekeskeisyys on naisilla universaali ilmiö. Sama kuka jätti ja kenet.
No niin. Sitä on menty kuuntelemaan kootut tilitykset ja nyt säälittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
apKuten sulle jo sanottiin, kerro kavereillesi ja puolisollesi että sinulle on ok että itse, ja he alakvat olemaan eronne jälkeen yhdessä exän/kaverin kanssa, niin ei tule ongelmia.
ap
No sitten olet huono kumppani ja ystävä jos tuollaista mielenmaisemaa täytyy pimittää heiltä.
Taitaa olla bromance tulilla. Sehän olisi hieno vastaisku matriarkaatille. Hyvä pojat! 🔥🔥🔥
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
apNo sitten olet huono kumppani ja ystävä jos tuollaista mielenmaisemaa täytyy pimittää heiltä.
Miten niin? Ei minua haittaa, jos joku luulee, ettei minun eksääni saa koskea. En ole ketään kieltänyt.
ap
Vierailija kirjoitti:
Eli on vaikkapa 4 pariskuntaa, jotka tuntevat yhden pariskunnan kautta toisensa. Yksi pari eroaa, jäävät (tai ainakin toinen, sanotaan nainen) sinkuiksi. Toinen pari eroaa ja näistä miehen ja sen aiemman sinkun välille syntyy uusi suhde. Sitä tarkoitin.
Niin käsittääkseni näin *ei saa toimia*, vaikka kyseessähän ovat eronneet ihmiset.
ap
aha. No tätä en kyllä mitenkään saanut irti aloituksesta. Mutta joo, ehkä siinä on se ongelma, ettei haluaisi nähdä exäänsä enää mikäli tämän joukkion kaikki osapuolet edelleen pyörivät yhdessä. Ehkä se vaatii aikaa että kaikki sopeutuvat uuteen tilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraan läheltä tällaista tapausta. Perheenäiti jätti miehensä ja lapsensa (tai on yhteishuoltajuus mutta isä lähivanhempi), ja aloitti suhteen ystävä-ex-pariskunnan miehen kanssa. Kyseinen mies on todellinen häntäheikki, sarjasuhteilija ja -pettäjä. Nyt on merkit ilmassa, että mies alkaa saada tästäkin suhteesta tarpeekseen, ja jälki on rumaa mitä tämän naisen käytöksestä voi päätellä. Alkaa nimittäin olla melko hysteerinen, ja vikaa löytyy kaikista muista paitsi itsestä.
Miten nainen käyttäytyy siis? Epäiletkö, että tämä häntäheikki pettää nyt tätä uutta naistansa?
Ainakin mun tuntemalla Romeolla on kolmas muija kierroksessa. Ihan älyttömän surullista naisten kannalta, kun jokainen luulee olevansa se oikea.
Luulet näin rationaalisesti ajatellen. Ja yhtä rationaalisesti ajatellen sinulla "ei ole mitään salattavaa". mutta asia on ihan toinen silloin kun sen sijasta, että nämä tiedot olisi sinun intiimillä partnerillasi - johon tosiaan luotit, ja jonka kanssa jaoit intiimin elämäsi - ne leviävätkin sen sinun ex-partnerisi nykyiselle kumppanille, johon sinulla ei koskaan ole ollut noin intiimiksi tarkoitettua ja luottavaista suhdetta. Joka on sinulle ulkopuolinen, muttei kuitenkaan niin tuntematon, että asian voisi vain unohtaa. Näiden asioiden, ei tarvitse olla mitään suuria noloja saialaisuuksia, vaan yksinkertaisesti vain sellaista tietoa, jota et haluaisi kaikille levitellä.