Mitä teette lehtikaalista?
Sain ison pussillisen, riittäisi useampaan syöntikertaan kun vaan osaisin käyttää.
Kommentit (40)
Lämmin kanasalaatti
Lehtikaalia kevyesti paistettuna (palaa helposti), paistettua kanafileetä, paahdettuja pinjansiemeniä, pikkutomaatteja (myös pannulle paistumaan), lopuksi lämmintä vuohenjuustoa päälle, suolaa ja pippuria maun mukaan. Nam😊
Vähän pannulla pyöräytettynä pizzan päälle.
Oon paistellut muiden kasvisten joukossa, ja tehnyt lehtikaalisipsejä
Menee myös sosekeittoihin
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastanneille, näitä aion kokeilla.
Siis kompostin tätytettä.
Minusta maku on paras hieman paistettuna, ei raakana. Itse paistan öljyssä paistinpannussa ja lisään salaattiin tai pastan kanssa.
Myös wokkivihannesten sekaan voi leikellä lehtikaalia. Sipsejäkin olen tehnyt uunissa.
Eikös lehtikaali ole ranskalaisten naisten avain hoikkuuteen?
Olen aina jättänyt ne kauppaan.
Ap mikä o tekosyysi ettet edes jaksanut googleen kirjoittaa lehtikaali + resepti?
uusavuttomuus?
Terveellinen lehtikaali sopii hyvin keittoihin. Paistettuna tai keitettynämaku paranee.
Rehellisesti, saatteko siitä hyvää? Minusta se on pahan makuista ja ihmetelen todella paljon miten siitä vouhotetaan niin paljon. Tuo valkosipulin ja öljyn kanssa paistaminen ja kalkkunan kanssa leivän päälle kyllä teoriassa kuulostaa hyvältä. Mutta oikeasti, lehtikaalismoothie...😖
Vierailija kirjoitti:
Silputaan, paistetaan öljyssä valkosipulisilpun kanssa. Maustetaan. Itse laitan pelkkää aromisuolaa. Käytän leivänpäällisenä kalkkunan kanssa. Ihan törky hyvää.
Ok. tykkään vihanneksista, mutta lehtikaalista ei mun mielestä tule edes tuolla tavalla "törkeän hyvää", makuja on toki erilaisia, sori
Tosi huono vihannes siis mun mielestä
Mä napsin suoraan syöntiin tuosta yrttipenkistäni. Lisäksi käytän suikaloituna paistettuna muiden kasvisten/juuresten joukossa wokkityyppisesti. Ja suurimman osan kuivatan, ihan nippuina laitan roikkumaan. Kuivattua käytän salaa lapselta, joka on ehdottomasti sitä mieltä että se on syömäkelvotonta, melkein minkä vaan ruuan joukkoon. Ihan vaan sormien välissä hieron jauhoksi, laitan niin bolognesekastikkeeseen, kasvissosekeittoon, pinaattilättyihin kuin vaikka broilersuikaleista tehdyn kastikkeen joukkoon.
Lehtikaali - feta-aurajuusto-tomaatti piirakka on niin hyvää. Reseptejä löytyy googlettamalla ja kokeilemalla. Mutta on erittäin hyvää.
Itse käytin myös jauheliha-suppilovahvero piirakkaa lehtikaalia ja oli hyvää
Onpas harmi, ettei lehtikaali joillekin maistu. On meinaan hyvin terveellinenkin.
Portugalilainen keitto Caldo verde.
Vierailija kirjoitti:
Portugalilainen keitto Caldo verde.
Eiks se ole suomalainen Caldo verde jos sinä sen teet?
Tykkään napostella raakana, joten harvoin jää luonastarpeeksi. Joskus joku lehdykkä kuitenkin paistettuna wokissa tai keitossa silputtuna. Herkulisin kaali minun makuuni. Tietty, jos on mennyt vanhaksi, niin alkaa maistua kitkerältä tai puisevalta.
Vierailija kirjoitti:
Hapankaalia
Oikeestiko? Minulla ois penkissä paljon lehtikaalta.
Mä teen liha-kasviswokkia, johon lisään lehtikaalta pieninä paloina. Sopii hyvin wok-ruokiin.
Syötän naapurin vammasille.