Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ristiäiset edessä, pitäisikö nimestä varoittaa etukäteen?

Vierailija
02.11.2006 |

Eli meillä on pojan ristiäiset reilun viikon päästä ja olemme nimeämässä häntä vaarini mukaan. Vaarini on ollut kuolleena jo lähes 10 vuotta, mutta ajattelin pitäisikö minun mummulleni yms. sanoa tästä etukäteen.

En sinänsä usko, että sitä kukaan vastustaisi, mutta luulen että ainakin mummu saattaa herkistyä aikas lailla. Mitä mieltä te olette? Varoitanko etukäteen vai en?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on asia, mikä ärsyttää minua suunnattomasti, joten kerro ihmeessä muille.

Minä puhuin jo laitoksella tyttärestäni hänen nimellään.

Vierailija
2/11 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pojan toisena nimenä on miehen isän (siis kuolleen) nimi eikä kyllä anoppia etukäteen varotettu!Anopilla kyllä pääsi itku kun nimen kuuli, mutta mitä sitten? onhan tälläiset juhlat yleensä muutenkin aika tunneherkkiä joillekkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kastajaisiin asti. Ja eiköhän se ole mummollesikin iloinen asia, että mahdolliset kyyneleet ovat ilon kyyneleitä.

Vierailija
4/11 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mekin annettu suvussa kulkevia nimiä. Kutsukorttiin ristiäisiin on laitettu Tervetuloa rakkaan " Eeromme" kastejuhlaan. jne. Kerro vaan!

Vierailija
5/11 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehkä käyttäisi sanaa " varoittaa" vaan ihan vaan kertoa.

Vierailija
6/11 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on itse asiassa molempien lasten nimet olleet jo synnytyksen jälkeen heti tiedossa ja vauvojen syntymästä on ilmoitettu tekstarilla tyyliin " Meille syntyi tänään pieni tytär, Maija Matleena" . Tuntui tosi hassulta kun pari ihmistä laittoi onnittelukortin " tyttövauvalle" , kun hänellä nimikin oli..

Vierailija
7/11 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten sinunkaan tapauksessa en kertois etukäteen kellekkään, mikäli toivot nimen säilyvän yllätyksenä.

Vierailija
8/11 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatiin siitä kommentteja, että nimesitte sitten lapsenne vaimonpieksijän mukaan (setäni sanoi tämän). Jokaisessa suvussa tyylillään, ehkä nimestä kannattaa keskustella muidenin kanssa etukäteen, niin ei tule vahingossakan moisia kommentteja.

Vierailija
9/11 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut sekä minun suvulla, että miehen suvulla tapana, että nimi ilmoitetaan vasta ristiäisissä ja vielä papin suulla, eikä tullut mieleenkään poiketa tästä tavasta. Sit paitsi kävi niin, että esikoiselle oli mietitty nimi jo etukäteen, mutta kävikin niin ettei hän ollut yhtään nimensä näköinen, joten uusiksi meni. Kuopukselle oltiin vasta vähän ehdotuksia kateltu. Minusta oli hyvä ensin hieman tutustua vauvaan ennenkuin päättää nimen.

Vierailija
10/11 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos lapsi kuolee ilman nimeä ei hän pääse jumalan tykö. Sen takia itse en jahkaile nimen kanssa. Ja näin sanotaan raamatussa.

Vierailija
11/11 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pitää siksi nimen salassa ristiäisiin asti.