Missä kohdassa on vyötärö?
Katsoin jotain muotipläjäystä, jossa puhuttiin vyötärömittaisista housuista ja vyötäröpituisista paidoista. Vyötärö ilmeisesti tarkoitti aivan kylkiluiden alapuolta eli huomattavasti navan yläpuolta.
Minä olen mieltänyt vyötärön olevan se uuman kapein kohta. Itselläni se on juuri navan kohdalla tai sentin pari alapuolella. Siksi en olekaan ymmärtänyt, kun porukka puhuu vyötäröhousuista ns. kainaloon vedettyinä. Nyt noitten kuvien myötä ehkä aukeni tämäkin juttu.
Mutta olenko siis itse poikkeuksellisen matalavyötäröinen vai miten teillä muilla?
Kommentit (18)
"Mittauskohta on kyljissä alimman kylkiluun ja suoliluun harjun puoliväli (kuva 1). Mittanauhan tulee olla vaakasuorassa eli yhtä korkealla edestä, takaa ja sivuilta. Mitattaessa painon tulee olla tasan molemmilla jaloilla. Ensin hengitetään sisään ja sitten ulos ja mittanauhan lukema katsotaan uloshengityksen lopuksi. Mittanauha ei saa mitattaessa kiristää eikä olla liian löysällä."
T. Käypä hoito
Mulla on kapein kohta juuri rintojen alapuolella joten kaikki housut, myös korkeavyötäröiset, tuntuu lantiohousuilta. 2000-luvun alussa en pystynyt edes pitämään niitä muodissa olleita oikeita matalavyötäröisiä farkkuja kun ne näyttivät enemmän kuin vesirajafarkuilta tai rahvaanomaisemmin sanottuna p*illufarkuilta.
vyötärö on se kohta missä ei ole luita.
Vyötärö on sentti pari navan yläpuolella.
Ollut aina.
Sillä ei ole merkitystä, jos ylempänä tai alempana on kapempaa, niin ei se vyötärö sinne siirry.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kapein kohta juuri rintojen alapuolella joten kaikki housut, myös korkeavyötäröiset, tuntuu lantiohousuilta. 2000-luvun alussa en pystynyt edes pitämään niitä muodissa olleita oikeita matalavyötäröisiä farkkuja kun ne näyttivät enemmän kuin vesirajafarkuilta tai rahvaanomaisemmin sanottuna p*illufarkuilta.
Vyötärö ei ole automaattisesti "se kapein kohta" - nykyihmiset ovat kadottaneet vyötärönsä, koska emme liiku riittävästi mutta syömme liikaa.
Vyötärö on n 3cm navan yläpuolella siinä juuri kylkiluiden alareunassa.
Se vyötärö ei oikeasti muuta sinne tissien alle vaikka nostaisi vyönsä sinne (just oli toisessa Iltalehdestä jostain some-"influensserista" joka (muka...) hoikistui näppärästi muutamassa hetkessä käsittämättömän paljon kun laittoi oikean kokoiset kalsarit ja jonkun hirveän hapsuvyön sinne tissihiki-tasolle.
Ei kyl oikeasti laihtunut mun silmissä yhtään. Pallomaha mikä pallomaha.
Vierailija kirjoitti:
Peniksessä ei ole luita. Muualla on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellähän on ahdasta jos aivojen lisäksi löytyy miesten kadonnut vyötärö...
Pippa Laukka siinä laihdutusohjelmassa mittasi ihan oudosti niitä painonpudottajia, varsinkin naisia. Alkumittauksen hän teki aivan oikein siitä pari senttiä navan yläpuolelta paitsi, että hän roikotti mittanauhaa selänpuolelta, joten senttejä tuli monta ylimääräistä. Viimeisen mittauksen hän teki vatsalihavalta heti rintojen alta, joka on aina vatsakkaalla se vartalon kapein kohta.
Näin hän sai henkilön mukamas "vyötärön" ympäryksen jopa 20 senttiä pienemmäksi. Oikeasti vyötärö oli ehkä kaventunut muutaman sentin. Kerran otin puhelimella kuvan molemmista mittauksista ja niissä näkyy, miten mittaukset Pippa otti eri kohdista vartaloa. Tosi noloa. Luuleeko hän katsojia tyhmiksi.
VierailijaVyötärö on sentti pari navan yläpuolella.[/quote kirjoitti:
Jos olet katsonut hengenvaarallisesti lihava-ohjelmaa, huomaat, että napa saattaa sijaita myös n. polven korkeudella.
Vierailija kirjoitti:
Navan kohdalla, siinä lantioluiden yläpuolella.
VYÖN KOHDALLA. vöy. vyötärö, vyöstä vyötärö sana tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellähän on ahdasta jos aivojen lisäksi löytyy miesten kadonnut vyötärö...
Aiai, ja herra karhulla myös luut... 🐻
Vierailija kirjoitti:
Ei edes selkärankaa?
Mun vyötärö on kylkiluiden päällä.
Jos vyötärö on kapein kohta niin mulla se on kyllä myös tosi ylhäällä, heti kylkiluiden alapuolella. Napa on paaaljon alempana.
Riippuu mitattavasta. Vyötärön ympärys kuuluu mitata hieman navan yläpuolelta, mutta Pippa Laukan mukaan Meiju Suvaksen vyötärö on muutama sentti tissiliivien alapuolelta
Peruspunkerolle suominaiselle se onkin vaikea määriteltävä.
Navan kohdalla, siinä lantioluiden yläpuolella.