Juotteko alkoholia esim viiniä sen maun vuoksi vai siksi että haluatte tulla humalaan?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
En halua tulla humalaan. Eikä mikään alkoholitonkaan juoma korvaa raikkaan veden makua.
En haluaisi ikinä nähdä helluntalaista, jolla on kirkas kruunu pään päällä ja joka kokee itsensä meidän (juopottelevien) syntisäkkien yläpuolella olevaksi.
Eikö jo alkoholinhuuruinen aloitus mene päähäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maun vuoksi. Lempipunaviinini on alkoholiton, saatavilla myös alkoholillinen versio.
Kerro ihmeessä merkki? 🙏 Tissuttelun takia piti raitistua, mutta suurena punaviinin ystävänä jäin juurikin sitä kaipaamaan..
Onko tämä 🙏 kiitos/rukous vai vaan läpy?
Maun takia tietty ja vähän tunnelman. Olut on pääasiassa hyvää ja melkein kaikki muutkin miedot alkoholijuomat. Alkoholia ei tarvitse juoda niin paljoa että siitä humaltuisi.
Esim kotikalja on hyvän makuista, mutta en minä sitä 12 pulloa maun takia joisi.
En tykkää muusta alkoholista kuin viinistä ja erityisesti siihen sopivan ruoan kanssa. Se pieni lämpö ja mukava tunne mitä parista lasillisesta tulee on toki plussaa, mutta sen suurempia kännejä en kaipaa. Voisin ostaa alkoholittomia viinejä jos löytyisi hyvää, tykkään kuivista viineistä ja alkoholittomat ovat liian makeita.
Molemmista syistä. Tilanteen mukaan
Esim. ravintolassa hyvä viini ruuan kanssa täydentää kokemusta. Ja on kiva saada hyvä viinisuositus ravintolasta.
SItten taas joskus illanvietossa juon kyllä viiniä sitten ihan humaltumistarkoituksessa.
Vierailija kirjoitti:
Maun vuoksi. Mulla on tänään syntymäpäivä ja just mietin, lähtisinkö paikalliseen juomaan lasillisen punaviiniä.
Onnea! Minullakin on ensi viikolla. Kannattaa lähteä, kun on lauantaikin. Minäkin juon viiniä aina maun takia, kun valkkari on niin hirmu hyvää, mutta toisaalta jos hörpin humalahakuisesti, niin juon kyllä silloinkin aina viiniä, koska se on ainut alkoholijuoma mistä pidän.
Vierailija kirjoitti:
En usko että kukaan tykkää alkoholin mausta. Vai väittääkö joku oikeasti tykkäävänsä jonkun väkevän alkoholin mausta.
Tykkää tykkää. Vaihtelevasti juon sekä kirkkaita, brandyä, viskiä ja rommia. Kaikissa on oma makunsa ja juon ne nimenomaan maistellen, en väkisin kurkkuun kaataen.
Ukko40 kirjoitti:
Esim kotikalja on hyvän makuista, mutta en minä sitä 12 pulloa maun takia joisi.
Totta. Hyvä kotikalja peittoaa maultaan alkoholilliset keppanat/neloset ihan kuusnolla, mutta en mä sitä paria lasillista enempää juo edes janooni.
Känni on ainoa syy juoda keppanaa/nelosta tai ylipäätään mitään alkoholia. Tosin kokonaan ilman on paljon parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maun vuoksi. Mulla on tänään syntymäpäivä ja just mietin, lähtisinkö paikalliseen juomaan lasillisen punaviiniä.
Onnea! Minullakin on ensi viikolla. Kannattaa lähteä, kun on lauantaikin. Minäkin juon viiniä aina maun takia, kun valkkari on niin hirmu hyvää, mutta toisaalta jos hörpin humalahakuisesti, niin juon kyllä silloinkin aina viiniä, koska se on ainut alkoholijuoma mistä pidän.
Onnea teille molemmille! Mulla oli viikko sitten syntymäpäivä, mutta olin kipeänä. Tänään aion nyt sitten juhlistaa ja ottaa vähän punaviiniä hyvän ruoan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ukko40 kirjoitti:
Totta. Hyvä kotikalja peittoaa maultaan alkoholilliset keppanat/neloset ihan kuusnolla, mutta en mä sitä paria lasillista enempää juo edes janooni.
Känni on ainoa syy juoda keppanaa/nelosta tai ylipäätään mitään alkoholia. Tosin kokonaan ilman on paljon parempi.
Makuasioita. Omat suosikkioluet on n. 8-9% vahvuudeltaan. Porterit, stoutit ja belgialainen triple esim hyviä.
Viinejä en juo ollenkaan, jotain drinkkejä kyllä, tai ihan konjakkia, tai brandyä
Viinit maistuvat pahalle, kuten kahvikin
En ole humalahakuinen
Vierailija kirjoitti:
Viinejä en juo ollenkaan, jotain drinkkejä kyllä, tai ihan konjakkia, tai brandyä
Viinit maistuvat pahalle, kuten kahvikin
En ole humalahakuinen
Miten voi tykätä brandystä muttei viinistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maun vuoksi. Lempipunaviinini on alkoholiton, saatavilla myös alkoholillinen versio.
Kerro ihmeessä merkki? 🙏 Tissuttelun takia piti raitistua, mutta suurena punaviinin ystävänä jäin juurikin sitä kaipaamaan..
Onko tämä 🙏 kiitos/rukous vai vaan läpy?
Ainakin itse käytän kuvastamaan "Kiitollinen"
Jos juo vain maun vuoksi, niin kannattaa juoda alkoholitonta kossua.
Leikki sikseen. Se on taivaan tosi, että kukaan ei juo alkoholia maun vuoksi. Kyllä siinä on aina takana se nousuhumala ja vähintään hiprakka. Jos joku sanoo juovansa viiniä sen maun vuoksi niin peeaata puhuu. Alkoholistit aina puolustelevat juomistaan. Yksi työkaverini aina vaahtosi viiniharrastuksellaan. No, hänet irtisanottiin maistelemaan niitä viinejään jo jokunen vuosi sitten. Viimeksi kun näin oli nainen kuin puliakka.
Viinistä on vaikea sanoa. Olen joskus juonut jotakin punaviiniä esim. ruuan kanssa ja se on maistunut ihan pehmeälle ja hyvälle.
Sellainen tulee mieleen että omassa nuoruudessa tuli juotua esim. Sinisiä enkeleitä ja esim. Viskibanaanikolaa ja kyllä ne oikeasti oli ihan hyviä drinkkejä.
Sekä ja että.
Joskus maistuisi joku makea drinkki tai kylmä olut kuumana päivänä ihan maun vuoksi.
Joskus sitten taas tekee mieli olla kännissä.
Se on vähän niin kuin ruokakin, että syöttekö maun takia vai nälän poistamiseksi. Sekä ja että.
Maun vuoksi. Juon vain laadukkaita viinejä, valkoviiniä ja roseeta. Punaviinistä en pidä. Harvemmin juon itseni humalaan, siihen kun ei ole tarvetta. Lasillinen hyvää viiniä myös rentouttaa. Useampi lasillinen ei.