Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muilla kiusana hiiva?

02.11.2006 |

Niikuin edellisessäkin raskaudessa, mulla kiusana hiiva. Maitohappobakteerit ei auta (viimeksi auttoi aina välillä) enkä haluaisi kunnon lääkepitoista hiivalääkettä käyttää. Mielummin ehkä kärsin. On meinaan välillä aina pahempaa ja välillä taas parempaa.

Miten muut hoitaneet?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kuulla etten ole ainoa vaivasta kärsivä!

Mulla on vaivannu tää hiiva jo rv 20 lähtien. 2 Canesten kuuria olen käyttänyt ja yhden rec.kuurin (Flagyl). Vähäksi aikaa noilla olen oireet saanu kuriin, mut sitten muutaman viikon päästä taas alkaa.

On kyllä niin äsryttävää!!

Mutta olen kuullut, että joillakin tää vaan on ikävä kyllä koko raskauden ajan riesana, ei auta lääkkeet eikä muutkaan.

Maitohappobakteereja oon nyt pari viikkoa syöny, mut silti tuntuu pientä kirvelyä ja kutinaa tuntuvan.

Täytyy vaan nyt odotella että vauva syntyy, ja ehkä ne oireet sitten häviää. Ekassa raskaudessa ei ollut mitään tällaista.

Kerro ihmeessä jos jonkin hyvän neuvon saat! :)

Oliivia2 rv 34+2

Vierailija
2/8 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin 2 canesten kuuria, niitä kombeja. Joissa se rasvakin mukana.

Mulla auttoi lopulta, vaaleiden viljojen esim. vehnän välttäminen, sokerin vähentäminen ruokavaliosta ja lisänä tuo maitohappopakteerien käyttö gefilus mehukeiton muodossa.

Sehän voi tarttua ukollekkin, joten kannattaa rasvauttaa ukkokin sillä rasvalla, ettei sänkypuuhissa pääse tarttumaan.

Nyt hiivattomuus kestänyt pari viikkoa ja ihana olo taas :)

Toivottavasti teilläkin pian helpottaa!!

Onnipapunen rv 13+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tosiaan kärsinu hiivasta viikolta 10+0 ja tuntuu et välillä menee ohi ja tulee taas takasiin. Mut oon aatellu et kyllä sen kestää,ei se kuitenkaan millään tapaa vaikuta vauvaan joten turvallisin mielin voipi olla.

Vierailija
4/8 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kans oli alkuraskaudesta ja ei menny gynodakt. ohi. Oli myös samassa emätintulehdus. Aattelin ensin että ootan jos menis itsellään ohi, mutta paheni vaan. Canesten ja flagyl comp määrättiin ja auttoivat hyvin.

Vierailija
5/8 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ekassa raskaudessa oli vaivana käytännössä synnytykseen asti. En muista kuinka aikaisin alkoi mutta ärsyttävän sitkeä oli kuitenkin. Silloin vielä en netistä keskusteluista löytänyt sen kummempaa apua kuin että yleensä kaikki sanoivat että " kannattaa vaan hoitaa se pois" . No tietysti kannattaisi mutta kun ei se lähde. Useamman lääkärin kanssa juteltuani uskoin vihdoin että sille vaan ei voi mitään (tietysti riippuu varmasti ihmsestäkin) ja loppuu sitten kun vauva syntyy. Vaivoja toki sai välillä lievennettyä ja saattoi muutaman päivän taukoja olla mutta periaatteessa oli päällä kokoajan. Mutta ihmeellistä oli kyllä että vaiva loppui todellakin kuin seinään synnytykseen (sectio). Nyt on menossa toinen raskaus rv 12+jotain, ja vielä ei ole tuota vaivaa ollut. Saa nähdä iskeekö sitten jossain vaiheessa...

Vierailija
6/8 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten ku on jotenkin vähän nolo asia, tarkoitan siis sellainen ettei ihan kaikkien kuullen asiasta puhele. Mä tässä mietiskelen, kokeilenko kuuria vai en. Ehkä odottelen taas muutaman päivän. Nyt taas ollu vaan hiukan pahempi. Minusta hiiva ei ole mitenkään vaaraksi vauvelille.

Kaikki vauvelin eteen :)

Vierailija
7/8 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeilin varmaan 3-4 eri hiivalääkettäkin läpi (4-6 tulehdusta?), mutta sen jälkeen kun aloitin raskausdiabetes-ruokavalion rv 29, hiiva jäi pois. Nyt rv37, eikä ole vieläkään uusia kutinoita tullut.

Voi kun osais vielä raskauden jälkeenkin olla herkuttelematta väärillä herkuilla! (Siis muulloinkin ollut hiivaa, mutta ei todellakaan noin tiheään.)

Vierailija
8/8 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri kirjoitti Pevaryl-puikkoja jotka tehosivat.Ovat sitäpaitsi halvempia ja niitä saa suuremmassa pakkauksessa.