En jaksa nähdä ystävääni
Olemme nähneet viimeeksi 4 vuotta sitten ja hän tuli paikkakunnalleni ja ehdotti näkemistä nyt viikolla. Mä olen muutenkin todella väsynyt ja vetäytyvä syksyisin, lähinnä välttelen ihmisiä. Olen huonoa seuraa ja väsytän itseni totaalisesti jos rupean järjestelemään kahvittelua arkipäivänä. Mitä itse tekisitte tilanteessani? Voisitteko hyvällä omallatunnolla kieltäytyä esim. kiireeseen vedoten vai olisiko mielestänne velvollisuus nähdä kun viime kerrasta on jo aikaa?
Kommentit (25)
Jos en millään halua nähdä jotain ystävää, silloin se on joskus merkki siitä että on kasvettu eri suuntiin. Yhden tuttavan kanssa on käynyt näin. En millään jaksaisi nähdä, kun tuntuu että pitäisi koko ajan rajoittaa tai pienentää itseä. En ole vielä valmis henkisesti eläköitymään, tuttavani sen sijaan on.
Haluan mennä ja tehdä, elää ja kokea, iloita vielä kun voi. Näitä asioita on vaikea sanoa ääneen. Ystävän kanssakin voi kasvaa eri suuntiin.
Päätä itse. Ei ole pakko nähdä. Ihmiset joilla on energiaa ja kiinnostava ihminen tavattavana, jonka kanssa toimii asiat, varmaan eri juttu. Kaikilla ei ole suomessa ylimääräistä energiaa kylmään aikaan tai jos väsynyt.
Jos asutte molemmat Suomessa ettekä ole nähneet neljään vuoteen, niin ei tuo mielestäni mitään ystävyyttä enää ole.
Katkaisin välit "ystävääni", joka oli useita kertoja vieraillut nykyisessä kotikaupungissani ja yhteisellä lapsuuden kotipaikkakunnallamme lähes viiden vuoden ajan kertaakaan ilmoittamatta. Olisi muka kovasti halunnut nähdä, kun muutti lopulta samalle paikkakunnalle kanssani minäpä en. Oli vielä kaiken lisäksi urkkinut palkkaani noiden vuosien aikana, niin sain tarpeekseni hänestä.
Toinen "ystäväni" on vieraillut 20202022 kotikaupungissani viisi kertaa, mutta ottanut vain kerran yhteyttä ennen käyntiään täällä. Silti laitteli keväällä viestiä, että ensi kerralla sitten nähdään. No ei ilmoittanut taaskaan tulostaan, kun ensi kerta koitti. Emme taida olla enää ystäviä.
Sinuna en ottaisi stressiä ystäväsi näkemisestä. Jos hän on asunut ulkomailla, niin sitten toki vähän eri juttu.
Ystävän vierailu piristää. Pyyhi pöytä ja laita kahvit tulelle.