Lontoo ja kello viiden tee:)
Olen ekaa kertaa menossa Lontooseen ja luin että kannataa etukäteen varata paikka teehetkelle.
Olisiko jollain suositella paikkaa.
Muitakin vinkkejä saa antaa:)
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Shard tai Ritz, Jos vielä saat pöydän. Useimmat hotellit tarjoavat, niin kysy omastasi.
En ole menossa hotelliin. Ja matkaan on vielä aikaa.
Ap
Kuinka pitkä reissu ja millaisia juttuja haluaisit tehdä? Lontoosta löytyy nähtävää ja tekemistä laidasta laitaan, on museoita, puutarhoja, ostoskatuja, markkinoita, pubeja, katuruokakojuja, hienoja ravintoloita...
Vuosia sitten yritettiin Lontossa päästä kello viiden teelle. Ei löytynyt mistään. Ehkä kannattaa etsiä ja varata paikka etukäteen.
YouTubessa lontoolainen vloggaaja Hannah Ricketts on tehnyt monta juttua eri iltapäivätee paikoista.
Kensington Palace Gardens Royal Hight Tea oli ainakin hieno kokemus, maksoi tosin noin 100 euroa per henkilö.
Olin au pairina Lontoossa ja minua hämmästytti kovin se että "tea" olikin yleisnimitys aterialle, ei sisältänyt teetä välttämättä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vuosia sitten yritettiin Lontossa päästä kello viiden teelle. Ei löytynyt mistään. Ehkä kannattaa etsiä ja varata paikka etukäteen.
No ehka kannattaa muutenkin vahan suunnitella ja varata paikkoja etukateen. Ei hyviin ravintoloihinkaan voi vain marssia sisalle ja olettaa etta saa poydan.
Vierailija kirjoitti:
Olin au pairina Lontoossa ja minua hämmästytti kovin se että "tea" olikin yleisnimitys aterialle, ei sisältänyt teetä välttämättä ollenkaan.
Afternoon tea ja high tea ovatkin eri asioita kuin tea.
b-bakery.com, niillä on hauska afteenoon tea -kierros punaisella bussilla Lontoon keskustaa kiertäen.
Vierailija kirjoitti:
Kotisohvalta Emmerdalea katsoessa olen ihmetellyt samaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuoppi olutta ja konjakki kyyti pojaksi lähi kuppilassa.
"To this day, what you call your evening meal is considered a sure sign of your social class in the UK. Referring to it as tea identifies you as working-class, whereas dinner is more of a practice of the middle classes."
https://afternoontea.co.uk/uk/london/knightsbridge/harrods-tea-rooms/
Tama on meilla traditio.
t. usalainen.
Minä olen ollut Ritzissä nauttimassa High Tea. Kokemus ja elämys sinänsä. Muista pukeutua hyvin. Herroilla ei ilman pikkutakkia ja solmiota ole sinne asiaa. Eikä myöskään farkut, lenkkarit tai muut urheiluasusteet kelpaa, ei naisilla eikä miehillä.
Shard tai Ritz, Jos vielä saat pöydän. Useimmat hotellit tarjoavat, niin kysy omastasi.