Los Angelesissa matkailleet
Mikä kaupungissa kannattaa tehdä ja mikä siellä on näkemisen arvoista? Miten Los Angeles eroaa Yhdysvaltojen muista kaupungeista? Kerro parhaat vinkit.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et tarvitse autoa, julkisilla pärjää. Metrossa on turvallista, kunhan katsoo ettei ketään sekopäätä ole lähellä. Bussissa meni kaikki myös hyvin, paitsi kerran sitä joutui odottamaan tosi pitkään.
-Luonnontieteellinen museo on upea, sinne kannattaa varata aikaa.
-Hollywood Boulevardilla kivoin drinkkipaikka on pieni ja legendaarinen Frolic Room
- Jos tykkää true crimesta, niin samalla kadulla on alan museo House of DeathNarkkeja ja kodittomia on tosiaan paljon.
Ohiksena huutelen, mutten ole koskaan nähnyt leffoissa/sarjoissa LA:n metroa.
Hollywoodin metroasema aukesi vasta 2000, eikä ne metroalueet ehkä juuri niitä houkuttelevimpia ole. Ei ole Beverly Hillsissä metroa, ei.
Mutta kukin tavallaan, itse olen aina nauttinut auton tarjoamasta vapaudesta ja mahdollisuudesta nähdä niin monia eri alueita laajemmin Los Angelesissa, kun on auto käytössä.
Etenkin jos haluaa istua lomansa ruuhkassa hohhoo.
Los Angelesin metro näkyy Heat-elokuvan alkukohtauksessa.
Universalin studiot on ehdoton käyntikohde ja samoin se paikallinen tähtitorninmäki! Leffojen kuvauspaikkoja on hauska käydä bongailemassa, vaikka onhan ne yleensä aika erilaisia todellisuudessa kuin siinä elokuvassa :P
Hollywood kylteille kävely ja Griffithpark observatorioineen oli paras. Ja rannat on kivat.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kahdesti käynyt Losissa ja molemmilla kerroilla olen käynyt nauttimassa Sunset Stripin nostalgiasta. Whisky-a-Go-Go on ehdoton rockfanin mekka, mikäli männävuosien musiikista olet kiinnostunut. Toki yhäkin siellä on livebändejä harvase päivä.
Seiskan lukija Kaakkois-Suomesta vieraili joulukuussa Los Angelesissa ja Las Vegasissa. Mies, joka ei halua nimeään julki, kertoo matkan olleen mukava ja sujuneen autoillen sekä nähtävyyksiä katsellen.
Losissa lomalainen päätti lähteä tutustumaan paikalliseen yöelämään. Ja mikä olisikaan parempi kohde, kuin legendaarinen Rainbow Bar&Grill osoitteessa 9015 Sunset Blvd, West Hollywood!
🤘🤘🤘
https://www.seiska.fi/Uutiset/Suomalaismiehen-Kalifornian-reissun-kruun…
Vierailija kirjoitti:
Hollywood kylteille kävely ja Griffithpark observatorioineen oli paras. Ja rannat on kivat.
Griffith:
Kannattaa käydä katsomassa Munakarvamuseo Santa Anassa. Mm. Elviksen ja JFK:n pjuubsit. Ja jonkun kolmannen tyypin, en muista nimeä. Kalifornian kirjastosta kannattaa lainata rullaluistimet ja ajaa Dork Lakelle hiihtämään tms. Tosin kun itse kävin niin siellä kuvattiin juuri "Alvari peukalokyytikyrvän" uutta komboleffaa, joka perustuu hänen vanhaan klassikkoon: "Die Hard linnut 7".
Bensa on halpaa. Metsäpaloon riittävä määrä (10 gallonaa) 60 puntaa. Käykää myös kalkarokäärmeretriitissä. Siinä punaisessa. Niin ja Mila Kunis päivystää tiistaisin golfhousuissa ja sandaaleissa klo 13 turistien iloksi K-Townissa.
Idioottien kaupunki. Täynnä fägäreitä ja joka paikassa s**tanan sateenkaaria (ei luonnon-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kahdesti käynyt Losissa ja molemmilla kerroilla olen käynyt nauttimassa Sunset Stripin nostalgiasta. Whisky-a-Go-Go on ehdoton rockfanin mekka, mikäli männävuosien musiikista olet kiinnostunut. Toki yhäkin siellä on livebändejä harvase päivä.
