Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen ikuinen tuittupää enkä tiedä mitä teen itselleni

Vierailija
17.10.2022 |

Suutun ja pahoitan mieleni todella helposti ja itsehillintäni on huono. En saa käytöstäni kuriin tunnekuohuissa. Terapiaa kokeilin, muistaakseni oli kognitiivinen, mutta mitään hyötyä en siitä saanut. Se vaatisi sen, että omistaisin jonkinlaisen itsekurin.

Miten saan itseni hallintaan? Pelkään oikeasti, että pilaan sekä oman että muiden elämän raivokohtauksillani. Negatiiviset tunteet vievät järkeni mennessään.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävakaa persoonallisuushäiriö? Tasoittuu yleensä iän ja elämänkokemusten myötä.

Vierailija
2/25 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaa ensin lakata kutsumasta itseään tuittupääksi.

Se kuulostaa liian positiiviselta, lähinnä joltain pikku Myyltä.

Oikeasti kyse on itsehillinnän puutteesta ja riivinrautana huutamisesta. Pyydäpä joku kuvaamaan kun olet pahimmillasi, ja katso sitten muutama tunti putkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep - tuittupää on jotenkin lapsekkaan söpöstelevä. Kai sinä nyt aikuisena pystyt säätelemään käytöstäsi etkä laita sitä jonkun lässynlää-hupsuilun piikkiin. Tuskin paskot tai kuset housuihisi, vaikka et kotivessan likellä sattuisi olemaan? Tai heitätkö raivarit, jos kaupan hyllyltä puuttuu just se sun ihku oma pussinuudelilaatu?

Vierailija
4/25 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kannattaa ensin lakata kutsumasta itseään tuittupääksi.

Se kuulostaa liian positiiviselta, lähinnä joltain pikku Myyltä.

Oikeasti kyse on itsehillinnän puutteesta ja riivinrautana huutamisesta. Pyydäpä joku kuvaamaan kun olet pahimmillasi, ja katso sitten muutama tunti putkeen.

En tosiaan pidä tätä piirrettä itsessäni minään hienona asiana, vaan häpeän itseäni syvästi. Olen yrittänyt muuttua yläasteikäisestä asti, mutta en pysty.

Vierailija
5/25 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuittupäälapsista kasvaa vittupääaikuisia. 

Silloin ei perusteena riitä "Minä vain olen tällainen Pikku-Myy"

Vierailija
6/25 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella ahdistunut tulevasta erosta johtuen. Mt-ongelmia ollut aiemminkin kyllä, burn-out, lapsuustraumaa. Nyt tämän takia lääkitystä lisätty ja kovasti odotan terapiaan pääsyä. En pääse tästä asiasta eteenpäin omin voimin. Vertaistukea pyydän😢

Ap

Vierailija
7/25 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta tuittuilu. Tee se tietoisesti vain pakottamalla itsesi lopettamaan.

Vierailija
8/25 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep - tuittupää on jotenkin lapsekkaan söpöstelevä. Kai sinä nyt aikuisena pystyt säätelemään käytöstäsi etkä laita sitä jonkun lässynlää-hupsuilun piikkiin. Tuskin paskot tai kuset housuihisi, vaikka et kotivessan likellä sattuisi olemaan? Tai heitätkö raivarit, jos kaupan hyllyltä puuttuu just se sun ihku oma pussinuudelilaatu?

En pysty säätelemään itseäni suuttuessani. Olen mm. suuttunut kirjastonhoitajalle niin, että harkitsin potkujen hankkimista tälle valitusten kautta. Kiehuin raivosta kolme päivää enkä uskaltanut mennä kirjaston lähelle sen pelossa mitä teen siellä.

Vierailija
9/25 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen todella ahdistunut tulevasta erosta johtuen. Mt-ongelmia ollut aiemminkin kyllä, burn-out, lapsuustraumaa. Nyt tämän takia lääkitystä lisätty ja kovasti odotan terapiaan pääsyä. En pääse tästä asiasta eteenpäin omin voimin. Vertaistukea pyydän😢

Ap

Joo ei ole ap.

