En tiedä mitä teen mun elämälle
Olen jotenki hukassa. Olen alle 40 v mies jolla ei oo elämän palaset oikein hyvin. Lapsia ei ole. Ei ole kavereita ei tuttuja ja olen vähän yksinäinen välillä. On velkaa 30 tuhatta 2 lainaa mitä makselen ja vanha autokin on. Vakituinen työ on mutta on jotenki paha olla. Mt-ongelmia on ja masennusta ollut jo kauan. Välillä ei vaa tunnu jaksavan, sitte ihmiset haukkuu mua. Mitä vois tehdä?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
KYS
Kuopion yliopistollinen sairaala?
Estä ja jätä haukkujat. Silloin olo paranee ainakin siltä osin, tulee uutta energiaa, kun ei ole niitä energiavampyyreja. Ja silloin voit etsiä fiksumpaa seuraa, jos osuu kohdille tai harrastella omia juttuja kotona. Käydä vaikka kävelyllä. Alkoholin jättäminen tai vähentäminen auttaa siihen ettei se alenna mielialaa siltä osin kuin aiempi vaikutus (voi kestää jokusen kuukauden ennen kuin huomaa eron), ei kofeiinia liikaa. Uusia ideoita voi miettiä paperille, jotain kivaa ja turvallista, mutta innostavaa.
Menet työterveyslääkärille ja sanot että sä haluat puhua sun ongelmistasi jollekin. Toinen että soitat kriisipuhelimeen. Tuhannet muut kaltaisesi ovat saaneet apua. Älä jää hyvä mies yksin miettimään ongelmiasi, apua löytyy varmasti!
Vierailija kirjoitti:
Estä ja jätä haukkujat. Silloin olo paranee ainakin siltä osin, tulee uutta energiaa, kun ei ole niitä energiavampyyreja. Ja silloin voit etsiä fiksumpaa seuraa, jos osuu kohdille tai harrastella omia juttuja kotona. Käydä vaikka kävelyllä. Alkoholin jättäminen tai vähentäminen auttaa siihen ettei se alenna mielialaa siltä osin kuin aiempi vaikutus (voi kestää jokusen kuukauden ennen kuin huomaa eron), ei kofeiinia liikaa. Uusia ideoita voi miettiä paperille, jotain kivaa ja turvallista, mutta innostavaa.
Ei oikein mikään innosta nykyään mietin vaa naisia ja ei oo ketää ihmisiäkää niin sitä tuntuu olevan vaa yksin
Vierailija kirjoitti:
Menet työterveyslääkärille ja sanot että sä haluat puhua sun ongelmistasi jollekin. Toinen että soitat kriisipuhelimeen. Tuhannet muut kaltaisesi ovat saaneet apua. Älä jää hyvä mies yksin miettimään ongelmiasi, apua löytyy varmasti!
Olen hakenut apua, mutta jotenki ketään ei tunnu välittävän
Vierailija kirjoitti:
Käyn mä kävelyllä toki vähentyny vähän, juominenkin vähentynyt, mutta tunnen olevani niin erilainen kun muut ei ole mitää ihmis kontakteja ja sosiaalista elämää
Ei paljo ihmisiä kiinnosta joo.. mä tiedä miks tää on tällästä
Mulla on myös mt ongelmia ja oon aika yksin elämässä. perhe on vaan, mutta ei mitää ihmisiä muita.
Tuttu tunne.
En tiedä liittyykö ihan aiheeseen, mutta voin kertoa jotakin omaa kokemusta tuntemuksesta.
Minulla tunnetta on aiheuttanut yksinäisyys, työttömyys ja ahdistus.
Ulkopuolinen tuki, kiinnostava tekeminen, vastuunottaminen elämästä ja jonkinlaisten tavoitteiden asettaminen ovat ainakin minua auttaneet pääsemään elämässä eteenpäin.
Myös keskittyminen hyviin asioihin ja hyvien kokemusten lisääminen sekä itsestä huolehtiminen ovat auttaneet.
Joskus myös kun on saavuttanut isoja asiota elämässä voi olla hetken aikaa hukassa kun ei tarvitse enää tehdä mitään.
Silloin olen antanut elämän tasapainoittua eli päästänyt irti tavoitteista ja ollut iloinen siitä mitä on saavuttanut.
Joskus paras päätös voi olla se että päästää elämästä irti.
Vierailija kirjoitti:
Tuttu tunne.
En tiedä liittyykö ihan aiheeseen, mutta voin kertoa jotakin omaa kokemusta tuntemuksesta.
Ulkopuolinen tuki, kiinnostava tekeminen, vastuunottaminen elämästä ja jonkinlaisten tavoitteiden asettaminen ovat ainakin minua auttaneet pääsemään elämässä eteenpäin.
Myös keskittyminen hyviin asioihin ja hyvien kokemusten lisääminen sekä itsestä huolehtiminen ovat auttaneet.
Joskus myös kun on saavuttanut isoja asiota elämässä voi olla hetken aikaa hukassa kun ei tarvitse enää tehdä mitään.
Silloin olen antanut elämän tasapainoittua eli päästänyt irti tavoitteista ja ollut iloinen siitä mitä on saavuttanut.
Tarkoitin tuntemuksella hukassa olemisesta *
En tee itselleni mitään. haluaisin vain jotenki elämäni kuntoon, ketään ei vain kiinnosta mitä mulle kuuluu paitsi perhe, töissä ehkä joku saattaa jutella mutta ei ketään sillain kiinnosta, ja naiset ei ota missään yhteyttä
Vierailija kirjoitti:
Tuttu tunne.
Olen eri, mutta mitä tarkoitat vastuunottamisella elämästä? Työpaikkaa? Entä jos oikein mikään ei kiinnosta, ei edes ne asiat ja harrastukset, joista ennen sai mielihyvää tai niitä ei ole enää mahdollista tehdä?
Vierailija kirjoitti:
En tee itselleni mitään. haluaisin vain jotenki elämäni kuntoon, ketään ei vain kiinnosta mitä mulle kuuluu paitsi perhe, töissä ehkä joku saattaa jutella mutta ei ketään sillain kiinnosta, ja naiset ei ota missään yhteyttä
Naiset odottaa yleensä miehen olevan se aktiivinen osapuoli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ollut mutta saan jatkuvasti pakkeja tai naiset lopettaa kirjottamisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttu tunne.
Olen eri, mutta mitä tarkoitat vastuunottamisella elämästä? Työpaikkaa? Entä jos oikein mikään ei kiinnosta, ei edes ne asiat ja harrastukset, joista ennen sai mielihyvää tai niitä ei ole enää mahdollista tehdä?
Ei ole ollut harrastuksia monee vuoteen ja menetin entiset kaveritki.
Tarkoitan vastuunottamisella sitä, että ymmärtää sen että on itse vastuussa omasta elämästä.
Tavallaan ei odota että muut korjaa ongelmat, vaan ryhtyy korjamaan niitä itse.
Vierailija kirjoitti:
Joko s sarjan musta lang Mersu on tilattu? Lähden sitten, kun saat auton sun kaveriksi kaupungille iskee naisii.
Naiset inhoo autoja. Varsinkin mieskuskeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ollut mutta saan jatkuvasti pakkeja tai naiset lopettaa kirjottamisen.
Ne tietää mitä sä oot vailla. Etovaa.
Joo mutta näköjään mä oon naisten silmissä pohjalla ja on vielä ylipainooki.