Olen alkanut totutella siihen ajatukseen, että olen joulun yksin
Lapsi menee isälleen, ja oma lapsuudenperhe on täynnä narsismia ja huonovointisia ihmisiä. Oikeastaan olen jopa alkanut odottaa joulua: saan katsoa elokuvia rauhassa, nukkua, syödä vähän herkkuja, minun ei tarvitse kestää kenenkään syyllistämistä tai mitään muutakaan. Nyt pitäisi vaan uskaltaa kertoa tämä kaikki äidilleni. Hän tulee osoittamaan mieltään ja manipuloimaan...
Kommentit (30)
Tsemppiä. Toivottavasti saat viettää mukavan ja tunnelmallisen joulun omissa oloissasi.
Vierailija kirjoitti:
Ootko ainoo lapsi.
en ole
Oot ihmis saasta!
Miksi äitisi hoiti sinua kaikki ne vuodet!
Nukutti, helli...
Sad
Vierailija kirjoitti:
Häpeä!
Äidille mennään jouluna!
Njääh, olen hävennyt ihan tarpeeksi. Nyt saa jo riittää.
Mitä jos et sano ennakkoon mitään. Ilmoitat päivää ennen että olet tullut kipeäksi.
Minä kyllä nautin "yksinäisistä" jouluistani joka toinen vuosi, kun lapset menevät isänsä luokse. En luovu niistä, vaikka kuka vaatisi tulemaan tai yrittäisi ängetä seuraan. Joka toinen vuosi mennään perinteillä ja joka toinen skippaan koko rumban. Sopii minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko ainoo lapsi.
en ole
Jaa. Oma äiti viettää joulun sisareni kanssa niin saan itse olla rauhassa. Hyvän joulun toivotukset ylensä toki vaihdetaan.
Onko ressukan läheisriippuvaisen joulu nyt kerrankin yksinäinen ja koittaa itselleen todistaa kuinka hyvä se on. Kun mikään suhde ei toimi niin on tehty kakara edes puolison korvikkeeksi monilla. Ja siihen tarrautuen...
Miksi et uskalla kertoa äidillesi. Onko sun ollut äitisi takia tarvinnut lisääntyä jonkun kanssa niin ettei parisuhde ole toiminut. Olet todella surkimus tyyppi jos lisäännyit vain sukuasi jatkaen eikä mikään parisuhteesi ole onnistunut. Minkä mallin annat lapsillesi jonain yh vanhempana.
Minun äidilläni on myös mies, ja myös toinen tytär, joka viettää varmasti joulunsa siellä, kun ei hänellä ole muitakaan verkostoja. Että ei äitini yksin ole.
Vierailija kirjoitti:
Onko ressukan läheisriippuvaisen joulu nyt kerrankin yksinäinen ja koittaa itselleen todistaa kuinka hyvä se on. Kun mikään suhde ei toimi niin on tehty kakara edes puolison korvikkeeksi monilla. Ja siihen tarrautuen...
Miksi et uskalla kertoa äidillesi. Onko sun ollut äitisi takia tarvinnut lisääntyä jonkun kanssa niin ettei parisuhde ole toiminut. Olet todella surkimus tyyppi jos lisäännyit vain sukuasi jatkaen eikä mikään parisuhteesi ole onnistunut. Minkä mallin annat lapsillesi jonain yh vanhempana.
t. voin huonosti ja mulla menee päin persettä, siksi olen ilkee
Vierailija kirjoitti:
Tästä höpinästä en suoraan sanottuna ymmärtänyt mitään.
Joulusta voi tehdä tosi kivan yksinäänkin :) itse jäljittelisin lapsuuden joulujani (toki jos sulla joulut ei ole olleet kivoja niin eri asia), eli katsoisin aamulla jouluohjelmia kynttilänvalossa, kävisin saunassa ja söisin riisipuuroa, katselisin joululeffoja ja Samu sirkkaa, pimeän tultua kävisin hautausmaalla vaikka siellä ei tuttuja olekaan, mutta kynttilöiden valot on niin kivoja. Illalla joisin glögiä alkoholilla terästettynä (tätä meillä ei ollut lapsena mutta olisi mukavaa) ja söisin muutamaa lempparia jouluruokaa ja suklaata. Ja kuuntelisin muutamaa lempparia joululaulua. Nyt alkoikin tehdä mieli viettää joulu yksin :D
Vierailija kirjoitti:
Oot ihmis saasta!
Nukutti, helli...
Sad
Jos näin olisi, eiköhän Ap haluaisi viettää joulunsa äitinsä kanssa
Vierailija kirjoitti:
Oot ihmis saasta!
Nukutti, helli...
Sad
Siksi koska äiti halus saada munaa sisään ja leikkiä normoperhe-elämää. Muualla siihen kuuluu se, että lapset saavat aikuisina tehdä mitä haluavat. Psykopaattiäitien lapset voivat vain haaveilla tästä.
Vierailija kirjoitti:
T. ap:n äiti
Miksi sinun pitäisi kertoa äidillesi yhtään mitään?!
Vierailija kirjoitti:
Oot ihmis saasta!
Nukutti, helli...
Sad
Hei Sad, sinä olet ääliö.
Jos olt aikuinen on ihmeellistä, että ajattelet niin paljon sitä mitä äitisi sanoo. On todellakin hyvä, että äitisi nyt tottuu ajatukseen, ettet ole olemassa häntä varten