- ap

Vierailija
10/25 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äsken sain kunnon raivokohtauksen kun tuleva ex-mieheni pieraisi sohvalla minun vieressäni. Hirveä haju levisi koko olohuoneeseen. Hyvä etten käynyt mieheen käsiksi. Pakko saada nopeasti apua

Ap

Vierailija
11/25 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No haet tietenkin diagnoosin erotyisherkkyydestä kuten muutkin hermoheikot.

Sen varjolla saat sitten tuittuilut anteeksi kaikilta ja saat käyttäytyä miten haluat.

Vierailija
12/25 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuittupäälapsista kasvaa vittupääaikuisia. 

Silloin ei perusteena riitä "Minä vain olen tällainen Pikku-Myy"

No nytkö sain jotkut Pikku Myy -mielikuvat sitten kaikissa aikaan. :D Mun vihani on päiviä, viikkoja ja kuukausia kestävää, kostoa hautovaa ja hyvin ilkeää. Siitä on lastenhahmot kaukana.

Vierailija
13/25 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tommonen ole normaalia. Hae apua, ihan jo kanssaihmisten takia.

Vierailija
14/25 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoituksista haiskahtaa psykopatia. Onko muita oireita kun koston suunnittelua ilkeilyä?

Vierailija
15/25 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No haet tietenkin diagnoosin erotyisherkkyydestä kuten muutkin hermoheikot.

Sen varjolla saat sitten tuittuilut anteeksi kaikilta ja saat käyttäytyä miten haluat.

Haluan nimenomaan muuttua, mutta minulla ei ole keinoja siihen enkä saanut apua edes terapiasta. Kyllä turhauttaa, kun nytkin ihmiset ilmeisesti olettavat, että haluan olla tällainen. Nimenomaan pelkään itseäni.

Vierailija
16/25 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko masennus, persoonallisuushäiriö tutkittu?

Auttaako jos pääset jyvälle mikä siinä tilanteessa suututtaa? Mikä triggeröi? Se kun et saa jotain? Miksi se on niin tärkeää saada? Koetko jotain lapsuuden traumaa tässä tilanteessa?

Jokainen voi muuttaa itseään huonosta käytöksestä pois jos haluaa, mutta joskus se vaatii kovasti töitä. Siis itsereflektointia ja hemmetin paljon. Valmiutta kohdata omat varjopuolensa.

Vierailija
17/25 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudessani moni "tuittupää" muuttui kiltiksi lapseksi ihan vaan yhdellä reissulla nurkan taakse. Vitsalla tai remmillä uhattiin, mutta käytettiinkö niitä, ei ole varmaa. Lapsi kuitenkin parani AD- tai HD- taipumuksistaan. Kerralla. Hahmotusvaikeudetkin hävisivät samalla kertaa.

Vierailija
18/25 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsuudessani moni "tuittupää" muuttui kiltiksi lapseksi ihan vaan yhdellä reissulla nurkan taakse. Vitsalla tai remmillä uhattiin, mutta käytettiinkö niitä, ei ole varmaa. Lapsi kuitenkin parani AD- tai HD- taipumuksistaan. Kerralla. Hahmotusvaikeudetkin hävisivät samalla kertaa.

Mua on lapsena kyllä lyöty, loppui siihen kun aloin lyödä takaisin. Olin myös ala- ja yläasteella useamman kerran nyrkkitappeluissa. Minä olin useimmiten se, joka löi ensin.

Enkä ole miespuolinen.

Vierailija
19/25 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samanlainen, nuorena jotenkin pimeni päässä kun raivostuin silmittömästi. Epäilen olevani epävakaa, olen kuitenkin sen verran vanha, että siihen aikaan ei varmaan edes tunnettu sellaista diagnoosia. Aika ja vakaat elinolosuhteet on tasoittanut käytöstä, edelleen saattaa tosin kuohahtaa, jos riittävästi ärsytetään.

Vierailija
20/25 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avun saa terveydenhuollosta, ei täältä palstalta.