Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä teidän suvun kaappijuoppo kuoli?

16.10.2022 |

Täytyykö tuota tissuttelijaa vielä katsella kauan?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Kapanteri.- kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omien sanojensa mukaan 64 vuotta tissutellut ja 66 vuotta tupakkaa poltellut. Aivoinfrakti oli yhdeksän vuotta sitten, mutta siitä selvisi ja vielä jaksaa. Hyvät geenit siltä puolelta siis tullut, jos kroppa tuollaistakin kuritusta kestää.

Alkoholin käyttö kuormittaa terveyshuoltoa mahtavasti.

Tuota minäkin mietin, että suoraan tai epäsuorasti varmasti kuormittaa ihan todella paljon, varmaan yleisimpiä syitä hakeutua terveydenhuoltoon. Miksi siitä ei puhuta enemmän? Suomessa viinan vaaroja selvästi vähätellään tai aliarvioidaan. 

Joka paikassahan siitä varoitellaan eikä se silti paljon mitään auta. Suomessa tilanne ei ole sen kummempi kuin muuallakaan. Ihan joka paikassa alkoholin käyttö kuormittaa terveydenhuoltoa. Sellaista se nyt vaan on. Niin kuormittaa moni muukin asia. 

Vierailija
42/58 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhä hengissä 64 vuotiaan.

Lähtöä on odoteltu 20 vuotta.

Onneksi minä pystyin ottamaan etäisyyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidän suvussa ole ollut kaappijuoppoja, ellei sitä sitten lasketa että, pullo pidettiin lattialla pöydänjalan vieressä.

Vierailija
44/58 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikeasti päihdeongelmaiset ovat sairaita. Heille naureskelevat vain epäempaattiset paskiaiset. Jonkun kännisekoilu on tasan yhtä hauskaa kuin sydänkohtauksen seuraaminen.

Olen samaa mieltä. En koskaan ymmärtänyt mitä "hauskaa" esimerkiksi Matti Nykäsen alkkiselämässä oli, kun sitä niin tarkkaan seurattiin ja pidettiin viihdyttävänä! 

Vierailija
45/58 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Kapanteri.- kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omien sanojensa mukaan 64 vuotta tissutellut ja 66 vuotta tupakkaa poltellut. Aivoinfrakti oli yhdeksän vuotta sitten, mutta siitä selvisi ja vielä jaksaa. Hyvät geenit siltä puolelta siis tullut, jos kroppa tuollaistakin kuritusta kestää.

Alkoholin käyttö kuormittaa terveyshuoltoa mahtavasti.

Tuota minäkin mietin, että suoraan tai epäsuorasti varmasti kuormittaa ihan todella paljon, varmaan yleisimpiä syitä hakeutua terveydenhuoltoon. Miksi siitä ei puhuta enemmän? Suomessa viinan vaaroja selvästi vähätellään tai aliarvioidaan. 

Joka paikassahan siitä varoitellaan eikä se silti paljon mitään auta. Suomessa tilanne ei ole sen kummempi kuin muuallakaan. Ihan joka paikassa alkoholin käyttö kuormittaa terveydenhuoltoa. Sellaista se nyt vaan on. Niin kuormittaa moni muukin asia. 

Sellaista se nyt vaan on. Aika masentava asenne.

Vierailija
46/58 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lukee näitä joitain kommentteja, niin en yhtään ihmettele, että monella on paha olla ja viinaa kuluu...

Vierailija
47/58 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

93 v.

Vierailija
48/58 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhä hengissä 64 vuotiaan.

Lähtöä on odoteltu 20 vuotta.

Onneksi minä pystyin ottamaan etäisyyttä.

Ymmärrän näin alkoholistin lähisukulaisena, että se voi olla todella väsyttävää ja raskasta. On silti todella surullista lukea jonkun toivovan läheisensä kuolemaa.

Vierailija
49/58 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen se sukuni kaappijuoppo ja tietääkseni vielä elossa. Olen 59-vuotias nyt.

Vierailija
50/58 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin 70v. Sukulais-äijä kieltäytyi menemästä lääkäriin. Ei mennyt, vaikka oli ketjupolttaja ja keuhkot "huusi hoosiannaa". Se vetäytyi vanhalle Lapin erämökilleen, ryyppäsi viimeiset viikot raskaasti ja kuoli sinne.

Siinä oikein vanhan kansan tervaskanto.

Ennen oli miehet rautaa ja laivat puuta.

Juu, Loiri esitti senkin...piti kysymäni, että lauloiko mökillään Lapin kesää..?

Vierailija
51/58 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen se sukuni kaappijuoppo ja tietääkseni vielä elossa. Olen 59-vuotias nyt.

Miksi kaappijuot?

Vierailija
52/58 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä sekä äitin että isän puolen suvut ihan täysiä julkijuoppoja lähes kaikki. Yksi hirtti itsensä jossain viidenkympin tienoilla ja toinen kuoli suunnilleen samanikäisenä, tosin syöpään. Varsinaisesti alkoholiin on kuollut kaksi, nekin tossa 50-60 välissä.

Kauheaa, olen 50-vuotiaana erään elämänvaiheen alussa. Ostin juuri asunnonkin.

53/58 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole väärin toivoa jonkun lähtöä jos ei pyri jouduttamaan asiaa, mitä se kenelläkään kuuluu.

54/58 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia?

Vierailija
55/58 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elää vielä. Ikää on jotain suunilleen 53-56v, en muista tarkkaan. Serkku kyseessä.

Vierailija
56/58 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kaksi yötä osastolla 40v ketjussa polttaneen kanssa. Te ette halua kuulla, miltä se näytti ja kuulosti. Keuhkoahtaumatauti, happiviiksissä oli siinä ja sai tukehtumiskohtauksia. Käynyt kuoleman rajalla keuhkojensa vuoksi kai, selvisi siihen kakomaan. Viina ja keuhkosyöpäkin, mistä tupakoitsijoita varoitellaan tuntuu pieniltä siihen verrattuna.

Vierailija
57/58 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

92

58/58 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsää odottaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme