Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puheterapeutti väitti, että lapsellamme on jotain propleemaa kielessä, vaikka poika puhuu paljon ja selkeästi

Vierailija
02.11.2006 |

Lapsi on siis neljä ja neuvolassa th kiinnittii huomiota puheeseen.

Mentiin sitten puheterapeutille, vaikka poika puhuukin ihan hyvin.

Ja nyt se puheterapeutti sanoi, että lapsellamme onkin vikaa kielessä!!! En kyllä ymmärrä.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsitteissä vai missä? Epäiletkö siis että lapsesi on turhaan laitettu eteenpäin? Mulla on reilu 5-vuotias poika jonka kanssa on kolmevuotiaasta käyty puheterapeutilla viivästyneen puheenkehityksen takia. Itse puhe on selkeää mutta äännevirheitä löytyy ja käsitteiden hallinnassa sekä moniosaisten ohjeiden seurannassa puutteita. Ensin ihmettelin minäkin miksi siellä käydään mutta nyt kun olen seurannut reilu 2-vuotiaan tyttäreni puheenkehitystä, pystyn jo myöntämään että selkeitä puutteita kyllä pojallani oli.

Vierailija
2/3 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko kyse äännevirheistä vai termivalikoimasta vai siitä, miten ymmärtää puhetta vai kontaktinottotavasta vai mistä?

Oman lapsen kehitykselle on tietyssä mielessä sokea, koska a) ei välttämättä ole samanikäistä vertailukohtaa ja b) kasvaa tavallaan mukaan kaikkeen, mitä lapsi tekee, ei osaa pitää niitä poikkeavina.

JOS kuitenkin olet eri mieltä, niin hae hyvä ihminen toinen lausunto. Puheterapeutteja on yksityisiäkin, joskin aika työllistettyjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olet päässyt selvittämään asiaa! Monin paikoin on tosi vaikea päästä puheterapeutille, vaikka aihetta olisi!