Minkälaisen kastikkeen tekisit lihamurekkeen kanssa?
Kommentit (20)
Ruokakermapohjaisen. Sinappia ja pippuria sekaan. Paistetut herkkusienetkin ja sipuli sopivat joukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Ruokakermapohjaisen. Sinappia ja pippuria sekaan. Paistetut herkkusienetkin ja sipuli sopivat joukkoon.
Kerma ruokakermaa parempi.
Joskus laitan ihan vain tuorejuustoa keitetyn perunan kanssa. Potuille vähän suolaa pinnalle, nokare Bonjouria tai Violaa ja lihamureketta.
Myös pippurituorejuustopohjainen kermakastike on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu niin on suussa. Mutta ei mun linjoille.
Moni syö muusin kanssa ilman kastikkeita.
Vierailija kirjoitti:
Kuohukerma.
Ruokakerma on laihaa kermaa ja kallista tärkkelysvettä.
Kohmeisena soseutetut puolukat ja ripaus sokeria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokakermaa on rahan haaskausta. Kannattaa ostaa kermaa, laittaa siihen puolet vettä ja mausteet. Saat edullisesti itse tehtyä ruokakermaa ilman lisäaineita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu niin on suussa. Mutta ei mun linjoille.
Lantraa se vedellä. Rasvamäärä puolittuu, maku säilyy.
Tekisin joko tavallista ruskeaa kastiketta, ruskeaa kastiketta kermalla tai sienikastiketta. Jos söisi pastan kanssa niin tomaattikastikekin voisi toimia.
Vierailija kirjoitti:
Ruskea kastike, se perinteinen.
Tämä olisi minunkin se ensimmäinen valinta! Ja kannattaa hieman vaikka googlata netistä ohjeita vinkeistä, jos ei osaa perinteistä ruskeaa kastiketta oikein tehdä. Nykyaikana havainnut, että ei ole itsestään selvyys tämäkään. Monella kastike jää vaaleaksi turvotetutksi vehnäjauhoksi.
Kakkosena voisi tulla kermakastike, tai sienikastike, se mainittu kananmunakastike olisi toki vaihtelua.
Sienisoosia