Miksei puhelinmyyntiä laiteta kuriin?
Muistan vielä hämärästi ajan kun iloisena vastasin puheluun, vaikka en tunnistanut numeroa; joskus joku vanha tuttu tavoitteli ja oli ihanaa jutella. Nyt jos numeroa ei tunnista, niin en vastaa kun siellä on melkein aina myyjä, joka ei vaan luovuta. Musta se on ahdistavaa.
Muutama päivä sitten puhelin soi ja yrityksiä oli peräkkäin 3 nopealla rytmillä. Lopulta vastasin. Siellä oli opettaja, joka ilmoitti,
että lapselle oli käynyt onnettomuus ja ambulanssi on tilattu kouluun. Mun lapsi oli sanonut koululla, ettei äiti
vastaa kun ne on aina myyjät kun soittelee
Miksi ihmeessä ei tehdä pakolliseksi, että puhelimessa näkyisi, että myyjä on liikkeellä!
Kommentit (18)
Mulla on salainen numero joten puhelinmyyjät eivät soittele.
Näin paljon vaivaa torpatakseni kaikki asiattomat soittelijat. Tietojenluovutuskielto ajoneuvorekisteriin ja väestörekisteriin auttoi jo paljon. Lisäksi kysyin joka puhelun aikana, mistä heillä on minun puhelinnumeroni - ja lähetin yritykseen sähköpostin, jossa kielsin yhteystietojeni käyttämisen uhaten kuluttajansuojaviranomaisilla, jos yhteystiedon myynti jatkuu.
Nyt on ollut ihana rauha jo reilut kaksi vuotta.
Miten ihmeessä tuo tehtäisiin ap?
Selitä se meille kaikille, kun kerran olet niin viisaas olevinasi.
Mistä helvetistä puhelinoperaattori voi muka tietää, kuka sulle milloinkin soittaa.
Kannattaa hankkia puhelinmyyntikielto, niin soitot loppuu lähes kokonaan.
https://www.asml.fi/kieltopalvelut/
Jos joku sitten soittaa, voi ärähtää, että mitä mulle soitat, mulla on puhelinmyyntikielto. Siinä vaiheessa yleensä lyövät puhelimen korvaan. Jos eivät lyö, niin kannattaa selittää GDPR:stä ja pyytää kirjaamaan ylös, etteivät jatkossa enää soittele heidän puljustaan.
En ymmärrä miksei voi vastata ja sanoa kiitos ei ja luuri kiinni? Äitini on missannut monia tärkeitä puheluita kun on tämä periaate ettei vastaa kun joskus joku myyjä soittaa. Plääh.
Nyt kannattaa muuttaa ajatusta. Minä sanon heti myyjälle, että en osta nyt mitään. Laitan luurin kiinni.
Minä laitan samantien numeron estoon kun myyjä soittaa tai näen että on myyjä.
Nähtävästi on kuitenkin numeroita, joita ei voi estää, koska puhelu tuli viimeksi estosta huolimatta läpi. Ärsyttävää
Robinsonkielto on ilmainen ja kestää 3 vuotta kerrallaan.. On ollut jo vuosikausia käytössä, tosin joku sanoi muutaman kerran että kaikissa ei näy tuo kielto mutta ovat ruksittaneet sen sitten kun olen sanonut että on robinson kielto.
Ei soittoja kirjoitti:
Robinsonkielto on ilmainen ja kestää 3 vuotta kerrallaan.. On ollut jo vuosikausia käytössä, tosin joku sanoi muutaman kerran että kaikissa ei näy tuo kielto mutta ovat ruksittaneet sen sitten kun olen sanonut että on robinson kielto.
Ei ne soittajat mitään ruksittele. Myyjät eivät soita vaan ohjelmistot, myyjille vaan yhdistyy puhelu, kun joku vastaa ja myyjät eivät saa merkitä yhtään mitään rekisteritietoja asiakkaista. Näin minulle kertoi kesätöissä jossain ö-lehtien myynnissä ollut tuttu
Vierailija kirjoitti:
Jos joku sitten soittaa, voi ärähtää, että mitä mulle soitat, mulla on puhelinmyyntikielto. Siinä vaiheessa yleensä lyövät puhelimen korvaan. Jos eivät lyö, niin kannattaa selittää GDPR:stä ja pyytää kirjaamaan ylös, etteivät jatkossa enää soittele heidän puljustaan.
Sanoman myyjiin ei muuten tepsi.
Koska puhelinmyynti on Kokoomuksen suojelemaa laillista liiketoimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Koska puhelinmyynti on Kokoomuksen suojelemaa laillista liiketoimintaa.
Kokkareisimmat geelitucat on puhelin-tai liittymämyyjiä. Oikein semmoista lipevää sorttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoman myyjiin ei muuten tepsi.
Eivät kyllä minulle soittele, vaikka sanomilla on minun puhelinnumeronikin. Tilailen aina välillä ilmaisia näytenumeroita. Jostain puhelinmyyntifirmasta ovat hieman nikotelleet, että pitää ottaa yhteyttä kustantajaan.
Nythän on tulossa, että pitää saada kirjallinen tilausvahvistus, jos jotain erehtyykin tilaamaan ja sen saatua voi vielä perua tilauksen.
Vierailija kirjoitti:
Näin paljon vaivaa torpatakseni kaikki asiattomat soittelijat. Tietojenluovutuskielto ajoneuvorekisteriin ja väestörekisteriin auttoi jo paljon. Lisäksi kysyin joka puhelun aikana, mistä heillä on minun puhelinnumeroni - ja lähetin yritykseen sähköpostin, jossa kielsin yhteystietojeni käyttämisen uhaten kuluttajansuojaviranomaisilla, jos yhteystiedon myynti jatkuu.
Nyt on ollut ihana rauha jo reilut kaksi vuotta.
Tein saman jo kymmenisen vuotta sitten, hyvin on ollut hiljaista myyntirintamalla kaikki nämä vuodet. Näiden lisäksi kannattaa lakata laittamasta numeroaan kaiken maailman kysely- ja arvontalanketteihin ja luoda ns. huuhaa-sähköposti vain kyseistä käyttöä varten.
puhelinmyynti on kotirauhan häirintää ja puhelinmyyjät pitäisi tuomita teloitettaviksi
Mulla on sama ärsytys.
Mulle sanottiin sairaalasta, että jos leikkaus siirtyy, niin he soittavat. Käskin laittaa mielummin tekstiviestin ja/tai soittopyynnön