Miten voi saada parikymppisenä uusia kavereita/ystäviä
Opiskelut on nyt opiskeltu ja työttömänä ollaan, toistaiseksi en ole kelvannut mihinkään töihin. Opsikeluistakaan ei saanut oikeen kavereita, koska heilläkin oli oma porukkansa jo valmiiksi. Minulla on ollut kavereita viimeks ala-asteella. Nyt se on alkanut surettamaan, kun ei ole ketään, ketä pyytää johonkin. Avopuoliso minulla on, mutta hän käy töissä. Vietän päivät pitkät yksin kotona, kun hän on töissä. Avopuolisokin on pyytänyt, että kävisin välillä jossain, kun hänkin haluaisi olla yksin kotona välillä. Mitä tehdä? Mistä voisi enää saada kavereita tämän ikäisenä? Harrastan avopuolisoni kanssa kuntosalia, mutta siellä käy niin paljon porukkaa aina, ettei siellä kohtaamisia oikein tapahdu. Tavallaan koen sen vääryytenä, että koen itseni yksinäiseksi, kun minulla on kumminkin avoliitto.
Ei vain ole minkäänlaista käsitystä, missä voisi saada kavereita ja missä nuoret ylipäätään käy täällä.
Kommentit (6)
Menet vain töihin. Työt ovat tärkeämpiä kuin kaverit.
Ei voi saada ainakaan Suomessa. Tästä oli pitempi ketju muutama päivä sitten ja siellä tuli ilmi, että lapsuuden jälkeen ei enää uusia ystäviä oteta. Opiskeluajat se viimeinen mahdollisuus. En tiedä katosiko se ketju kokonaan vai hautautuiko vaan muiden alle.
Voisitko avopuolison kaveripiirin avulla löytää itsellesi ystävän? Avopuolison kaverien kumppaneista saattais löytyä joku potentiaalinen ystävä tai jos teidät on kutsuttu avopuolison kaverin pikkujouluihin niin niissä voi helposti tehdä tuttavuutta
Vierailija kirjoitti:
Voisitko avopuolison kaveripiirin avulla löytää itsellesi ystävän? Avopuolison kaverien kumppaneista saattais löytyä joku potentiaalinen ystävä tai jos teidät on kutsuttu avopuolison kaverin pikkujouluihin niin niissä voi helposti tehdä tuttavuutta
Ei hänelläkään oikein ole kavereita. Yhteen entiseen työkaveriin pitää yhteyttä satunnaisesti. Hän ei koe sitä ongelmaksi, koska hänelle riittää työkaverit.
Ap
Mene töihin niin itsetunto kohoaa. Sitten alat harrastamaan ilman miestäsi ja sieltä löytyy kavereita. Ja jos alatte saada lapsia niin sitäkin kautta löytyy uusia tuttuja. Olet itse aktiivinen vaikka kukaan ei sinuun päin olisikaan. Siitä se sitten lähtee.
Ryhdy itse ystäväksi yksinäiselle tai pydä itse ystävä itsellesi. Punanen risti. Selaa Diakonisa Laitoksen sivuja,löydät etsimäsi sietä. Kuin Helsinki Mission. Kirkon diakonilta. Ei tarvitse kulua kirkkoon. Koulutavat myös ilmaiseksi ystäväksi yksinäisille. Joka lähiö on asukastalot ja toimintaa. Katso missä on lähiösi asukastalo. Kuin kaupunki osasi F.B sivut kirjautumatta näet tapahtumat ilmaiset, kuin aktiviteetit. Näe vähän itse asian eteen vaivaa. Sairaalat kouluttaa kuin palvelutalot ihmisiä ystäväksi yksinäisille niissä oleville.