Päästätkö puolisosi yksin pikkujouluun?
Kysymys otsikossa.
Jos et, niin miksi et? Pääsetkö sinä, eli onko kahden käytännön käytäntö? Perustelut?
Eksä kokemukset saa myös laittaa.
Kommentit (41)
Tietysti. En tosin ajattele, että mitenkään päästäisin häntä tai että minua päästettäisi. Molemmilla on ihan vapaus mennä ja tulla. Ilmoitetaan isommat jutut ja merkitään menot kalenteriin, mutta mitään lupia ei kysellä.
Päästän. Jos en uskaltaisi päästää niin ei kannattaisi olla sellaisessa suhteessa lainkaan.
Luottamus pitää olla.
Tuo oli ihan hyvä pointti tuosta "kahdesta käytännöstä". Onko luottamus molemminpuolista?
Päästän. Tai lähinnä potkin perseelle ja toivon, että jäiskin sille reissulle.
En tajua miten edes voisin kieltää aikuista ihmistä - tai hän minua. Millaistahan olisi elää suhteessa, jossa ei olisi luottoa toiseen?
Yksin en päästä, työkavereiden kanssa kyllä.
Itsekin menen jos huvituttaa.
En päästä yksin, mutta päästän mieheni pikkujouluihin toimiston tyttöjen kanssa.
Eihän miehelläni olisi hauskaa yksin.
Ei ole olemassa paikkaa tai tapahtumaa johon en "päästäisi" miestäni. Se on aikuinen ihminen ja saa ihan itse päättää minne menee.
En tiennyt, että miehiäkin holhotaan eikä vaan lapsia ja vanhuksia. Miten edes voi elää aikuisen kanssa, jolle pitää laittaa rajat?
En, koska ollaan samassa työpaikassa ja haluan itsekin osallistua.
Siitä vaan, yksi vuoden kohokohdista. Konttaavat pöytien alla ja tanssivat piirissä isot ihmiset. Yksi kävelee aina käsillään siellä. Sitten jatkoille.
Tietenkin. Juttelee ehkä pilke silmäkulmassa myös kauniiden naisten kanssa ja tulee tyytyväisenä kotiin viereeni. Jos en antaisi mennä, ei olisi niin tyytyväinen.
En tietenkään päästä yksin, vaan pyydän miehelle vahtimisapua anopilta, joka on eläkkeellä. Hänellä on muutenkin enemmän kokemuksesta näistä pukkujoulu-jutuista, kun on itse kova ryyppäämään.
Pikkujoulut ja muut riennot työkaverien kanssa ovat ilmoitusasia molemmin puolin. Sekä tässä että kaikissa aiemmissakin parisuhteissa. Mustasukkaisuus toisesta on turhaa. Jos menee vieraisiin niin sitten menee. Tekisi sen joka tapauksessa jos olisi taipumusta pettää. Suhtaudun nykyisin aika lailla kyynisesti asioihin, sattuneista syistä
Vierailija kirjoitti:
En tiennyt, että miehiäkin holhotaan eikä vaan lapsia ja vanhuksia. Miten edes voi elää aikuisen kanssa, jolle pitää laittaa rajat?
Eivät kaikki pääse. Yleensä tähän on 2 vaihtoehtoista syytä:
A. On tyrinyt aiemmin reissulla niin pahasti että siltä osin ovi sulkeutunut
B. Kieltäjä itse pettää, eikä päästä puolisoa reissuun koska pelkää tämän pettävän. Todellisuudessa tämä kieltäjä itse menee ja pettää. Onhan näitä liittoja, ja ihan kanta väessä myös. Moni tietää näitä liittoja.
Päästän ja pääsen minäkin. Onko oikeasti joissain parisuhteissa tuollaista epäluuloa ja rajoittamista?
En päästä enää kun on aina pannut sihteeriä tai jotain pikkupeppuista naista.
Tulee kotiin aina huulipunaa peniksen varressa ja pitkin kaulaa.
Voi hyvänen aika. Onko kovinkin yleistä että työpaikan pikkujouluihin tulee muijat tai äijät mukaan? Aika pitkä työura takana, useassa firmassa ja aina on pikkujoulut olleet omalle porukalle.
Ja tietenkin "päästän", mikä ihmeen kysymys tuo on? Ja ilman muuta oletan että minutkin "päästetään", en ole vielä niin huonoa miesvalintaa tehnyt että olisi yrittänyt kieltää.
Totta kai päästän. Eikä suhteessamme siis tarvitse kummankaan saada "lupaa" menoihin.
Olemme aikuisia.