Paljonko teillä oli sähkönkulutus esim. syyskuussa?
Entä miten iso asunto ja montako asukasta?
Paljonko oli sähkölaskun hinta?
Kommentit (33)
712kwh
Suorasähkölämmitteinen 110m2 omakotitalo.
Päällä syyskuussa ainoastaan kodinhoitohuoneen, pesuhuoneen ja saunan lattialämmitykset.
Patterit siis eivät ole päällä.
Asuu 4 ihmistä. Lisäksi pyörii iso akvaario, joka varmaan lämmityksen kanssa on melkoinen sähkösyöppö?
Syyskuun sähkölasku oli 85€(+siirto).
Lämmityskuukausina sähkönkulutus aikalailla kaksinkertaistuu, nyt pyritään pitämään patterit kiinni niin kauan kuin vain mahdollista ja sitten kun on pakko ne päälle laittaa asetetaan termostaatit 17 asteeseen, lattialämmityksiä alensin nyt lokakuussa yhdellä pykälällä.
508 kWh, omakotitalo 250m2, 2 aikuista ja 2 teini-ikäistä lasta. Vesi lämpenee sähköllä. Vuoden 2021 syyskuuhun verrattuna säästimme sähköä 7%. Periaatteessa sähkölämmitteinen taloa, vielä ei ole patterit päällä, lämmitämme takalla ja leivinuunilla sen mitä tarvitsee.
Sähkö maksoi syyskuussa : siirto 74€, myynti 24€, yhteensä 98€.
Elokuun tiedot koska syyskuun ajan lasku ei ole tullut vielä.
134,01 kWh
13,95€
47,5 neliötä, kaksio ja 2 aikuista.
Syyskuussa 62 kWh, olin tosin viikon reissussa. Yleensä jotain 80 kWh luokkaa. Asun yksin 55 neliön kaksiossa. Ei lattialämmitystä, sauna löytyy mutta hyvin harvoin tulee käytyä.
Syyskuun kulutus 272kwh.
120 neliön kerrostalo, 2 aikuista, teini ja taapero. Olen taaperon kanssa kotona, joten päivisin kulutusta enemmän kuin jos oltaisiin töissä/tarhassa.
Syyskuussa tuli ennätys - koskaan ei ole näin vähää mennyt sähköä kuukaudessa, oli n.550kWh.
112m2 okt, suora sähkö, 2 hlö.
n.105e+ n.35e siirto
en kulutusta muista mutta maksetaan reilu 14 snt/kwh ite sähkö
vajaa 79 neliöinen asunto 4 ihmistä ja kissa
Aika paljon sähkölasku riippuu siitä, onko lämpö ja lämmin vesi asuntoyhtiön kautta vai suoraan itse maksettua. Yhtiövastike riippuu vahvasti tästä. Lisäksi omakotitaloissakin on monissa kaukolämpö, jolloin sähkölasku on pienempi, mutta kaukolämmöstä maksetaan omaa laskua.
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon sähkölasku riippuu siitä, onko lämpö ja lämmin vesi asuntoyhtiön kautta vai suoraan itse maksettua. Yhtiövastike riippuu vahvasti tästä. Lisäksi omakotitaloissakin on monissa kaukolämpö, jolloin sähkölasku on pienempi, mutta kaukolämmöstä maksetaan omaa laskua.
Entä vuokralla asuvat?
Okt 120/170 m2. Vähän yli 600 kWh oli syyskuu. Ei ole sähkölämmitystä, mutta sähköauto löytyy.
Sähkölasku oli n. 70 eur (sähkö) + n. 40 eur (siirto) = 110 eur
132kwh, 47 neliön kerrostalokaksio kaukolämmöllä.
107 kwh, 33 neliöinen yksiö 3m huonekorkeudella. Siirrosta ei mitään hajua, lasku tulee 4 kertaa vuodessa, yleensä siirron hinta noin saman kuin käyttösähkö. Käyttösähkön hinta tuolla kulutuksella 11-12€
Kulutus on noin 180-200 kwh per kuukausi, kolmio 75m2. Lasku n. 38 eur/kk sis. siirtomaksut ja muut. Perheessä minä ja teinipoika. Kwh hinta 6.99 snt toukokuuhun 2024 asti.