Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko yrittämisessä järkeä jos ei ole varaa maksaa edes 120 Euron YEL maksua kuukaudessa?

Vierailija
15.10.2022 |

Eli vissiin minimi yel Työtulolla vakuutuksen kk maksu jotain 120 euroa KUUKAUDESSA.

Haloo, ton verran on jo kodin sähkölasku kuukausittain niin mitä järkeä yrityksen pyörittämisessä on?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan tekee 4 € per päivä, pitää myydä pari pizzaa vaan voitolla

Vierailija
2/17 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei haloo, tiedätkö esim. miten paljon yrittäjät maksavat esim. ennakkoveroa? Siihen kylkeen erinäiset yritysvakuutukset, mahdolliset liikkeen ylläpitokulut, YEL jne. Joskus voi olla hiljaisempia ajanjaksoja asiakkaiden osalta mutta kuluthan eivät katoa mihinkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla järkeä, olis parempi kysymys?

Vierailija
4/17 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yel-maksu on puhdas ryöstö. minäkin saan yel-maksuni takaisin eläkkeinä jos elän yli 128-vuotiaaksi. Siihen asti olen maksanut YEL maksuja enemmän kuin tulen eläkkeinä saamaan.

Vierailija
5/17 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiketoimintasuunnitelma uudelle toimialalle ja tulos nousuun

Vierailija
6/17 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei haloo, tiedätkö esim. miten paljon yrittäjät maksavat esim. ennakkoveroa? Siihen kylkeen erinäiset yritysvakuutukset, mahdolliset liikkeen ylläpitokulut, YEL jne. Joskus voi olla hiljaisempia ajanjaksoja asiakkaiden osalta mutta kuluthan eivät katoa mihinkään.

Ei tavallinen palkansaaja ymmärrä tuota eroa verotuksessa. Jos et saa mitään tuloja palkansaajana ollessasi jossain vaiheessa, et myöskään maksa veroja eikä niitä sinulta kerätä. Yrittäjällä ennakkoverot menee non-stop, oli töitä tai ei. Eräpäivää voit ehkä saada siirrettyä, siinä kaikki.

Vierailija
7/17 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yel-maksu on puhdas ryöstö. minäkin saan yel-maksuni takaisin eläkkeinä jos elän yli 128-vuotiaaksi. Siihen asti olen maksanut YEL maksuja enemmän kuin tulen eläkkeinä saamaan.

12x120eur on 1440 euroa eli sen verran maksat vuodessa omaa eläkettäsi. Paljonko luulet saavasi eläkettä Vuodessa jos maksat minimin?

Vierailija
8/17 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen kuitenkin takuueläkkeelle, joten ihan sama. Säästän tuon 120 € itselleni.

Vierailija
9/17 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu maksoi parin kk välein noita yel-maksuja, liki tonnin kerrallaan. Kuoli sitten juuri ennen eläkkeelle pääsyä... Kankkulan kaivoon meni nekin rahat ja aina muistan miten hän kirosi erääntyviä yel-maksuja. Parempi systeemi on maksaa sitä minimiä ja sijoittaa itse rahat sijoituskohteeseen x. Jäisi edes perillisille rahat eikä ahneille eläkeyhtiöille ja niiden porsaspomoille.

Vierailija
10/17 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan vähentää Yel maksut verotuksessani joten mielellään maksan oikean summan enkä minimiä. Enkä halua valtion elätiksi kun pääsen eläkkeelle

Vierailija
11/17 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

12x120eur on 1440 euroa eli sen verran maksat vuodessa omaa eläkettäsi. Paljonko luulet saavasi eläkettä Vuodessa jos maksat minimin?

Sillä ei ole MITÄÄN väliä. Ainoa mikä merkitsee on panos/tuotto-suhde.

Jos laitat sisään vaikka 1000 ja saat takaisin sen 1000 euroa 60 vuoden aikana ja olet menettänyt samalla sen alkuperäisen tonnin ja sen tonnin työiän aikaset (esim 40 vuoden) tuotot niin ei kuule paljoa lämmitä.

Itse sijoittamalla se pääoma pysyisi hallussani, Sen tuotot olisi hallussani ja eläkeiässä pääoman tuotto olisi korkeampi kuin saman summan yel-maksuja maksamalla eläke tulee olemaan.

Yel on yrittäjän kannalta erittäin huono.

Vierailija
12/17 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä saan vähentää Yel maksut verotuksessani joten mielellään maksan oikean summan enkä minimiä. Enkä halua valtion elätiksi kun pääsen eläkkeelle

Pisti silmään tuo "kun pääsen eläkkeelle". Onko siitä takeita, onko sinulle luvattu päiviä sinne asti?

Vierailija
13/17 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttu maksoi parin kk välein noita yel-maksuja, liki tonnin kerrallaan. Kuoli sitten juuri ennen eläkkeelle pääsyä... Kankkulan kaivoon meni nekin rahat ja aina muistan miten hän kirosi erääntyviä yel-maksuja. Parempi systeemi on maksaa sitä minimiä ja sijoittaa itse rahat sijoituskohteeseen x. Jäisi edes perillisille rahat eikä ahneille eläkeyhtiöille ja niiden porsaspomoille.

Minäkin maksoin kaskoa moottoripyörästä 2 kk välein, ikinä en kolaroinut ja nyt en voi enää ajaa eli rahat meni kankkulan kaivoon

Vierailija
14/17 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata yrittäjää verrata palkansaajaan. Kyllä sekin Tel-maksuja maksaa.

Mites nämä saapujat, joille eläke koittaa tekemättä ja maksamatta mitään koskaan.

Vierailija
15/17 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tavallinen palkansaaja ymmärrä tuota eroa verotuksessa. Jos et saa mitään tuloja palkansaajana ollessasi jossain vaiheessa, et myöskään maksa veroja eikä niitä sinulta kerätä. Yrittäjällä ennakkoverot menee non-stop, oli töitä tai ei. Eräpäivää voit ehkä saada siirrettyä, siinä kaikki.

Ennakkojaveroja voi nykyään muuttaa niin monta kertaa vuoden aikana kuin haluaa ja myös tosi helposti Omaverossa. Tietysti jo tehdystä tuloksesta verot pitää maksaa, mutta sitten jos näyttää hiljaisemmalle jatko, niin pienentää voi kyllä ennakkoveroja. Ei muuta, jatkakaa.

Vierailija
16/17 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää huoliko yrittäjiä vihaavat. Kohta on kova lama, ettei täällä enää kukaan pysty yrittämään. Älkää sitten itkekö, kun työttömyys kolkuttaa ovella.

Vierailija
17/17 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjän ei tarvitse maksaa mitään yle maksua! Miksi ihmeessä pitäisi??