Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Välilevytyrä

Vierailija
15.10.2022 |

Joka painaa hermoa. 2 kuukautta säteilyä pakaraan ja reiteen. Onko mitään mahdollisuuksia parantua itsestään? Iltaisin kivut pahenee. Onko joku käynyt puudutuspiikin ottamassa? Kokemuksia kaipaan

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulet vaan että painaa, nouse ylös ja mene vaikka lenkille.

Vierailija
2/27 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se paranee todennäköisesti tsestään. Vie kyllä valitettavasti aikaa. Itsellä kesti noin vuoden parantua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tapauksesta. Itsellä ollut 10 vuotta jo. Välillä parempi. Toisinaan ärtyy pahemmaksi.

Vierailija
4/27 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magneetissa todettu. Käyn lenkillä joka päivä. Parempi liikkua kun istua. Tollaset jotka ei oo kokenu hermosärkyä niin hyvä kommentoida tollasta paskaa.

Vierailija
5/27 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihasrelaksantti, jos sitä tarkoitat puudutuspiikillä, ei auta hermokipuun

Vierailija
6/27 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu tapauksesta. Itsellä ollut 10 vuotta jo. Välillä parempi. Toisinaan ärtyy pahemmaksi.

Väitän, että se tyrä on kuivunut sieltä mutta välilevyn rappeuma aiheuttaa noita kipuja koska ranka ei pääse liikkumaan normaalisti.

Vierailija
7/27 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mt-ongelmia ollut aiemminkin kyllä, burn-out, lapsuustraumaa. Nyt tämän takia lääkitystä lisätty ja kovasti odotan terapiaan pääsyä. En pääse tästä asiasta eteenpäin omin voimin.

Ap

Vierailija
8/27 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja raskasta fyysistä työtä teen . Siksi ehdottivat sitä puudutuspiikkiä. Sairaslomilla oon jos kivut tulee liian pahoiksi. 30 vuotta samalla alalla. Helppo siellä on kommentoida jotka sosiaaliturvalla kotona saa makoilla

Vierailija
9/27 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akuutti kipu kannattaa hoitaa hyvin, muuten se kroonistuu. Itse katselin liian pitkään. Kärsin selkäkivusta seitsemän vuotta, kunnes se loppui yhtä-äkkiä. Välilevy tyrä kuivuu ajan saatossa ja lakkaa painamasta hermoa.

Sen seitsemän vuoden aikana en ollut päivääkään selän takia pois töistä. Selän kannalta vaihteleva liikkeellä olo oli hyväksi. Töissä vaihtelevasti istumista, seisomista ja kävelyä ja kotona keskivartalon lihaksia vahvistavaa jumppaa säännöllisesti. Yöt oli pahimpia, kun ei voinut kylkeä kääntää ilman, että herää kivun takia. Särkylääkettä ja lihasrelaksanttia siksi öitä varten.

Enää selkä ei ole kipeä, vain jäykkä. Pystyn harrastamaan monipuolisesti liikuntaa ja ikää on 55v.

Vierailija
10/27 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Magneetissa todettu. Käyn lenkillä joka päivä. Parempi liikkua kun istua. Tollaset jotka ei oo kokenu hermosärkyä niin hyvä kommentoida tollasta paskaa.

Lievältä kuulostaa jos juoksemaan pystyy, olettaen että se lenkkisi on muuta kun kävelyä. Onhan se särky silti pers**tä. Oikein pahassa välilevy traumassa ei paljon kävelläkään kun korkeintaan vessaan.

Kaverilla oli paha pullistuma ja leikkaus oli edessä. 2 kk käytännössä asui sohvalla kun odoitti jonossa leikkausta. Kivut jäi leikkauspöydälle. Oli kuulemma pahempi mitä kuvissa näkyi.

Vierailija
11/27 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pientä kävelyä selkä notkolla.. ei todellakaan mitään juoksua..

Vierailija
12/27 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla iskias vasemmalla, saattanan kipeä, ollut jo kohta vuoden. Pitäisi liikkua mutta kun käveli sattuu niin perkeleesti. Mikään kipulääke ei auta. Olisiko kellään antaa vinkkiä lääkkeestä, joka edes imuroinnin mahdollistaisi?

Vierailija
13/27 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla iskias vasemmalla, saattanan kipeä, ollut jo kohta vuoden. Pitäisi liikkua mutta kun käveli sattuu niin perkeleesti. Mikään kipulääke ei auta. Olisiko kellään antaa vinkkiä lääkkeestä, joka edes imuroinnin mahdollistaisi?

Oletko käynyt fysioterapiassa? Noihin on olemassa liikkeet joilla se hermo saadaan vapautettua.

Vierailija
14/27 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän.

Mulla liukastumisen takia repes välilevy, tuli suuri prolapsi. 4 kuukautta sänkypotilaana kunnes leikattiin. Kivut jäi leikkauspöydälle ja voin taas mennä.

Mulla kivut polven alapuolella, kuin pahaa suonenvetoo pohkeessa ja nilkkaa kiristi, eikä ilman keppiä jalkaan voinut yhtään varata.

Paha vaiva.

Vierailija
15/27 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla välilevy repesi ja tuli massiivisen iso välilevytyrä (kuvattiin magneetissa), joka ei parantunut, se vain paheni kuukausi kuukaudelta, kunnes olinkin siinä kunnossa, että kykenin käymään vain vessassa, muun ajan makasin selälläni sängyssä jalat kohotettuna tyynypinon päällä, sillä hermosärky esti kaiken liikkumisen ja tuo asento oli ainut siedettävä. Makasin näin sänkypotilaana 2 kk ja olin jo kiireellisessä leikkausjonossa luokassa yksi, kunnes sitten yhdellä vessareissulla kipu meni potenssiin tuhat enkä voinut enää edes liikkua. Ambulanssi tuli, iskivät suoneen stydiä kipulääkettä ja jouduin kiireelliseen selkärangan leikkaukseen. Oli kaksi massiivista tyrää, painoivat todella pahasti jalan hermoa, joka siis meni pakaran kautta alas jalkaa aina isovarpaaseen asti.

Kivut jäivät leikkauspöydälle, mutta jalkaterään jäi puutuneisuuden tunnetta.

Vierailija
16/27 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä vain imuroi, osta robotti-imuri.

Etukumara on pahin asento, mitä voit tehdä, mikä sinulla on iskias. Pullautat sitä massaa vain pahemmin sieltä välilevystä ulos, kun kumarrut eteen

Vierailija
17/27 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko käynyt fysioterapiassa? Noihin on olemassa liikkeet joilla se hermo saadaan vapautettua.

Mikäli välilevy on revennyt, siihen ei auta jumppa.

Magneettikuvassa näkee, onko välilevy revennyt.

Vierailija
18/27 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei ne jumpat aina auta, eihän niitä pysty edes tekemään. Et se siitä fysioterapiapiasta.

Vierailija
19/27 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä imuroin polvillaan, selkä suorassa.

Vierailija
20/27 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kesti useamman vuoden että oireet katosi. Liikunta ja varsinkin venyttely auttoi selkeästi, vaikka alussa sattuikin sikana. Istumatyö oli alussa todella vaikeaa, mutta jossain vaiheessa sekään ei tuntunut enää pahalta.