Miksi käytät ruokakermaa?
Etkö tiedä sen olevan lisäainelitkua?
Kuohukerma on oikeaa kermaa ja paljon parempi vaihtoehto. Ei sitä tarvitse purkkitolkulla esim. kastikkeeseen laittaa vaan laittaa kermaa ja vettä. Kiusauksiin toki kermana eikä vedellä jatkettuna. Kuohukerma on paljon paremman makuista ja sitä voi maustaa itse.
Kommentit (48)
En ole ikinä käyttänyt ruokakermoja enkä käytä. Kunnon kuohukermaa sen olla pitää.
juu perusaineet kunniaan. kermaa ruokaan ja voita.
Vierailija kirjoitti:
Ruokakerma on puolet halvempaa.
Missähän muka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missähän muka?
Ainakin S-marketissa. Kuohukerma n. euron , halvin ruoka kerma oli nyt 48 senttiä, vielä vähän aikaa sitten 38 senttiä.
Vierailija kirjoitti:
voi ruokakermankin maustaa itse
Lisäainekuraa se silti on.
Ostan joskus jos rahat on vähissä, yleensä kuitenkin kuohukermaa ja joskus joihinkin asioihin vispikermaa. Tällä hetkellä on kaapissa kaksi kuohukermaa, kaksi ruokakermaa ja yksi vispikerma. Mua ei haittaa lisäaineet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missähän muka?
No ei nyt ehkä ihan 2x halvempaa, mutta onhan ruokakerma joka paikassa halvempaa kuin kuohukerma. Esim. Prismassa halvin ruokakerma 45snt, kuohu 95snt. Lähi k-kaupassa 0.79snt ja 1.15e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missähän muka?
No ei nyt ehkä ihan 2x halvempaa, mutta onhan ruokakerma joka paikassa halvempaa kuin kuohukerma. Esim. Prismassa halvin ruokakerma 45snt, kuohu 95snt. Lähi k-kaupassa 0.79snt ja 1.15e.
Useimmissa kuohukermoissa varsinaista kermaa on kuitenkin enemmän kuin ruokakermassa, joten periaatteessa hintaero pienenee vaikka ostohetkellä tietysti on pakko maksaa enemmän.
Kuohukerma kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
voi ruokakermankin maustaa itse
Lisäainekuraa se silti on.
En nyt ihan sanoisi lisäainekuraksi tuotetta, johon ei ole lisätty muuta kuin vettä ja tärkkelystä (jonka ansioista kerma säilyttää paremmin rakenteensa kuumennettaessa).
Oltiinpa palstalla mitä mieltä tahansa, niin ruokakermat ja mausteliemikuutiot ovat kiireisten ihmisten pelastus arjessa, joita välillä laiskottaa kokata.
Ruokakermaa ostan joskus varalle kaappiin, kun se säilyy niin hyvin, oikeaa toki sitten, jos menee nopeasti käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Oltiinpa palstalla mitä mieltä tahansa, niin ruokakermat ja mausteliemikuutiot ovat kiireisten ihmisten pelastus arjessa, joita välillä laiskottaa kokata.
Onko ruokakermapurkissa jokin pika-avausmekanismi jota ei ole tavallisessa kermapakkauksessa?
Siis nythän on kaikkia maustettuja ruokakermojakin, ne ne vasta kalliita onkin! Ja se pippurikerma on lapsille liian pippurinen
Ruokakermassa on pidempi säilyvyys. Yleensä käytetään Arla lempi 22 %, se ei paljoa eroa kuohukermasta.
Minä olen tosi lihava ja käytän kuohukermaa tosi paljon. Se käy kaikkiin ruokiin kylmästä lämpimään ja makeasta suolaiseen.
Vähän samasta syystä kuin käytän sinistä maitoa enkä punaista vaikka punaisesta voisi lantrata sinistä. Kätevämpää niihin juttuihin mihin sitä käytän.
Vierailija kirjoitti:
Siis miten se ruokakerma mielestäsi on nopeampi kuin kuohukerma? Molemmissa avataan pakkaus ja kaadetaan ruuan sekaan. Vai tarkoitatko maustettuja ruokakermoja? Silloin toki on hitusen nopeampaa heittää ruokaan se pippuriruokakerma kuin kuohukerma ja mustapippuri erikseen. Voittaa ehkä viisi sekuntia aikaa. Mulla ei siis ole mitään ruokakermoja vastaan sinänsä, mutta en vain näe niissä ajankäytön kannalta mitään hyötyä.