Vaihdevuodet ja painon nousu
Syön hieman vähemmän kuin ennen ja liikun paljon, mutta paino on silti noususuunnassa. Olen myös lisännyt kasviksia, mutta tälläkään ei vaikutusta.
Kertokaa mikä teille on auttanut vaihdevuosissa pitämään kolot kurissa.
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Kurittomat kolot on kyllä ongelma täälläkin.
Mutta asiaan: pieni pyylevyys on naiselle terveellistä, varsinkin vanhemmiten. Lihasvoimatreeniä ja hyvä ruokavalio riittää. Kiloista ei tarvitse erityisesti huolehtia.
Olo on tukala ja siksi haluaisin pysäyttää painon kohoamisen.
Lihaskunnosta pidänkin huolta, koska se häviää turha antaa nopeasti muuten.
Ap
Ei sitten mikään. Kiloja vain tulee lisää, teki mitä hyvänsä. Se lohduttaa kun sanotaan että on luille hyväksi kun on massaa.
Jos sinulla on haiman kanssa ongelmia. Siihen liittyy äkillinen painon nousu.
Ei oikein mikään auta. Ihan älyttömän vähän saa syödä, ettei paino nousisi. Vyötärön suureneminen ärsyttää eniten, kun aina ennen on ollut selkeästi erottuva vyötärö. Nyt on enää 20 cm vyötärön ja lantion ero, eli alan olla tasapaksu, vaikkei paino monta kiloa ole noussutkaan.
Ei siis lohdullisia kokemuksia. : D
Kiitos kuitenkin. On mukava jossain määrin tietää, että en ole ainut. Ehkä pitää ajatella niin, että pääasia, kun pääsee liikkumaan.
Ap
Vaihtarihiet kun alkoi niin paino rupes putoamaan. Keho luulee treenihieksi.
Näyttäminen seis niin ei tule mitään vaihtarikiloja. Samaa puppua kuin joku aineenvaihdunnan hidastuminen jota vähän vanhuksilla.
Käyttäjä2875 kirjoitti:
Vaihtarihiet kun alkoi niin paino rupes putoamaan. Keho luulee treenihieksi.
Näyttäminen seis niin ei tule mitään vaihtarikiloja. Samaa puppua kuin joku aineenvaihdunnan hidastuminen jota vähän vanhuksilla.
...siis se mättäminen. Ja mussuttaminen.
Kolo on kyllä kurissa, mutta kilot ei. N48
En minäkään osaa kertoa mitään positiivista vaihdevuosista.
Käytin hormonilääkitystä 4 vuotta, sen jälkeen paino alkoi nousta. Koko kropan koostumus muuttui: naama rypistyy, rinnat roikkuu, maha kasvaa, alapää ei enää pelitä. Syön terveellisesti, koko ikäni olen ollut hoikka ja liikunnallinen. Vielä normaalipainoinen, mutta kehon koostumus muuttunut.
Pitäisikö aloittaa estrogeenihoito uudelleen?
Painonnousu loppui kun aloin käyttämään estrogeenigeeliä. Iso syy tähän varmaan oli se, että sain taas kunnolla nukuttua, enkä enää väsyneenä mättänyt herkkuja.
Siis tää on jotain niin ärsyttävää. Mulla paino jumittaa, on ollut jumissa jo vuoden. Aiemmin olen saanut pidettyä ketodieetillä painon ok tasolla, nytpä 50v täytettyä ei meinaa tepsiä sekään. Vuotoja tulee vielä ja sillon vatsa aivan pinkeenä turvotuksesta ja paino nousee heti vuorokaudessa 2kg. Mutta ei kyllä sitten tipu vuorokaudessa, vaan siihen menee 2-3 viikkoa. Sit onkin jo uusi turvotus oven takana. Mutta en luovuta ja välillä pidän paastopäiviä. Kyllä tähän joku keino tepsii.
Liikun paljon työnikin puolesta ja koen, että olen ikäisekseni oikein hyvässä kunnossa. Keho ei vaan ole mun.
Mutta miksei kaikilla paino nouse, tai oo mitään muitakaan vaihdevuosi oireita
Vierailija kirjoitti:
Ihmisruumis on aika monimutkainen kokonaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisruumis on aika monimutkainen kokonaisuus.
Ilmeisesti😉
Itsellä ei ole paino noussut, ennemminkin laskenut. Mutta ei mulla koskaan ole ollut ongelmaa, aina oon voinut syödä mitä vaan, enkä harrasta kummemmin mitään liikuntaakaan. Geneettistä?, onko saman suvun naisilla samaa taipumusta?
Mitä enemmän mä liikun, sitä enemmän mä syön, mutta kuumat aallot pysyy vähä paremmin kurissa, ne päivät kun liikkuu ulkona
Aiheesta on sinulle kaikki iltapäivä lehdissä tänäänkin .Etkö lukennut kunnolla aihe? Nappasit vaan tiedosta ala lauseet?
Kurittomat kolot on kyllä ongelma täälläkin.
Mutta asiaan: pieni pyylevyys on naiselle terveellistä, varsinkin vanhemmiten. Lihasvoimatreeniä ja hyvä ruokavalio riittää. Kiloista ei tarvitse erityisesti huolehtia.