Iski kamala tunne...
Eilen illalla sain jonkun ihme kohtauksen, jonka takia olin hetken ajan täysin vailla näkökykyä. Rupesin kohtauksesta toivuttuani miettimään, että mitä helv...tekisin, jos yllättäen sokeutuisin täysin.
Asun yksin. Minulla on puhelin, jossa on kosketusnäyttö.
Lähtisinkö riskillä ovesta ulos huutamaan apua vai mitä ihmettä?
Kävi ahdistamaan.
Kommentit (10)
Jos on naapuri ehkä sinne, jos toinen suupieli roikkuu, olisiko usea ovikello mahdollinen. Jos oli kyseessä aurallinen migreeni, siinä ei näe hyvin? Aiheuttaa paniikkia joskus samalla, kohtauksellista. Voi kirjoittaa lapulle että "soita 112" tai maata rappukäytävässä. Joskus turvallisinta olla kotona ja ottaa lääke, koska ulkona voi sokkona eksyä tai kylmettyä. Neurologi diagnosoi esimerkiksi migreenin.
Hanki turvaranneke. Painat sitten siitä jos näkö lähtee. Saat apua kotiisi. Katso googlesta.
En halua huolestuttaa, mutta saattaa olla jokin aivojen/silmien verenkiertohäiriö. Kannattaa varmuuden vuoksi mennä lääkärille. Suosittelen lämpimästi. Hyvässä lykyssä oli vain jokin verenpaineeseen liittyvä seikka.
Jos pysyvämpi tila tulee, menet tottakai ulos ja yrität saada apua. Eli kirjaimellisesti menet ulos hokemaan, että apua, minulla on nyt sairauskohtaus enkä näe mitään.
Olisi hyvä tutkituttaa, mikä kohtaus tuo oli. TIA-kohtaus?
Vierailija kirjoitti:
En halua huolestuttaa, mutta saattaa olla jokin aivojen/silmien verenkiertohäiriö. Kannattaa varmuuden vuoksi mennä lääkärille. Suosittelen lämpimästi. Hyvässä lykyssä oli vain jokin verenpaineeseen liittyvä seikka.
Jos pysyvämpi tila tulee, menet tottakai ulos ja yrität saada apua. Eli kirjaimellisesti menet ulos hokemaan, että apua, minulla on nyt sairauskohtaus enkä näe mitään.
Verensokeri jos on yhtäkkiä mennyt alas sekin voisi olla ja migreeni sitten tms. Tietokoneen ruudulla on myös joillakin liian kirkas valo tai lampussa. Osalla ei puhe toimi migreenissä myös hetkeen, että voisi pyytää apua samantien. Verenpaineen voi myös tarkistuttaa tai hankkii laitteen kotiin.
Hui, taidan hankkia prepaidin vanhaan näppäinpuhelimeen. Laitan sen johonkin helppoon paikkaan, vaikka eteiseen kumisaappaaseen. Alkoi oikeasti mietittymään.
Kerrot naapureille että näin käynyt ja tulet hakemaan apua jos tapahtuu uudelleen.
Voisiko olla ms taudin alkuoireita?
Mene hyvä ihminen lääkäriin kyllä ne tutkivat
Mitä tuosss tilanteessa voisi tehdä? Auttakaa!