Miten te-toimistolle annetaan palautetta?
Miten työkkärin johtoportaaseen ollaan yhteydessä? Jos jätän työnhakuprofiilini kautta yhteydenottopyynnön, sieltä soittaa aina vaan sama käsittelijä joka on minun paikallinen vastuuvirkailijani.
Minulle kävi siis niin että työkkärin sivustolla tapahtuneen tietoteknisen virheen takia menetin työmarkkinatuet 30 päivältä. Oma virkailijani on sitä mieltä että "ei voi mittään".
Haluaisin nyt lähteä ylemmäs viemään asiaa eteenpäin ja viasta pitää ylipäänsä ilmoittaa. Mutta mihin? Koko sivustolla ei ole mitään esimiesten sähköposteja tai vastaavaa. Työmarkkinatorilla on palautelaatikko, mutta liekö sekään oikea paikka kun se on lähinnä vain TE-toimiston kanssa yhteistyönä tehty sivusto..?
Kommentit (6)
Teet valituksen tai kantelun, kirjoitat, tulostat ja toimitat kyseisen te-toimiston kirjaamoon.
Olin kuukauden ajan täyspäiväinen opiskelija.
Käsittelijä sanoi että työttömyyspäiväni eivät nollaantuneet vaan olen muka koko ajan ollut työttömänä ja minua koskee siis pitkäaikaistyöttömän velvoitteet. En ymmärrä.
Hänen mukaansa olen ollut täyspäiväinen opiskelija eli minulla ei ole oikeutta työmarkkinatukeen siltä ajalta, mutta olen myös ristiriitaisesti ollut koko sen ajan työtön työnhakija, koska en katkaissut työnhakuani.
Mitä helkkaria.. Miten minua voi koskea velvoitteet kahdesta eri yhteiskuntaryhmästä mutta oikeudet vain toisesta?
Ei siellä ole mitään tuollaista tietoteknistä virhettä ollut ainakaan puoleen vuoteen ja ennen sitä ne ongelmat on olleet pieniä, korjattu samantien eikä kukaan ole joutunut virheen takia olemaan rahatta. Ethän tarkoita sitä, että työttömäksi ilmoittautumisen sijaan kirjaudutui Työmarkkinatorin "väärälle puolelle", luulit olleesi työtön, mutta et ollutkaan? Ja asiantuntijasi ei osaa viedä tätä eteenpäin, vaan väittää, että sille ei nyt enää voi mitään.
Työmarkkinatorille ei ole haluttu laitta yhteystietoja, jotta kukaan ei saisi yhteyttä, palautelomakekin menee TYömarkkinatorin kehittäjille. Helpoin tapa saada asiaan vauhtia on laittaa tietoa suoraa Työministeriön kirjaamoon, sieltä asia lähtee ripeästi oikeaan paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Olin kuukauden ajan täyspäiväinen opiskelija.
Käsittelijä sanoi että työttömyyspäiväni eivät nollaantuneet vaan olen muka koko ajan ollut työttömänä ja minua koskee siis pitkäaikaistyöttömän velvoitteet. En ymmärrä.
Hänen mukaansa olen ollut täyspäiväinen opiskelija eli minulla ei ole oikeutta työmarkkinatukeen siltä ajalta, mutta olen myös ristiriitaisesti ollut koko sen ajan työtön työnhakija, koska en katkaissut työnhakuani.
Mitä helkkaria.. Miten minua voi koskea velvoitteet kahdesta eri yhteiskuntaryhmästä mutta oikeudet vain toisesta?
Se asiantuntija tarkoitti, että kuukauden mittainen opiskelu tai työssäolo ei nollaa työttömyyspäiviäsi, sinuun suhtaudutaan sen kuukauden opintojen jälkeen edelleen pitkäaikaistyöttömänä aktivointisuunnitelmineen jne.
Vetäistään ovi auki ja annetaan palaa niin että lastuja pitkin seiniä.
Käyt heittää sangollisen paskaa aulaan.