Välilevytyrä
Joka painaa hermoa. 2 kuukautta säteilyä pakaraan ja reiteen. Onko mitään mahdollisuuksia parantua itsestään? Iltaisin kivut pahenee. Onko joku käynyt puudutuspiikin ottamassa? Kokemuksia kaipaan
Kommentit (27)
Jos kivut pysyy polven yläpuolella, voi parantua ilman leikkausta, mutta aikaa se vie.
Minulla iskias oireili on offina 20 vuoden ajan. Alkaen parikymppisenä. Iskiaskipu oli melko lievää, pystyin tekemään töitä ja ihan normaalisti liikkumaan. Välillä katosi esim. vuodeksikin. Mutta aina sama kohta tuli uudelleen iskiaskipuiseksi kuukausiksi, kunnes taas parani ja katosi.
Kunnes sitten tosiaan meni niin pahaksi, että välilevy repesi, massa tuli ulos painaen hermoa ja se ei parantunut, vaikka vuoden kärvistelin ja odotin että taas paranee, kuten aina 20 vuoden ajan.. Se iskiashermokipu vain paheni, paheni ja paheni, kunnes oli pakko mennä lääkäriin ja magneettikuvaukseen, jossa selvisi, että välilevy on tosiaan revennyt, jumpat ei auta ja pistettiin suoraan leikkausjonoon.
t. se, joka vietiin ambulanssilla sitten loppupeleissä kiireelliseen selkäleikkaukseen aivan sietämättömän hermokivun takia, joka yhtäkkiä vei siis liikuntakyvyn, kun olin könyämässä vessasta takaisin sänkyyn jalat koholle makaamaan.
Puoli vuotta kun oli välilevyturästä kärsinyt, se lopultakin leikattiin. Olin silloin 25-vuotias. Ei onneksi ole uusinut, melkein 20 vuotta tuosta aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä imuroin polvillaan, selkä suorassa.
Kiitos, olet ihana. Olen viesti 12/24. Viivyttelen robotti-imurin hankintaa koska olen eläkkeellä ja kotihiiri, en jaksaisi sitä imuria pörräämässä koko aikaa, ja minulla on makkarissa ja olkkarissa unelma matot, pitkänukkaiset tietysti ja hemmetin kalliit, ne olisi pakko vaihtaa, ja myymällä saisin varmaan n. 20 % hankintahinnasta.
Seuraavaksi tilaan tarjoukset siivouspalveluista, imurin hinnalla saa aika monta imurointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla iskias vasemmalla, saattanan kipeä, ollut jo kohta vuoden. Pitäisi liikkua mutta kun käveli sattuu niin perkeleesti. Mikään kipulääke ei auta. Olisiko kellään antaa vinkkiä lääkkeestä, joka edes imuroinnin mahdollistaisi?
Oletko käynyt fysioterapiassa? Noihin on olemassa liikkeet joilla se hermo saadaan vapautettua.
Olen, minulla oli sama vaiva vuonna 2014, sain ohjeet ei mitään apua, vaiva jäi silloin puudutuksilla ja kärsimisellä pois. Olin vielä työelämässä ja sain tietty kaikki hoidot. Nyt eläkkeellä, kuvattiin, mutta puudutusta en saanut.
Itselläni 12 vuotta. Välillä menee kuukausia, ettei mitään oireita. Sitten yht'äkkiä iskee niin , että joutuu aamulla kierimään sängystä ylös. V.. mäinen vaiva.