Seiskan lukija Kaakkois-Suomesta vieraili joulukuussa Los Angelesissa ja Las Vegasissa. Mies, joka ei halua nimeään julki, kertoo matkan olleen mukava ja sujuneen autoillen sekä nähtävyyksiä katsellen.
Losissa lomalainen päätti lähteä tutustumaan paikalliseen yöelämään. Ja mikä olisikaan parempi kohde, kuin legendaarinen Rainbow Bar&Grill osoitteessa 9015 Sunset Blvd, West Hollywood!
🤘🤘🤘
https://www.seiska.fi/Uutiset/Suomalaismiehen-Kalifornian-reissun-kruun…
Siinä on kyllä kaksi onnetonta. Toinen täysin turvonnut ja uransa viemäristä vetänyt narkkari ja toinen mätänee linnassa lopun ikäänsä ja on tiettävästi dementoitunutkin. Niin se maine karisi molemmilta ja ihan oma syy!
LA ei kiinnosta oikeastaan muun kuin elokuvateollisuuden puolesta. Muuten suuntaisin New York/Washington suunnalle tai sitten syvään etelään.
Kiva kuulla että muutamalla on onnistuneita kokemuksia julkisten käytöstä. Tuo kaupunki kiinnostaisi mutta oon aina luullut että auto on "välttämätön". En uskalla ajaa edes Helsingissä saati sitten Los Angelesissa :D
Mitä leffojen kuvauspaikkoja Losissa on? Oletteko käyneet katsomassa Melrose Place TV- sarjan kuvauspaikkaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et tarvitse autoa, julkisilla pärjää. Metrossa on turvallista, kunhan katsoo ettei ketään sekopäätä ole lähellä. Bussissa meni kaikki myös hyvin, paitsi kerran sitä joutui odottamaan tosi pitkään.
-Luonnontieteellinen museo on upea, sinne kannattaa varata aikaa.
-Hollywood Boulevardilla kivoin drinkkipaikka on pieni ja legendaarinen Frolic Room
- Jos tykkää true crimesta, niin samalla kadulla on alan museo House of DeathNarkkeja ja kodittomia on tosiaan paljon.
Ohiksena huutelen, mutten ole koskaan nähnyt leffoissa/sarjoissa LA:n metroa.
Hollywoodin metroasema aukesi vasta 2000, eikä ne metroalueet ehkä juuri niitä houkuttelevimpia ole. Ei ole Beverly Hillsissä metroa, ei.
Mutta kukin tavallaan, itse olen aina nauttinut auton tarjoamasta vapaudesta ja mahdollisuudesta nähdä niin monia eri alueita laajemmin Los Angelesissa, kun on auto käytössä.
Semmonenki keksintö ku taksi on ollu olemassa jonkun aikaa. En tiiä ootko ikinä kuullu.
Vierailija kirjoitti:
LA ei kiinnosta oikeastaan muun kuin elokuvateollisuuden puolesta. Muuten suuntaisin New York/Washington suunnalle tai sitten syvään etelään.
Meitä ei kiinnosta kiinnostaako sua
Olen ollut losissa 2 kuukautta. Siellä pitää olla auto, välimatkat on pitkiä ja ruuhkat isoja monessa paikkaa. Beverly hills kannattaa tsekata. Kalliita kauppoja siellä on että jos haluaa kalliin käsilaukun ostaa. Rannalla venice beach on mukava paikka ja porukkaa riittää. Hollywood kyltillä kannattaa käydä. Kodittomia on paljon ja siks myös huumeiden käyttäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Idioottien kaupunki. Täynnä fägäreitä ja joka paikassa s**tanan sateenkaaria (ei luonnon-)
Ja oot itse ollut siellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu kerran nähty, ei tarvi toiste mennä. Todella kodittomia narkkareita täynnä. Auto on ehdoton.
Joutuuko siellä pelkäämään, että tulee ryöstetyksi tms.? Lontoossa inhoan sitä, että ihmisiä makaa makuupusseissa kaduilla ja vetää kamaa keskellä katua. Ei ole tottunut Suomessa siihen, että kodittomat ovat ihan kaupungin keskustassa majoittumassa makuupusseissa. Ihmisparat.
Eikvätkö he olisi ihmisparkoja, jos olisivat jossain syrjässä, niin ettet sinä joudu heitä näkemään?
Itse suosin myös bussia ja metroa Losissa. Jos auton vuokraa täytyy varautua järjettömään liikenteeseen. Meillä kesti West-Hollywoodista lähes 2h Venice Beachille jonne ei ole kuin reilu 20km. Parkkipaikan löytäminen kesti sekin.