Käyttekö puolison kanssa yhdessä läpi tiliotteita, yhteisen ja omien tilienne?
Miksi ette, me käytiin ja sen pohjalta tehtiin uudet pelisäännöt. Ollaan nyt jopa säästetty yhdessä ja sijoitettu.
Kommentit (11)
Ei kuulu minun raha-asiat kenellekään.
Ei. Meillä on omat rahat ja ne saa käyttää miten haluaa. Yhdessä on toki sovittu asumisen kuluista ja niitä pohditaan uudelleen aina kun tilanne niin vaatii.
Aina ollut omat rahat ja tilit, ei tarvitse kytätä toisen tekemisiä.
Meillä on aina ollut omat tilit ja omat rahat. Asuntolaina menee puoliksi yhteiseltä lainanhoitotililtä.
Ei käydä läpi mitään. Yhdessä ollaan oltu 25 vuotta ja meillä on yhteisen taloustilin lisäksi molemmilla omat tilit, tai minulla on kolme eri tiliä.
Lainoja ei ole enää ja molemmat olemme tarkkoja raha-asioiden suhteen. Kumpikaan ei ole mikään öyhöttäjä rahojen suhteen, joten kummankaan perään ei ole mitään tarvetta kyylätä.
Ei käydä. Pitäis varmaan, se tekisi miehelle hyvää. Mutta meillä kaikkien raha-asioiden hoito on jäänyt minulle, jotenlopputulos on, että minä tiedän kaikki menot ja tulot ja mies ei tiedä edes omiaan.
Miksi pitäisi? Ainakin minä luotan mieheeni sen verran, että kun hän kertoo yhteisiin menoihin menneen X euroa, niin uskon sen pitävän paikkansa. Ei minun tarvitse tarkistaa sitä miehen tiliotteista. Sama juttu toisinpäin. Yli 30 vuotta ollaan oltu naimisissa ilman yhtään riitaa raha-asioista.
Ei. En halua näyttää tiliotteitani miehelle eikä hänen tarvi näyttää omiaan. Meillä ei ole yhtään yhteistä tiliä, kummallakin ollut aina vain omat tilit. Yhteiset menot maksetaan puoliksi, mutta muuten saa kumpikin käyttää rahansa niin kuin haluaa. Yhdessä on oltu 43 vuotta.
Omat rahat ja tilit ainoastaan. Muu ei tulis kyseeseen.
Alusta lähtien on kaikki asiat yhteisiä.,ja myös päätökset.