Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis onko suomi ainoa maa missä voi juoda hanavettä

Vierailija
16.10.2022 |

Muualla on aina suositeltavaa juoda pullovettä.

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vesijohtovesi puhdistetaan yleensä kloorilla. Klooria käytettiin ensimmäisessä maailmansodassa taistelukaasuna. Se taphaa meidät hitaasti.

Bakteerit tappavat nopeammin. Kysymys on annoksesta, mikä tahansa aine on myrkky, jos annos on liian iso, myös puhdas hanavesi.

Vierailija
62/91 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niin on qusetettu pulloveden ostajia taas 😂

100-kertainen määrä mikrobeja verrattuna hanaveteen.

Hui, mikrobeja. Niitä vissiin kannatti varoa vaikka me esim koostutaan niistä

Ihan vinkkinä että mikrobeja on aika paljon erilaisia. Osaa on ihan syytäkin pelätä. Pullovedestä on niiden lisäksi löytynyt ftalaatteja, hometta, bentseeniä, trihalometaaneja ja jopa arsenikkia. Oikein terveysjuomaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ainoa, mutta paras hanavesi mitä itse olen juonut on Suomessa.

Esimerkiksi monilla Keski-Euroopan alueilla ja jopa Etelä-Skandinaviassa hanavesi voi olla suomalaiselle oudon makuista suomalaista vettä runsaamman mineraalipitoisuutensa takia mutta puhtautensa suhteen ihan yhtä juomakelpoista.

Suomessakin veden maussa huomaa kyllä eroja eri alueiden välillä. Johtuu varmaan juuri noista mineraaleista.

Vierailija
64/91 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa, kun ihmiset kommentoi eri maiden hanavesiä, ihan niin kuin se vesi olisi kaikkialla sen maan rajojen sisällä samanlaista. Esim. Suomessakin veden maussa on todella isot erot. En ole edes kranttu veden suhteen, mutta on paikkoja, joiden vettä ei vain pysty juomaan, esim. Kokkola, jossa vesi on kamalinta, mitä olen missään maistanut (muut maat mukaan lukien). Sitten Suomessa on myös paikkoja, joissa on taatusti maailman parasta vettä. Sama aika varmasti pätee myös muihin maihin.

Vierailija
65/91 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juon täälläkin aina kaupasta ostettua lähdevettä vaan :D

Vierailija
66/91 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ainoa, mutta paras hanavesi mitä itse olen juonut on Suomessa.

Esimerkiksi monilla Keski-Euroopan alueilla ja jopa Etelä-Skandinaviassa hanavesi voi olla suomalaiselle oudon makuista suomalaista vettä runsaamman mineraalipitoisuutensa takia mutta puhtautensa suhteen ihan yhtä juomakelpoista.

Suomessakin veden maussa huomaa kyllä eroja eri alueiden välillä. Johtuu varmaan juuri noista mineraaleista.

Enemmän eroa tulee varmaan siitä että jossain vesi on puhdistettu esim. jokivedestä, jossain taas käytetään pohjavettä tai lähdevettä.

Vierailija
67/91 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin ei tullu juotua kamalasti vettä. Ei varmaan litraakaan tullu täyteen päivässä, vaikka miten yritin. Sitten tajusin kokeilla pullovettä. Se maistui paremmalta, tai oikeastaan neutraalimmalta ja tuntumakin oli pehmeämpi. Aloin ostaan sitä, niin nykyään tulee automaattisesti juotua päälle 1,5 litraa päivässä, kun sitä sentään tekee mieli juoda

Vierailija
68/91 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulussa karmeinta hanavettä, jota olen yrittänyt juoda. Kelpaa pesuun ja kasvien kasteluun, ei muuhun!

Vierailija
69/91 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja alkaa vähitellen varmaankin tajuta, miten ahtaalla pohjoismaat tulevat olemaan kun oikea vesikriisi maailmalla alkaa.

Vierailija
70/91 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjois-Italiassa on hyvä vesi. Ympäriinsä oli pieniä vesipisteitä, joista sai täytettyä vesipullon. Yhden vuoristotien varressa oli sellainen, missä oli montaa erilaista vettä, hiilihapotettua-, lähdevettä ja jotain kolmattakin vielä. Vesi tulee vuoristosta ja on ihanan raikasta ja puhdasta. Suomessa olen vain Lapissa juonut hanasta yhtä hyvää vettä.

Vierailija
71/91 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pohjois-Italiassa on hyvä vesi. Ympäriinsä oli pieniä vesipisteitä, joista sai täytettyä vesipullon. Yhden vuoristotien varressa oli sellainen, missä oli montaa erilaista vettä, hiilihapotettua-, lähdevettä ja jotain kolmattakin vielä. Vesi tulee vuoristosta ja on ihanan raikasta ja puhdasta. Suomessa olen vain Lapissa juonut hanasta yhtä hyvää vettä.

Tämä pitää paikkansa, samoin Sveitsin puolella on myös todella hyvää vettä.

Vierailija
72/91 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oulussa karmeinta hanavettä, jota olen yrittänyt juoda. Kelpaa pesuun ja kasvien kasteluun, ei muuhun!

Jos sun mielestä Oulussa on pahaa vettä, niin ei kannata käydä Kokkolassa. Oulun vesi on sen rinnalla ihan tavanomaista.

Vierailija
73/91 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on irvokasta, että Helsingissä on parempi raanavesi kuin meillä. Asun Päijänne-tunnelin lähellä ja miellä on kunnan vesi joka ei ole hyvää. Asun vieläpä pohjavesialueella. Jalkojen juuressa virtaa maailman paras vesi jota en kuitenkaan saa juodakseni.

Vierailija
74/91 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissakin maissa hanavettä voi kyllä juoda, mutta siinä on kloorin maku. Siksi juodaan pullovettä.

Vierailija
75/91 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmissa Euroopan maissa voi juoda vesijohtovettä.

Vierailija
76/91 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se hassua että suomalainen ei uskalla juoda Virossa hanavettä, vaan uskaltaa uida merivedessä, jossa on kolibakteereita, jotka ovat peräisin laivojen pilssivesistä. Tänne oikein uidaan Suomesta saakka ilman märkäpukua. Onnea vain.

Vierailija
77/91 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turisteille ei Suomenkaan hanavesi ole aina ongelmatonta. Kotimaassaan voivat kyllä juoda ja toisin päin.

Vierailija
78/91 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on irvokasta, että Helsingissä on parempi raanavesi kuin meillä. Asun Päijänne-tunnelin lähellä ja miellä on kunnan vesi joka ei ole hyvää. Asun vieläpä pohjavesialueella. Jalkojen juuressa virtaa maailman paras vesi jota en kuitenkaan saa juodakseni.

Hesassa juodaan jyväskyläläisten viemärivedet.

Vierailija
79/91 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En juo Suomessakaan hanavettä, ei saa tarvittavia mineraaleja ja jatkuva kloorinmaku ei ole mikään nautinto. Pullovettä pelkästään meidänt talouteen. 

Niinpä, hanavesi olisi ollut puhtaampaa kuin pullovesi.

Vierailija
80/91 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jossain on hanavettä edes, jos sitä ei voi juoda?

Se kelpaa keitettynä.

Ja olisihan se ikävää peseytyä ja siivota pullovedellä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi