Miltä tuntuu painaa 100 kg? Tai 150 kg?
Onnistuuko normaali elämä satunnaisine juoksuaskeleineen esim. bussille kiirehtiessä vielä ongelmitta? Alkaako kengännauhojen sitominen tuottaa vaikeuksia, kun maha tulee tielle? Täytyykö vieraissa paikoissa pelätä, että tuoli hajoaa alta, jos sille ylipäätään mahtuu istumaan? Kertokaa tietämättömälle, millaista elämä on kun kiloja on reilusti liikaa.
Kommentit (12)
Miksi tarvisit tietoja muista.Tärkeää olisi kehitellä mielen laajennusta että ymmärtää meidän jokaisen olevan erilainen.
130 kg:oon asti menee melko ongelmitta, sen jälkeen lihavuutensa muistaa joka kerta kun kumartuu. Mulla tosin paino on jakautunut tasaisesti, ei ole pelkästään mahassa. Ei ole vielä tuolit hajoilleet ja mahdun istumaan, enemmän tuoleissa haittaa niiden mataluus. Pystyn hyvin tekemään juoksupyrähdyksen, mutta totta kai sitä hengästyy helpomin kuin kevyempänä.
Kun on pituutta 2 metriä, on 100 kg normaali paino.
Ei pysty juoksee, käy polviin. Toki ikäkin tekee tehtävänsä, mutta suosittelisin nuorempia kiinnittämään painoon huomiota, se ylipaino kostautuu sitten vanhempana. Itse oli normaalipainoinen noin 40 v. asti (163/56 max.) ja parin kymmenen vyoden aikana alkanut kasaantua yhä enemmän ja enemmän ja ei vaan kroppa ja varsinkaan jalat tahdo kestää. Eikä istumatyö ainakaan paranna tilannetta. Nuorena ylipainoisena ehkä sanot, ettei mitään ongelmia, mutta ootapa kun tulee ikää lisää.
Sata kiloa pitkälle miehelle on ihan normaali paino.
Hyvin tuo juoksee ja saa kengät jalkaan.
Ei mikään päivän terävin aloitus, kun et määrittele muita kuin painon.
Amerikassa löydettiin satakiloinen 7-vuotias lapsi kotinsa vankina. Hän oli lähes liikuntakyvytön.
Jos on keskimittainen, niin sata kiloa tuskin on ongelma.
Mutta nykyään näkee näitä lähemmäksi 200-kiloisia. Siinä kohden tulee mieleen psyykkinenkin puoli. Miten kehtaavat tuolla ihmisten ilmoilla liikkua?
Vierailija kirjoitti:
Jos on keskimittainen, niin sata kiloa tuskin on ongelma.
Mutta nykyään näkee näitä lähemmäksi 200-kiloisia. Siinä kohden tulee mieleen psyykkinenkin puoli. Miten kehtaavat tuolla ihmisten ilmoilla liikkua?
Jokaisella on oikeus, painosta riippumatta, liikkua missä haluaa, sinä et sitä määrää, ääliö.
Kiinnitä painoja kehoosi eri puolille ja kokeile.
Vierailija kirjoitti:
Ei pysty juoksee, käy polviin. Toki ikäkin tekee tehtävänsä, mutta suosittelisin nuorempia kiinnittämään painoon huomiota, se ylipaino kostautuu sitten vanhempana. Itse oli normaalipainoinen noin 40 v. asti (163/56 max.) ja parin kymmenen vyoden aikana alkanut kasaantua yhä enemmän ja enemmän ja ei vaan kroppa ja varsinkaan jalat tahdo kestää. Eikä istumatyö ainakaan paranna tilannetta. Nuorena ylipainoisena ehkä sanot, ettei mitään ongelmia, mutta ootapa kun tulee ikää lisää.
Tämä on totta, eli riippuu paljon myös iästä se kuinka ketterä on esim. 100 kg (tästä minulla kokemusta) ja en osaa sanoa mitä sitten jos painaisi 150 kg tämän ikäisenä.
En tiedä, mutta voin kertoa miltä tuntuu olla 176cm/77kg ja se tuntuu oikein hyvältä.